Vandaag ontving ik een email met als onderwerp "We hebben een tip voor jou" van T-Mobile. In deze mail werd een significante upgrade van internet (van 1GB naar 10GB, exclusief 2GB klantvoordeel) en bellen (van 120 minuten naar onbeperkt) aangeboden. Hierbij werd aangegeven dat de prijs slechts 1,49 per maand hoger zou zijn.
Nu gebruik ik meestal riant minder dan wat ik als bundel had, maar voor zo'n klein extra bedragje vond ik de extra vrijheid en zekerheid wel fijn. Vervolgens blijkt mijn maandelijkse prijs echter van 24,- naar 34,49 te zijn gestegen, 9,49 i.p.v. 1,49 dus!
Het lijkt me duidelijk dat dit bijzonder misleidend is. In de mail en op de bevestigingspagina wordt geen totale prijs genoemd, maar er wordt wel geïnsinueerd dat het een actie betreft. Ik vind dit echt niet kunnen en ik vind het heel irritant dat ik de wijziging niet direct terug kan draaien (ik mag pas volgende maand mijn pakket weer aanpassen).
Trouwens, ik vind het ook super klantonvriendelijk dat ik alleen via deze community, Twitter, telefoon en via chat om hulp kan vragen. Ik wil gewoon kunnen mailen. Als jullie mij zulke dingen mogen mailen, dan mag ik ook wel via de mail reageren toch?