Skip to main content

In dit artikel vind je alle antwoorden op vragen over Klantvoordeel.

 

Jij wilt toch ook zoveel mogelijk voordeel op je abonnementen? Met Klantvoordeel krijg je extra voordelen als je meerdere abonnementen combineert op één adres! Lees hieronder alle ins en outs over Klantvoordeel zodat je helemaal op de hoogte bent. 

 

Algemeen

Wanneer gaat mijn Klantvoordeel in?

Om Klantvoordeel in te laten gaan, zijn er minimaal twee abonnementen nodig binnen één huishouden. Alle  Odido  abonnementen moeten apart worden aangemeld. Op het moment dat er twee of meer abonnementen zijn aangemeld op hetzelfde adres, gaat  Klantvoordeel in. Abonnementhouders ontvangen na aanmelding een sms'je voor mobiele abonnementen en een e-mail voor het Internet + TV abonnement. Ook zie je het terug in  Mjjn Odido  en op de facturen. 

 

Welke verschillende soorten kortingen zijn er?

Combineer je vanaf nu een mobiel abonnement van Odido of Tele2 met Internet voor thuis? Dan ontvang je altijd € 5/mnd  extra korting op je  internetabonnement, ongeacht de hoogte van de bundel van je mobiele abonnement. De voordelen voor mobiele abonnementen blijven ongewijzigd. 

 

Als bestaande klanten vanaf nu  hun internetabonnement voor thuis aanmelden voor Klantvoordeel, wordt automatisch de korting verwerkt.  

 

Voor bestaande klanten die hun internetabonnement voor thuis al hadden aangemeld voor Klantvoordeel wijzigt er niets, zolang het internetabonnement niet wordt gewijzigd of de snelheid wordt aangepast.

 

 Ik wil graag een verandering doorgeven

Tijdens je contractperiode kan er altijd van alles veranderen. Geen enkel probleem, maar het kan betekenen dat Klantvoordeel ook verandert. Hierbij moet je denken aan: 

  • Nieuwe aanmelding 
    Wordt iemand toegevoegd op je adres? Dan krijg je allebei een sms met informatie. Het kan namelijk zijn dat je korting of het voordeel mee verandert. 

  • Adreswijziging 
    Bij een adreswijziging word je automatisch afgemeld voor Klantvoordeel op je oude adres, en weer aangemeld op je nieuwe adres. 

  • Bundel wijziging 
    Het kan voorkomen dat je binnen je contractperiode je bundel verhoogt of verlaagt. In dat geval krijg je minder of juist meer voordeel. Je ziet het automatisch terug in  Mijn Odido en op de factuur, 

  • Verlenging 
    Iemand op je adres verlengt zijn/haar contract. Klantvoordeel wordt dan automatisch aan het contract toegevoegd . Iedereen ontvangt een sms'je met informatie. 

  • Afmelding 
    Gaat er iemand weg van je adres? Zolang er nog twee contracten zijn op het adres, behoud je je recht op Klantvoordeel. Als er nog maar één contract van Odido op het adres is, vervalt dit recht. Je ontvangt een sms'je met informatie. 

 

 Ik heb klantvoordeel aangevraagd, maar ik zie de korting nergens terug

Het kan zijn dat de korting of het voordeel nog niet is ingegaan. Het is belangrijk dat iedereen is uitgenodigd en akkoord is gegaan met de voorwaarden van Klantvoordeel. Je ontvangt een sms als Klantvoordeel ingaat.

 

Zijn er minimaal twee abonnementen aangemeld, maar staat er ‘Geen voordeel’ bij jouw mobiele abonnement? Dan kan het zijn dat jouw abonnement niet in aanmerking komt voor voordeel. Abonnementen afgesloten of verlengd voor 29 januari 2018 krijgen geen of andere voordelen.

 

Ook kan het zijn dat je Klantvoordeel niet op je factuur ziet terugkomen. Dat komt omdat er vooruit gefactureerd wordt. Klantvoordeel moet dan op je eerstvolgende factuur zichtbaar zijn. De korting die je in de eerste maand gemist hebt, wordt dan verrekend op je volgende factuur.

 

 De korting die hier beschreven is, komt niet overeen met wat ik krijg?

Als je je abonnement al een tijd geleden hebt aangemeld voor Klantvoordeel dan kan het zijn dat je gebruikt maakt van een oudere versie van Klantvoordeel. In de meeste gevallen kan je de nieuwste voordelen zelf activeren. Voor mobiele abonnementen kan je de nieuwste versie van Klantvoordeel aanzetten in Mijn Odido. Klik op de melding ‘Er is een nieuwe versie beschikbaar van Klantvoordeel. 

Staat de melding er niet? Dan moet je waarschijnlijk eerst je abonnement verlengen om van de nieuwste voordelen te kunnen profiteren. 

Voor Internet + TV abonnementen kan je de nieuwste voordelen krijgen door een nieuwe internetsnelheid te kiezen via Mijn Odido. 

 

 

 

 

 Hoeveel mensen kunnen er Klantvoordeel ontvangen op 1 adres?

Op één adres kunnen maximaal zes mobiele abonnementen en één Internet, TV en Vast Bellen abonnement gecombineerd worden met Klantvoordeel. 

 

 Kan ik Internet + TV van Odido ook combineren met een ander mobiel abonnement dan Unlimited?

