Skip to main content
F.A.Q.

Klantvoordeel

Toon eerste reactie

94 reacties

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 oktober 2024
Waqqas schreef:

Hallo @JorisNL 

Lukt het je ook niet om opnieuw aan te melden voor klantvoordeel via je Odido account?

Nee. Staat allemaal (voor alle 4) al aangemeld. 10GB + 10GB voordeel, staat daar.

Maar bij mijn verlenging stond er 

Odido verlenging | 2 jaar

• Onbeperkt bellen
  • Onbeperkt sms
  • 20000 mb 5G

Vandaar dat ik dacht dat die 20GB nog zonder klantvoordeel zou zijn…..

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8637 reacties
  • 17 oktober 2024

Die 20+20 bestaat natuurlijk ook.

Wat betaal je voor dat abonnement na verlening, dat geeft dan de juiste versie. (ik toonde de prijzen van abonnementen met 120 belminuten) 

• is een Top Poster
  • 5 reacties
  • 17 oktober 2024
eric schreef:

Die 20+20 bestaat natuurlijk ook.

Wat betaal je voor dat abonnement na verlening, dat geeft dan de juiste versie. (ik toonde de prijzen van abonnementen met 120 belminuten) 

Ik betaal 17,50 voor 10 + 10. Graag zou ik 2,50 méér betalen en dan 20 + 20 krijgen.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8637 reacties
  • 17 oktober 2024

Binnen je My-odido kun je elke maand de bundels aanpassen naar boven en beneden. 

De 17,50 euro voor 10+10 zal waarschijnlijk in combinatie met unlimited bellen zijn. Als je 20+20 wilt en unlimited calling dan is de prijs 22,50. Ook dit is allemaal aan te passen in je My-odido of app omgeving.

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 4 november 2024
waterstof81 schreef:

Als ik vandaag mijn abonnement verleng met een wederom UNLIMITED, dan behoud ik toch nog steeds mijn 25+25 deal (T-mobile uit- en thuis, incl. evt. inflatiecorrectie)?

Even voor de zekerheid checken :-)

Een bevestiging van @Jason van Odido of @Pharwin van Odido zou heel fijn zijn, dan kan ik met een gerust hart op de verlengknop drukken. Alvast bedankt!

Ondanks dat ik goed ben geholpen door andere gebruikers, was een antwoord vanuit Odido ook nog fijn geweest. Stiekem had ik hier nog op gehoopt, dus wie weet kunnen jullie mij vanuit Odido nog blij maken met een definitief antwoord. Welke dat ook is 😀

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hi @waterstof81, fijn dat andere gebruikers je goed hebben geholpen. Dat zien we graag op onze klant-helpt-klant Community! Ik lees dat je al reactie hebt gehad van mijn collega's van Webcare. Dit zijn collega's in mijn team, dus je mag hun antwoord vertrouwen. @eric heeft het toen inderdaad ook getest en bleef zijn oude Klantvoordeel behouden. Of het nog de bedoeling is dat dit hele oude Klantvoordeel door blijft gaan is een andere vraag, maar je kan je abonnement nu gerust (met Unlimited) verlengen! 😄

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 5 november 2024
Marciano van Odido schreef:

Hi @waterstof81, fijn dat andere gebruikers je goed hebben geholpen. Dat zien we graag op onze klant-helpt-klant Community! Ik lees dat je al reactie hebt gehad van mijn collega's van Webcare. Dit zijn collega's in mijn team, dus je mag hun antwoord vertrouwen. @eric heeft het toen inderdaad ook getest en bleef zijn oude Klantvoordeel behouden. Of het nog de bedoeling is dat dit hele oude Klantvoordeel door blijft gaan is een andere vraag, maar je kan je abonnement nu gerust (met Unlimited) verlengen! 😄

Hey @Marciano van Odido, ik heb zeker contact gehad met het webteam, alleen zij weten het ook niet zeker en ik heb daar verschillende antwoorden gehad. Verder zijn het zeker toppers. Ik begrijp van jou dat ik kan verlengen met behoud van het klantvoordeel. Mits unlimited.

