Skip to main content

Ik heb een prepaid kaart. Om je nummer te behouden dien je elk half jaar even te bellen. Dit lukt mij niet omdat ik in een land ben van waarui niet gebeld kan worden. Hier ben ik al

langere tijd en zal ik nog even verblijven. Hoe is dit op te lossen?

Een prepaid kaart dient 1 x per half jaar een (betaalde) activiteit te doen om niet te worden verwijderd. Als betaalde activiteit kun je denken aan een sms zenden, een gesprek opzetten (en laten beantwoorden) of data verbruiken.

Als je dit niet kan, omdat je b.v. in een land zit waar dat allemaal niet mogelijk is, dan wordt de kaart en het nummer automatisch verwijderd. Daar valt door klantenservice niets aan te doen. Maar to be honnest, dan is het nummer waarschijnlijk niet echt belangrijk en kun je zodra je weer in Nederland bent een abonnement / prepaid met een nieuw nummer aanschaffen.

Ik heb een prepaid kaart. Om je nummer te behouden dien je elk half jaar even te bellen. Dit lukt mij niet omdat ik in een land ben van waarui niet gebeld kan worden. Hier ben ik al

langere tijd en zal ik nog even verblijven. Hoe is dit op te lossen?

Een prepaid kaart dient 1 x per half jaar een (betaalde) activiteit te doen om niet te worden verwijderd. Als betaalde activiteit kun je denken aan een sms zenden, een gesprek opzetten (en laten beantwoorden) of data verbruiken.

Als je dit niet kan, omdat je b.v. in een land zit waar dat allemaal niet mogelijk is, dan wordt de kaart en het nummer automatisch verwijderd. Daar valt door klantenservice niets aan te doen. Maar to be honnest, dan is het nummer waarschijnlijk niet echt heel belangrijk en kun je zodra je weer in Nederland bent een abonnement / prepaid met een nieuw nummer aanschaffen.

Als je dit niet kan, omdat je b.v. in een land zit waar dat allemaal niet mogelijk is, dan wordt de kaart en het nummer automatisch verwijderd. Daar valt door klantenservice niets aan te doen. Maar to be honnest, dan is het nummer waarschijnlijk niet echt heel belangrijk en kun je zodra je weer in Nederland bent een abonnement / prepaid met een nieuw nummer aanschaffen.

“Maar to be honest, dan is het nummer waarschijnlijk niet echt belangrijk?” Het is niet aan jou om een oordeel te geven over mensen die vragen stellen. Denk je dat ik niets beters te doen heb dan tijd stoppen in het bereiken van een kennelijk onbereikbare klantenservice? Ze zouden je moeten verwijderen. Ik heb ook hier de vraag gesteld of “gebeld worden” onder het actief houden van je simkaart valt. Daar wordt in eerste instantie en ook in tweede en derde aanleg geen antwoord op gegeven.
Een tip voor volgende keer, lees de vraag goed en kopieer en plak niet een tekst die een klant zelf ook kan opzoeken en kan lezen of al wist, maar geef antwoord op de specifieke vraag. Een andere keuze is om geen antwoord te geven. Des te beter. 
Maar “gebeld worden” valt dus onder het actief houden van een simkaart. Wellicht kun je doorgeven dat ze dit in hun tekst en voorlichting in de winkels aanpassen (wat je wel niet zal doen). 
een reden te meer om straks over te stappen naar een andere provider waarbij ik je naam zal noemen in de klacht die ik thuis per post naar t-mobile zal versturen. 

Je praat hier op de community met medeklanten zoals ik die in hun vrije tijd graag anderen helpen en meedenken. Dit is dus geen chat met de klantenservice! Er zijn ook moderators die meelezen en aanvulling geven. Ik weet niet het antwoord op je vraag of gebeld worden in het buitenland ook telt, daarom heb ik ook niet geantwoord en daarom moet je even wachten op een moderator.

Door min of meer dezelfde vraag in vier verschillende topics te plaatsen maak je het ook erg onoverzichtelijk. Het is ook tegen de huisregels.lees dat eens door, dan weet je wat je kunt verwachten hier.