Skip to main content
Beantwoord

Mijn Prepaid sim only tegoed naar abonnement overzetten

TinusPlotseling

Vandaag is mijn prepaid sim onley omgezet naar een abonnement intern bij odido. Met nummerbehoud. Er was mij door medewerkster Lena telefonisch verzekerd dat de € 15.- prepaid tegoed zou meeverhuizen.

Dat blijkt niet het geval.

Navraag levert een opsomming van regels op die eropneerkomt dat als ik weg ga bij odido naar een andere provider ik recht heb op restitutie.

Blijf ik evenwel bij odido komt het tegoed te vervallen.

Mij ontgaat ten ene male de logica.

En verwacht een oplossing.

Tinus Plotseling 

Beste antwoord door TinusPlotseling

Marciano van Odido schreef:

Hoi Tinus, bedankt voor het invullen van je profiel! Wat Pharwin je heeft aangeboden heb ik zojuist in orde gemaakt. Ik heb de credit van € 15 meteen ingediend. Deze vind je als verrekening op je volgende factuur. Ik heb je ook per e-mail een bevestiging gestuurd. Laat je het me weten als je 'm hebt ontvangen? Ik hoor het graag van je en voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend! 😊

Ha Marciano,

Bedankt we gaan het zien mijn abonnement zit op ongeveer € 11.- pm.

Benieuwd hoe dat gaat werken.

Hoeveel geld houden jullie over aan die regel en welke boef verzint dat.

Het doet me denken aan de huurtelefoon van de PTT.

Die gebruikte niemand meer maar ook niemand stuurde hem terug.

Heeft miljoenen opgeleverd.

Bekijk origineel

10 reacties

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@TinusPlotseling wat leuk dat je Prepaid-aansluiting is omgezet naar een abonnement! Ik begrijp heel goed dat je het tegoed terug wilt hebben. Bij omzetting naar een abonnement komt het tegoed inderdaad te vervallen. Maar bij Nummerporting kan je wel een verzoek indienen om je tegoed teruggestort te krijgen. Dit kan via onze website. Ik snap heel goed dat hierdoor je wereld op zijn kop staat. Laten we dat rechttrekken! Ik ben best bereid om een grote uitzondering te maken en een credit van € 15,00 te verwerken bij je abonnement. Het bedrag zal dan in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. Fijn toch? 

Zou je dat willen? Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan maak ik het graag voor je in orde! 

TinusPlotseling
  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 29 reacties
  • 24 april 2025

Zo te zien staat de info die je vraagt nu in m’n profiel !

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Tinus, bedankt voor het invullen van je profiel! Wat Pharwin je heeft aangeboden heb ik zojuist in orde gemaakt. Ik heb de credit van € 15 meteen ingediend. Deze vind je als verrekening op je volgende factuur. Ik heb je ook per e-mail een bevestiging gestuurd. Laat je het me weten als je 'm hebt ontvangen? Ik hoor het graag van je en voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend! 😊

TinusPlotseling
  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 29 reacties
  • Antwoord
  • 26 april 2025
Marciano van Odido schreef:

Ha Marciano,

Bedankt we gaan het zien mijn abonnement zit op ongeveer € 11.- pm.

Benieuwd hoe dat gaat werken.

Hoeveel geld houden jullie over aan die regel en welke boef verzint dat.

Het doet me denken aan de huurtelefoon van de PTT.

Die gebruikte niemand meer maar ook niemand stuurde hem terug.

Heeft miljoenen opgeleverd.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Hi ​@TinusPlotseling namens mijn collega Marciano: geen dank en graag gedaan! We snappen je punt heel goed en daarom proberen we altijd zo goed mogelijk mee te kijken naar een passende oplossing. De credit zal binnen enkele dagen als '’tegoed'’ in je account worden opgeslagen. Zodra er een factuur voor je klaarstaat, zal dit uiteraard eerst worden verrekend met het tegoed in je account. Komt helemaal goed! 

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust. We zijn er voor je! 

TinusPlotseling
  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 29 reacties
  • 27 april 2025

Zover bedankt.

TinusPlotseling
  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 29 reacties
  • 29 april 2025

Zolang ik hier klanten zie die moeten vechten om hun betaalde iPhone in handen te krijgen lijkt me enige bescheidenheid wel gepast. Wat zeur ik over € 15.-  Aan de andere kant ik gaf al eerder dat voorbeeld van de huurtelefoon van de PTT.  Vele kleintjes maken ėén grote.

Ik heb mijn eerste rekening van € 11.50 binnen .

Nog onduidelijk waar mijn crediet uithangt.

Wacht even geduldig af.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

Goedemorgen ​@TinusPlotseling daar heb je zeker een goed punt haha! Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie inderdaad dat je je eerste factuur van € 11,50 hebt ontvangen. Geen zorgen, ik zie dat de credit van mijn collega Marciano al is verwerkt in je account en verrekend met de factuur. De incasso van deze factuur zal dus niet plaatsvinden, wel zo fijn! De credit van € 15,00 is verrekend met deze factuur en je hebt nu nog een tegoed van € 3,50. Dit bedrag zal ook nog in mindering worden gebracht op je eerstvolgende factuur. 

Als je nog andere vragen hebt, stel ze gerust! 

TinusPlotseling
  • Auteur
  • Doet lekker mee
  • 29 reacties
  • 30 april 2025

Hij is voor ze ruige roodkoperen maatjes.

Dank voor de assist.

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8

@TinusPlotseling geen dank en graag gedaan! Als we nog iets anders voor je kunnen betekenen, laat het dan gerust weten. De Community is er voor je! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen