Skip to main content

Hi community / odido. 

Meer dan een maand geleden heb ik odido gevraagd om mijn 06 over te zetten naar een fysieke odido sim. Hier zou ik 2 weken geleden over gebeld worden, maar dat is niet gebeurd 🥸. Ik ben toen naar een odido winkel gegaan, en daar zouden ze het regelen voor de dag erna.. Ik heb email verkeer gekregen met bericht dat het 06 is overgezet, maar nog steeds is het een esim en niet de fysieke sim...

Ik heb een fysieke odido simkaart aangeschaft met nummer "06 42 *".

Ik wil graag mijn esim nummer behouden van mijn vorige odido abonnement "06 47 *".

Na het overzetten staat het nummer wat ik wil behouden (06 47*) als esim. Het andere nummer wat ik niet wil behouden (06 42*) is er nog steeds als fysieke sim.. Kan dit opgelost worden? er is al 2x beloofd dat dit geregeld zou zijn.. Mijn abonoment van 06 47* is inmiddels opgezegd en ik wil absoluut niet dat ik het nummer verlies...

Nu is het zo dat ik voor meerdere maanden in het buitanland verblijf. Bellen met Odido is al snel een grote kostenpost voor me, dus dat is geen optie. De chat van Odido helpt me niet verder want er is geen medewerker beschikbaar. Ook het contactformulier geeft een foutmelding…

• Als odido dit leest, kunnen jullie me AUB contacteren..? Ik kan jullie vanuit het buitenland echt op 0 manieren bereiken en zoals het er nu uit ziet, ga ik mijn 06 verliezen nadat mijn abonoment is verlopen.

groet,

Thomas de Haar

Hallo @avocatho 

Is de fysieke simkaart een prepaid aansluiting?

Het beste wat je nu kan doen is je prepaid simkaart omzetten naar een abonnement met behoud van het 0647 nummer.

https://www.odido.nl/service/abonnement/mobiel/overstappen/naar-abonnement

Dank voor de tip Waqqas,

Misschien goed om te benoemen dat ik dit in gang heb gezet omdat ik van abonoment, naar prepaid wilde switchen. Ik ben voor een langere tijd in het buitenland (buiten de EU), en wil niet betalen voor een abonoment waar ik geen gebruik van kan maken.

Vandaar dat ik in de eindsituatie mijn 06, op mijn fysieke sim wil hebben.

Groet,

Thomas

Dank voor de tip Waqqas,

Misschien goed om te benoemen dat ik dit in gang heb gezet omdat ik van abonoment, naar prepaid wilde switchen. Ik ben voor een langere tijd in het buitenland (buiten de EU), en wil niet betalen voor een abonoment waar ik geen gebruik van kan maken.

Vandaar dat ik in de eindsituatie mijn 06, op mijn fysieke sim wil hebben.

Groet,

Thomas

Begrijpelijk dat je geen kosten wilt maken, maar je nummer kwijt en het indien nodig ook daadwerkelijk kunnen gebruiken is wellicht ook belangrijk? Volg even dit topic waar ik ook al met een ander forumlid in gesprek ben.

@avocatho 

Als de eSIM abonnement met 0647 niet meer actief is dan kun je dat nummer niet meer behouden volgens de Odido nummerbehoud pagina.

Reageer