Nieuw abonnement activeren in het buitenland

  • 1 August 2023
  • 6 reacties
  • 196 Bekeken

Goedendag, tijdens mijn laatste verblijf in Nederland in mei heb ik een abonnement afgesloten bij T-Mobile in de winkel. Daarbij heb ik duidelijk aan de verkoper gemeld dat ik snel weer naar het buitenland vertrok. Nu blijkt dat mijn sim niet geactiveerd kan worden vanaf hier, en ook nummerbehoud werkt niet. Kan ik een eSIM aanvragen en activeren? Ik ben nu helemaal niet meer bereikbaar, dus help!!

Hajar van Odido 9 maanden geleden

Hi @CiciliaM 

Ik wil graag kijken wat ik voor je kan betekenen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Graag ook je huidige simkaart nummer en nieuwe simkaartnummer. Dan ga ik kijken of het mogelijk is om de simkaart te activeren. 

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Waarom zou nummerbehoud niet werken? Is de porteerdatum al geweest? Nummerbehoud staat los van het activeren van een simkaart.

Het enigste wat echt niet kan in het buitenland is het instellen van de voicemail. Die moet vanwege spoofing in het buitenland altijd voorzien worden van een pincode ingesteld via het NL netwerk.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @CiciliaM 

Het is verder ook niet de bedoeling om je aansluiting langer in het buitenland dan in Nederland te gebruiken. Voor het gebruik van data betaal je dan een toeslag.

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/buitenland

Hallo @CiciliaM 

Het is verder ook niet de bedoeling om je aansluiting langer in het buitenland dan in Nederland te gebruiken. Voor het gebruik van data betaal je dan een toeslag.

https://www.t-mobile.nl/klantenservice/mobiel/buitenland

Ik werk in het buitenland en ben vaak vele maanden weg. Maar ik wil wel bereikbaar zijn.

Waarom zou nummerbehoud niet werken? Is de porteerdatum al geweest? Nummerbehoud staat los van het activeren van een simkaart.

Het enigste wat echt niet kan in het buitenland is het instellen van de voicemail. Die moet vanwege spoofing in het buitenland altijd voorzien worden van een pincode ingesteld via het NL netwerk.

Het abonnement is nieuw en de sim kaart werkt niet. Dus weet ik niet of er iets werkt of niet. Ik hoop dat de klantenservice me kan helpen, via chat kwam ik niet verder.

Reputatie 7
Badge +14

Beste @CiciliaM  Ik zal een moderator vragen of ze kunnen helpen! (Geen garantie maar doe mijn best! 

 

Dit is op de site te lezen. 

  1. We hebben onze protocollen en processen nog verder aangescherpt. Klanten die hun simkaart kwijt zijn of een kapotte simkaart hebben, kunnen alleen nog in de T-Mobile winkel hun nieuwe simkaart activeren. Klanten die echt niet in de gelegenheid zijn om naar de winkel te komen, worden doorgeschakeld naar een speciaal team dat met extra controle stappen alsnog in uitzonderlijke gevallen de nieuwe simkaart kan activeren.   
  2. Als we zien dat er een poging is gedaan om te simswappen, nemen we contact op met de klant om hierop te wijzen. Daarbij adviseren we extra waakzaam te zijn op verdachte zaken.   
  3. Via al onze kanalen brengen we het gevaar van simswapping bij klanten, dealers en medewerkers op regelmatige basis onder de aandacht.  SimSwap uitleg
Reputatie 7
Badge +9

Hi @CiciliaM 

Ik wil graag kijken wat ik voor je kan betekenen. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met het 06-nummer waar het om gaat, naam, geboortedatum, volledige adres en de laatste 4 cijfers van je IBAN? Graag ook je huidige simkaart nummer en nieuwe simkaartnummer. Dan ga ik kijken of het mogelijk is om de simkaart te activeren. 

Reageer