Is het mogelijk om een verlenging van abonnement nog op te zeggen/annuleren? Ik heb een paar maanden geleden de verlenging online doorgegeven, want ik had een 2 jarig mobiele abonnement. Maar vanaf 12-6-24 is dit overgegaan naar een sim only abonnement.
Deze sim (en nummer) gebruik ik nooit meer dus het is zonde van mijn geld als ik elke maand betaal voor iets wat ik nooit gebruik. Daarnaast heb ik een ander abonnement met nummer dat ik ook heb via jullie dat ik wel gebruik.
Graag verneem ik nog van jullie wat de opties zijn.
Mvg Elise
Bladzijde 1 / 1
Goedemiddag @Elise.Uy, ik zoek graag voor je uit of het mogelijk is om deze nog te annuleren. Ik heb direct gekeken bij je abonnement en ik zie dat het abonnement op 12-6-2024 al van start is gegaan. Je hebt nadat het abonnement van start is gegaan, altijd 14 dagen bedenktijd als het abonnement online is afgesloten. Omdat het abonnement al een tijd geleden van start is gegaan, kan ik deze niet meer kosteloos annuleren, sorry! Als je het abonnement niet meer nodig hebt, dien je deze af te kopen. Je betaald dan 50% van de maandelijkse kosten voor de resterende maanden. Als ik de opzegging vandaag voor je verwerk, kan deze op zijn vroegst worden stopgezet op 24/01/25. De afkoop heb ik ook gelijk voor je berekend en het zou je dan € 58,04 kosten.
Als je het daarmee eens bent, kan ik het voor je in orde maken. Ik moet dan alleen nog een extra verificatie uitvoeren om zeker te weten dat jij de juiste persoon bent. Ik heb een verificatiecode per sms naar het nummer verstuurd. Als je die met mij kunt delen, kan ik de opzegging voor je verwerken.
Ik zie je reactie graag tegemoet!
Goeiedag,
Dat vind ik een uitstekend voorstel, bedankt. De verificatiecode die ik heb ontvangen is: 8824124.
Mvg Elise
Goedemorgen Elise, bedankt voor de verificatiecode en de bevestiging! Ik heb je abonnement zojuist per 24-01-2025 opgezegd en ik heb je een bevestigingsmail gestuurd. Laat je het me weten of je 'm hebt ontvangen? Ik hoor het graag van je!
Hi!
Ik heb zoals hierboven de afkoopsom betaald etc. Maar nu heb ik opnieuw twee rekeningen gekregen van €8,50 en €76,79 (?). Ik begrijp eerlijk gezegd niet waar deze vandaan komen, gezien ik netjes de afkoopsom en de laatste rekening heb betaald zoals afgesproken.
Graag hoor ik waarom ik dit krijg terwijl dit nummer al 2 maanden niet meer in gebruik (inactief) is, en alles afbetaald. Alvast dank.
Met vriendelijke groet,
Elise
Hoi Elise, ik snap volkomen dat je wil weten waar deze facturen voor zijn, dus goed dat je aan de bel trekt! Ik heb ze er meteen bijgepakt en ik geef je graag meer duidelijkeid. De factuur van € 8,50 is de factuur van januari en gaat over de factuurperiode van december. Het oude abonnement was oud-Tele2, vandaar dat je achteraf betaald(e). De factuur van februari bestaat uit 2 delen: de maandfactuur voor de periode van januari. Pro rata gerekend t/m 23 januari, omdat vanaf 24 januari het abonnement was opgezegd. En de schadevergoeding. Heb je nog toegang tot dit abonnement in Mijn Odido? Dan kan je de facturen hier rustig teruglezen: Facturen | Odido
Anders deel ik ook graag een screenshot van de laatste factuur met de schadevergoeding:
Je gaf aan dat je de afkoopsom (schadevergoeding) al had betaald, maar ik gok dat hier wat verwarring is ontstaan. Waar heb je dit precies gedaan? Dit is namelijk pas de factuur van de afkoopsom en ik zie verder geen betaling binnenkomen. Heb je zo voldoende duidelijkheid? Ik hoor het gaag van je als je nog vragen hebt. Ik ben er voor je!
Hi, de afkoopsom was €58,04 zoals hierboven afgesproken, en wat in de reacties staat. Deze heb ik inderdaad niet betaald (ik haalde het door de war met de betalingen van mijn nieuwe abonnement).
Die €70,23 komt niet overeen met de afgesproken €58,04 (zoals boven in de reacties). Het is meer dan de afgesproken 50% van het voorstel hierboven. Daar had ik niet op gerekend en ben ik het eigenlijk ook niet mee eens.
De laatste factuur had ik volgens mij wel overgemaakt (van januari). Ik zet mijn afschrift hieronder.
Goedemorgen Elise, bedankt voor je screenshot! De betaling die op 2 januari gedaan is was voor de factuur van december (en periode van november). Op onderstaand screenshot uit Mijn Odido wordt het wellicht duidelijker. Wat betreft de afkoopsom. Het bedrag dat eerder uit de berekening kwam klopte niet, maar aangezien dit eerder verkeerd is doorgegeven, vergoed ik voor deze keer gerust het verschil van € 18,75. Hier heb ik je ook per e-mail een bevestiging van gestuurd. De afkoopsom van € 58,05 dient dan nog betaald te worden en de volledige factuur van januari van € 8,50 ook. Laat je het me weten als je de e-mail hebt ontvangen? Als je nog vragen hebt, stel ze dan gerust!
Hi, ik heb de mail ontvangen. Dus ik betaal nu het totaal en dan krijg ik het teveel later terug als ik het goed begrijp?
Bedankt voor de hulp en service overigens.
Mvg Elise
Goedemorgen Elise, uiteraard graag gedaan! Het zit net iets anders. Dit zou inderdaad het geval zijn als je het bedrag zou betalen, voordat de credit werd verwerkt. Het duurt altijd een nachtje voordat een credit is verwerkt. Ik heb meteen gekeken en vandaag is 'ie verwerkt. Dit betekent dat het bedrag van € 18,76 al in mindering is gebracht. Het openstaande bedrag is nu nog maar € 66,55 in totaal (€ 58,05 + € 8,50). Als je dit bedrag betaalt is het volledig rond. Is het zo duidelijk? Mocht er toch nog iets niet duidelijk zijn dan weet je me te vinden!
Hi! Zouden jullie mij hiervan misschien een betaalverzoek kunnen sturen? Er blijft staan dat het niet mogelijk is te betalen (i.v.m. inactief nummer). Alvast dank!
Mvg Elise
Hoi Elise, ik zie het nu inderdaad. Ik kan geen directe betaallink sturen. We hebben hiervoor gekozen omdat er te veel nadelen aanzitten. Het grootste nadeel is dat het risico op zoekgeraakte betalingen groter is. Maar geen zorgen, je kan de betaling gemakkelijk handmatig doen. Het duurt dan gemiddeld 3 werkdagen voordat dit is verwerkt:
Odido
NL03 COBA 0733 959 717
Bedrag: € 66,53
Beschrijving: 1.21464977
Laat je het me weten of het is gelukt? Ik zal je account dan 3 werkdagen na de betaling in de gaten houden om te kijken of de betaling binnen is gekomen en alles goed afgerond is!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.