Skip to main content
Beantwoord

Maximum tarieven EU bijvoorbeeld België

  • 9 July 2023
  • 1 reactie
  • 46 Bekeken

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/internationaal-bellen-en-internetten/bellen-en-internetten-met-een-prepaidkaart-in-ander-EU-land

 

Naar ik meen mag T-Mobile maximaal 8 cent betalen voor het versturen van sms naar Nederlands nummer vanuit België. En in Nederland dan wel hoger tarief. Hoe zit het precies met maximum tarieven binnen de EU muv Nederland zelf? 

Hoi @Vragenvragen , welkom bij de community,

Voor roam like home geldt dat je in de EU voor dezelfde tarieven als in je home netwerk gebruik moet maken van de diensten. Je linked precies naar de ACM pagina waar dat ook staat: 

“Ik heb een prepaid-telefoon. Kan ik in een ander EU-land bellen en internetten zoals in Nederland?

Ja. Ook met uw prepaid betaalt u hetzelfde als in Nederland

Op de T-Mobile nfo pagina staan de tarieven:

Het betreft hier prepaid, dus dan zijn de tarieven:

Bellen in NL en EU per minuut € 0,20

SMS verzenden NL en EU per SMS-bericht € 0,15

Internet gebruik NL en EU2 per MB € 0,10

 

Wat je misschien door elkaar haalt zijn de tarieven die sinds een paar jaar ook zijn gereguleerd, namelijk het bellen/ versturen van NL NAAR de EU. Dan ben je dus aangemeldt op je thuis netwerk in Nederland en dan is het geen “roam like home” maar “naar internationaal/EU” wetgeving. Die staan wat verop in de tarievenlijst onder “T-MOBILE BUITENLAND: BUITEN BUNDEL TARIEVEN BELLEN EN SMS’EN NAAR HET BUITENLAND”

Dan betaal je van NL naar EU bellen per minuut € 0,20

SMS van NL naar EU kost dan per SMS-bericht € 0,07

 

Je ziet bij KPN bijvoorbeeld precies dezelfde opzet.


Reageer