• is een Top Poster
  • 16 reacties
  • 5 november 2024

Zojuist verlengd en alles lijkt goed te zijn gegaan, tenminste tot nu toe 😀

Extra bonus: ik kreeg 2,50 extra korting op mobiel omdat ik al lang klant ben. (22,50 voor Unlimited Basis, incl. klantvoordeel)

Dus helemaal happy! 😎

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen @waterstof81, wat goed dat de verlenging is gedaan en dat alles er goed uitziet! Helemaal mooi dat je nog eens een extra korting van € 2,50 ontvangt. Ik snap dat je daar helemaal happy mee bent en superfijn om te lezen! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. De Community staat voor je klaar. Voor nu wens ik je een hele fijne dag! 😁

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 23 december 2024

@Odido 

Ik ben op zijn zachtst gezegd nogal pissig.

Ik heb op 21-1-2018 een T-Mobile Thuis Internet 50 (glasvezel) abonnement afgesloten. Vervolgens heb ik op 1-5-2019 een T -Mobile Go (10gb data + onbeperkt bellen) abonnement afgesloten omdat ik hierbij interessant Klantvoordeel kreeg op mijn glasvezel abonnement:

- Internetsnelheid van een hoger tariefplan voor dezelfde prijs. 

- Korting op mijn factuur voor het aanwezig zijn van een T-Mobile mobiel abonnement.

Ik betaalde dus tot recentelijk €28,69 voor het 1000mbit/sec glasvezel abonnement.

Mijn T-Mobile Go abonnement was bij aanvang €20,- p/mnd maar hier ben hier in de loop der jaren €30,60 voor gaan betalen (tussentijds ook unlimited data genomen bij aanvang €26,- p/mnd) ondanks Klantvoordeel. Omdat ik gezien de stijgende kosten voor zo'n beetje alles wilde besparen op mijn vaste lasten heb deze recentelijk VERLENGD naar Odido Hello (10GB data + onbeperkt bellen) voor €17,50 p/mnd (inc Klantvoordeel).

Ik heb hierbij BEWUST mijn voormalige T-Mobile Thuis abonnement NIET aangeraakt om mijn Klantvoordeel daar NIET te verliezen.

Je kunt het waarschijnlijk al raden, mijn Klantvoordeel voor mijn glasvezel abonnement is omgezet naar de nieuwe voorwaarden welke vergeleken met mijn vorige voorwaarden gewoon 'ruk' zijn. 

Nu rekenen jullie me ineens €40,91 voor mijn glasvezel abonnement (inc Klantvoordeel)! Waar ik €12,50 wilde besparen op mijn maandelijkse belkosten rekenen jullie me nu €12,22 extra voor mijn glasvezel abonnement. Ik ben dus voor pakweg hetzelfde geld slechter af omdat ik nu geen Unlimited Data meer heb voor mijn mobiele abonnement! Deze consequentie werd ook nergens concreet benoemd tijdens het proces behalve dat je mailtje krijgt dat je Klant'voordeel' gewijzigd is wanneer je op alles akkoord hebt gegeven!

Ik wil mijn Klantvoordeel voor mijn glasvezel abonnement terug!

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8637 reacties
  • 23 december 2024

De truuk zit hem denk ik in het feit dat je een hello unlimited spraak en data moet hebben voor die oude korting proposities. Je kunt dat makkelijk testen door in je my-odido de unlimited start of basis te kiezen. Je kunt namelijk maandelijks omhoog en omlaag gaan.

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 23 december 2024

@eric weet jij dan wat de snelheid was van mijn oude T-Mobile Unlimited abonnement?

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 23 december 2024
eric schreef:

De truuk zit hem denk ik in het feit dat je een hello unlimited spraak en data moet hebben voor die oude korting proposities. Je kunt dat makkelijk testen door in je my-odido de unlimited start of basis te kiezen. Je kunt namelijk maandelijks omhoog en omlaag gaan.

@eric Wat was dan de oude snelheid van mijn unlimited abonnement. Anders ga ik er daar weer op achteruit. En wordt mijn Klantvoordeel voor mijn glasvezel direct aangepast? 

