Skip to main content
Beantwoord

Nog steeds blokkade na betaling

  • 23 May 2024
  • 3 reacties
  • 78 Bekeken


Goedemiddag,

Ik heb wat betaalachterstanden en een betaalafspraak lopen en vanochtend kreeg ik een bericht dat ik een blokkade heb en dat ik een bedrag moest betalen. De blokkade zou dan na 5 uur verwojderd worden. Ik heb het bedrag betaald met ideal maar de blokkade is er nog steeds. Komt het doordat ik met mijn zakelijke rekening heb betaald ipv mijn persoonlijke waaruit wordt geïncasseerd? En duurt het daarom 3 dagen net als een handmatige overschijving? Ik hoor het graag.

Mvg,

M

3 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Mel, welkom op de Community! Goed dat je de betalingen hebt gedaan en ik geef je graag meer duidelijkheid. De betaling die je hebt gedaan is over de volgende facturen verwerkt: maart, april en de 2e en 3e betalingsregelingtermijnen van mei en juni. Ideaal was natuurlijk als de betaling de normale factuur van mei (van € 74 die nu nog open staat) had gedekt. Echter was de betaaldatum voor deze factuur uiterlijk 3 mei, vandaar dat deze factuur 'voorbij’ was en de betaling met de latere facturen is verrekend. Ik heb direct een mail gestuurd naar mijn collega's van de financiële afdeling met het verzoek dit recht te trekken, zodat je betaling de factuur van mei dekt in plaats van de termijnen van eind mei en juni.

Zodra ik een reactie heb laat ik het je weten!

Goedemorgen Marciano, bedankt voor jouw reactie! Ahh, vandaar! Ik heb verder nog geen veranderingen gemerkt, dus ik wacht het nog even af.

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen Mel, geen dank! Ik heb inmiddels een reactie ontvangen van mijn collega van de financiële afdeling en hij heeft de omboeking in orde gemaakt. Op dit moment staan alleen de volgende bedragen nog open:

  • Er staat 1 termijn open van de betalingsregeling (29 mei): € 34,52
  • En er staat een factuur open van 2 juni: € 59,00
  • Totaal: € 93,52

De omboeking is iets anders gegaan dan mijn collega had aangevraagd, maar op deze manier wellicht wel duidelijker voor jou. Lukt het om dit openstaande bedrag binnen korte termijn te betalen? De beste manier is om dit via iDeal op deze pagina in Mijn Odido te doen, zodat 'ie goed en snel wordt verwerkt.

Mocht ik je nog ergens bij kunnen helpen, laat het me dan weten. Ik ben er voor je! 😄

Reageer