Nieuwe sim only abonnementen

  • 13 September 2023
  • 2 reacties
  • 56 Bekeken

Hi,

 

ik ben erg benieuwd wat de nieuwe sim only abonnementen eigenlijk betekenen. Want ik zie op de site dat er speedlimits zijn toegepast op de verschillende abonnementen? bijvoorbeeld unlimited start kost 22.50 en dan krijg je 5g + 10 mbit/s? en unlimited premium is 42eur p/maand met 5g + speed tot 1gbit/s. ik vind dit een beetje vreemd, want als je 1gbit/s wilt halen dan moet je letterlijk naast een 5g mast staan om deze snelheid te bereiken. En waarom hebben jullie eigenlijk een speed limit erop gezet? vroeger was dit toch helemaal niet?


2 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen, 

De snelheden zijn goed te behalen hoor. Naast een limiet krijg je ook extra's erbij die je kunt gebruiken voor verschillende diensten. Dit is het nieuwe assortiment van Odido. Het oude assortiment is verdwenen. Waarom? Geen idee, maar het zijn mooie aanbiedingen die ze nu aan bieden. 

Reputatie 7
Badge +14

Hi,

 

ik ben erg benieuwd wat de nieuwe sim only abonnementen eigenlijk betekenen. Want ik zie op de site dat er speedlimits zijn toegepast op de verschillende abonnementen? bijvoorbeeld unlimited start kost 22.50 en dan krijg je 5g + 10 mbit/s? en unlimited premium is 42eur p/maand met 5g + speed tot 1gbit/s. ik vind dit een beetje vreemd, want als je 1gbit/s wilt halen dan moet je letterlijk naast een 5g mast staan om deze snelheid te bereiken. En waarom hebben jullie eigenlijk een speed limit erop gezet? vroeger was dit toch helemaal niet?

Er zit altijd een limiet op qua snelheid. Maar dat was “best hoog". Om wat meer onderscheid te kunnen maken naar wat klanten nodig hebben is er nu wel een mogelijkheid om voor veel of weinig snelheid te kiezen. Zo betalen mensen naar “waarde”. Bij weinig snelheid is de prijs gewoon wat minder dan iemand die met een Hotspot een Laptop op hoge snelheden wil hebben en daar dan ook wat meer geld voor over heeft. 

Zeker als de echte 5G frequentie veiling is geweest zal die 1 Gbit op steeds meer plekken haalbaar zijn. Odido is haar netwerk nu al aan het ombouwen en zal dus nadat zij die frequentie hebben verkregen “met 1 druk op de knop” die zenders aan kunnen zetten.

Reageer