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8637 reacties
  • 23 december 2024

Ik had de oude  25+25 deal en krijg ook iets van 12 euro korting op vast internet. Na een verlenging naar een limited hello mobiel abonnement verviel die korting terug naar 5 euro. Toen ik weer naar unlimited basis veranderde kreeg ik weer direct een automatische email dat klantvoordeel weer was aangepast. Betaal nu weer iets van 29 euro voor vast internet.

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 23 december 2024

@eric gezien de theoretische snelheden van de oude abonnementen (450 Mbps) zou ik dus moeten upgraden naar Unlimited Basis (Plus zelfs!) welke €32,50 per maand kost. Dus uiteindelijk betaal ik dan alsnog meer voor hetzelfde dat ik had (€32,50 (€37,50) ipv €30,60).

Mijn doel was om te besparen op mijn vaste lasten maar daar blijft zo dus niks van over. Ik vind die nieuwe 'deals' nou niet echt een vooruitgang. Unlimited Start is met zijn 20 Mbps wel heel beroerd.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8637 reacties
  • 23 december 2024

Nou, ik zou niet weten wat jij met 10GB bundel en een snelheid van 450 mbps zou willen. Dan is je maandbundel in een minuut leeg :)

Het zijn allemaal theoretische maxima. De Unlimited basis bevalt prima. Heb je toch nog een besparing,  maar er is ook wel ergens een ondergrens. 29 euro voor een 1 gb glasvezel aansluiting ga je nergens meer vinden. Op een gegeven moment houden de besparingen op. 

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 23 december 2024

@eric 

- Ik had een T-Mobile Unlimited abonnement ( theoretisch 450 mbit/s) voor €30,60 p/mnd

- Ik had een T-Mobile Thuis 1000 mbps glasvezel abonnement voor €28,69 p/mnd

Het was mijn bedoeling te besparen op mijn vaste lasten en dacht dat te doen door te verlengen naar een goedkoper Odido Hello abonnement en zo €13,10 p/mnd minder te betalen aan belkosten. Voor deze besparing nam ik genoegen met minder mobiele data.

Resultaat: €12,22 p/mnd extra glasvezel kosten en dus maar een netto besparing van €0,88 p/mnd. Voor zo'n minuscule besparing had ik deze hele poppenkast niet in gang gezet. Wanneer ik terug zou willen naar de 'oude situatie' dan gaat @Odido mij natuurlijk vertellen dat terugkeren naar mijn oude T-Mobile abonnement niet kan en moet ik een Odido Unlimited Basis abonnement afsluiten voor €32,50 p/mnd om mijn oude glasvezel korting terug te krijgen (Odido Unlimited Start heeft met zijn 20 Mbit/sec (95,56% minder snelheid dan het oude T-Mobile Unlimited) niks te maken met de 'oude' situatie).

Resultaat: €1,90 p/mnd meer kosten voor theoretisch 50 Mbps minder snelheid dan voorheen tov de situatie waarbij ik alles had gelaten zoals het was.

Ik vind het vooral vervelend dat alles dusdanig schimmig is dat je dit van tevoren niet inzichtelijk hebt. ​

Dus waar ik wilde besparen ga ik uiteindelijk toch meer betalen voor (theoretisch) wat minder en dat vind ik zwaar balen. Dit is namelijk het tegenovergestelde van wat ik beoogde...

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8637 reacties
  • 23 december 2024

Je maakt 1 denkfout. De Unlimited basis € 32,50 zonder klantvoordeel. Op dat abonnement krijg je € 7,50 klantvoordeel, dus dat wordt netto € 25,-

Toen ik van een limited naar een unlimited variant schakelde na mijn verlenging van mobiel ging ook de vast internet korting weer naar die 12 euro… 

• is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 23 december 2024

@eric Bedankt voor je tip! Dan ga ik dat proberen. Met €25,- p/mnd bespaar ik toch op mijn belkosten. €5,60 minder betalen voor theoretisch -50 Mbit/sec is prima te overzien! ;-) zeker icm mijn oude glasvezel korting!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen