Skip to main content

Ik heb sinds begin september een eSim sim only abonnement genomen met nummerbehoud en ik kreeg een mail terug van dat er op maandag 17 september mijn nummer wordt overgezet zodat ik mijn abonnement kan gebruiken. Nou kreeg ik die dag in de ochtend een sms dat mijn nummer vanaf 09:30 wordt overgezet en dat het een uurtje kan duren. Ik ben nu een dag verder en heb nog steeds geen service. 

Hoe moet ik nu verder?

Hallo @bilal944 

Heb je de eSIM wel goed geïnstalleerd en werkt je oude simkaart niet meer? Je zou dan het beste even langs een Odido winkel kunnen gaan waar ze je direct verder kunnen helpen.


Hallo @bilal944 

Heb je de eSIM wel goed geïnstalleerd en werkt je oude simkaart niet meer? Je zou dan het beste even langs een Odido winkel kunnen gaan waar ze je direct verder kunnen helpen.

Hoi Waqqas,

bedankt voor je reactie, ik ben helaas niet gelegen om langs een odido shop te gaan. ik heb ook nog eens de esim verwijderd om het opnieuw toe te voegen, maar dan krijg ik een melding van dat de esim niet geactiveerd kan worden. begin september ging de installatie ook niet zo goed want er stond ook 'geen service’ bij het tijdelijke nummer die ik kreeg


Goedemorgen Bilal, superleuk dat je klant bent geworden bij Odido! Uiteraard is goed bereikbaar zijn een absolute must en daarom help ik je graag verder. Het kan inderdaad kloppen dat je nog geen service had eerder in september. Je simkaart wordt namelijk pas actief zodra je huidige telefoonnummer overgezet is, tenzij je bij ons vraagt om je eSIM eerder te activeren met het tijdelijke nummer. Anders zou je met dubbele kosten komen te zitten! 

Zou je voor mij willen controleren of de eSIM wel correct geïnstalleerd is op je toestel? Je kunt dit checken bij de instellingen voor je mobiele netwerk. Weet je niet waar je dit kunt vinden? Check dan deze pagina op onze website! Is de eSIM zichtbaar? Dan zou ik je willen vragen om je toestel een keer te herstarten. De eSIM wordt dan namelijk geforceerd om contact te maken met het netwerk van Odido. Laat je mij weten of dit lukt en of je nog vragen hebt?


Goedemorgen Bilal, superleuk dat je klant bent geworden bij Odido! Uiteraard is goed bereikbaar zijn een absolute must en daarom help ik je graag verder. Het kan inderdaad kloppen dat je nog geen service had eerder in september. Je simkaart wordt namelijk pas actief zodra je huidige telefoonnummer overgezet is, tenzij je bij ons vraagt om je eSIM eerder te activeren met het tijdelijke nummer. Anders zou je met dubbele kosten komen te zitten! 

Zou je voor mij willen controleren of de eSIM wel correct geïnstalleerd is op je toestel? Je kunt dit checken bij de instellingen voor je mobiele netwerk. Weet je niet waar je dit kunt vinden? Check dan deze pagina op onze website! Is de eSIM zichtbaar? Dan zou ik je willen vragen om je toestel een keer te herstarten. De eSIM wordt dan namelijk geforceerd om contact te maken met het netwerk van Odido. Laat je mij weten of dit lukt en of je nog vragen hebt?

Goedemorgen Sam,

Ik had onlangs de nieuwe esim van mijn telefoon verwijderd zodat ik het opnieuw kan installeren, maar als ik de QR code scan, dan krijg ik de melding: Esim kan niet worden geactiveerd. Ik had daarvoor nog wel mijn telefoon herstart maar dat mocht niet baten. Zal ik dan maar naar een odido shop gaan als het niet anders kan? Kunnen zij daar mij een nieuwe esim geven met mijn telefoonnummer?


Hi @bilal944, goed dat je dit aangeeft! Je eSIM wordt altijd op de dag van nummerbehoud automatisch geactiveerd. Ook kan een QR-code maar 1 keer gescand worden, dat is meteen de reden dat je de foutmelding te zien krijgt. Ik heb nu een nieuwe eSIM voor je aangevraagd, wil je voor mij de inbox van je mail checken? Hier moet je een nieuwe QR-code terugvinden, deze kun je dan direct scannen. Als je mij een seintje geeft als het scannen is gelukt dan activeer ik de eSIM voor je! Ik hoor graag van je terug,


Hi @bilal944, goed dat je dit aangeeft! Je eSIM wordt altijd op de dag van nummerbehoud automatisch geactiveerd. Ook kan een QR-code maar 1 keer gescand worden, dat is meteen de reden dat je de foutmelding te zien krijgt. Ik heb nu een nieuwe eSIM voor je aangevraagd, wil je voor mij de inbox van je mail checken? Hier moet je een nieuwe QR-code terugvinden, deze kun je dan direct scannen. Als je mij een seintje geeft als het scannen is gelukt dan activeer ik de eSIM voor je! Ik hoor graag van je terug,

Hoi Anouk, bedankt voor je moeite. Ik probeerde de stappen in de mail te volgen maar ik kan nergens de esim downloaden via Mijn Odido, want er staat alleen 'Bestel een nieuw abonnement’ en 'Abonnement koppelen’ en dat laatste gaat helaas niet want ik kan geen verificatiecode krijgen.


Hi Bilal, onze oprechte excuses voor de late reactie en bedankt voor de verduidelijking! Klopt het dat je in de tussentijd geholpen bent door over te gaan op een fysieke simkaart? Dit zie ik namelijk terug in mijn systeem. Je kunt er dan eventueel altijd nog voor kiezen om een eSIM te nemen, nu je toegang kan krijgen tot je Mijn Odido omgeving. Mocht je dit willen, dan kun je 'm op deze pagina aanvragen. Mocht je nog vragen hebben voor nu, laat het mij dan gerust weten!


Reageer