Dat kan zeker. Met een ander mobiel abonnement profiteer je van € 5 korting per maand op je internetabonnement van Odido. Op de meeste mobiele abonnementen krijg je bovendien € 2,50 extra korting én 2GB gratis extra data per maand. 

 

Ik heb een Unlimited abonnement gecombineerd met een Internet, TV en Vast Bellen abonnement. Ik wil nu mijn abonnement naar beneden bijstellen. Kan dat? 

Bijstellen is geen enkel probleem. Denk er wel aan dat je voordelen dan ook wijzigen

 

 Waarom moet ik de nieuwe voorwaarden accepteren voor mijn abonnementen om in aanmerking te komen voor Klantvoordeel?

Zonder jouw officiële toestemming mogen we geen nieuw aanbod doen. Dit is vastgelegd in regels voor telecommunicatie door de Autoriteit Consument & Markt (ACM). ACM is een onafhankelijke toezichthouder die onder meer de rechten van consumenten behartigt

 

 Ik maak al gebruik van Klantvoordeel. Kan ik met één van mijn abonnementen overstappen naar het vernieuwde Klantvoordeel?

Ja, dit kun je kiezen per abonnement. Ze gaan niet zomaar allemaal over. Je ontvangt per abonnement de voordelen die erbij horen. Wel zo overzichtelijk.

 

 Ik woon alleen. Kan ik korting krijgen met Klantvoordeel?

Ja, we laten jou ook graag profiteren. Daarom mag je meerdere abonnementen die op één naam staan combineren. Heb je bijvoorbeeld Internet, TV en/of Vast Bellen van Odido, dan kan je dit aanmelden voor Klantvoordeel. Of je combineert je mobiele abonnement met een tablet-abonnement en Unlimited 4G voor Thuis

 

 

Kan Odido Zakelijk ook gebruik maken van Klantvoordeel?

Op het moment dat je gebruik maakt van een Odido Zakelijk Go abonnement, kom je in aanmerking voor Klantvoordeel. Andere zakelijke abonnementen niet. 

 

Kan ik met Odido Prepaid Klantvoordeel ontvangen?

Nee, het is niet mogelijk om gebruik te maken van Klantvoordeel in combinatie met Odido Prepaid.

 

Welke mobiele abonnementen komen in aanmerking voor de voordelen?

Bijna elk mobiel abonnement krijgt extra voordelen als je combineert. Als je inlogt in Mijn Odido, kun je zien welke voordelen van toepassing zijn op jouw situatie.  

 

Ik had al een Odido Internetabonnement voor thuis met Klantvoordeel en heb na 24 januari 2022 een mobiel abonnement erbij genomen. Hoe krijg ik het nieuwe Klantvoordeel? 

Dat werkt heel simpel. Voor je Internetabonnement voor thuis kies je in Mijn Odido de gewenste internetsnelheid die beschikbaar is op je adres. Ga vervolgens akkoord met de nieuwe voorwaarden. 

Heb je bij het bestellen van je mobiele abonnement aangegeven dat je meerdere abonnementen op je adres hebt? Dan sta je automatisch aangemeld voor het nieuwe Klantvoordeel. Niet aangegeven? Dan meld je deze abonnementen alsnog eenvoudig aan in Mijn Odido

 

Kan ik gebruik blijven maken van mijn TV-voucher?

Jazeker. Ook als je je voucher nog niet hebt verzilverd via Mijn Odido. Daarnaast kan je in aanmerking komen voor extra korting op je internetabonnement. Tel uit je winst!

 

Ik heb nu een Internet + TV abonnement met gratis snelheidsupgrade. Verlies ik deze upgrade als ik mijn mobiele abonnement aanmeld voor het nieuwe Klantvoordeel?

Je behoudt je upgrade gewoon. Stel dat je ooit kiest voor een nieuw internetabonnement dan heeft dat abonnement waarschijnlijk wel andere voorwaarden.

 

Ik heb een ouder internetabonnement van Odido en geen mobiel abonnement van Odido De nieuwe voordelen lijken niet voordeliger voor mij. Klopt dat?

De nieuwe voordelen van Odido Klantvoordeel gelden voor de nieuwe Internet, TV en Vast Bellen abonnementen van Odido. Heb je nog een ouder, voordeliger abonnement, dan raden we je aan om dit niet te wijzigen.

 

 

Kan ik met Tele2 ook Klantvoordeel krijgen?

Dat kan zeker! Een flexibel mobiel abonnement van Tele2 in combinatie met Vast Internet van Odido. Combineer je deze twee op hetzelfde adres en meld je je aan voor Klantvoordeel?** Dan kun je elke maand tot 5 GB extra data pakken op je mobiele abonnement én € 5 extra korting op vast internet van Odido. Topdeal, toch? Neem ook zeker een kijkje op deze pagina, daar kun je alle ins en outs vinden: Tele2 Klantvoordeel .

 

Kan ik met Ben ook Klantvoordeel krijgen?

Ja zeker, ook met Ben ontvang jij gewoon Klantvoordeel! Odido introduceert Ben Klantvoordeel. Hiermee profiteren klanten van Ben vanaf nu van extra voordelen wanneer zij hun mobiele abonnement combineren met internet en TV van Odido. Hiermee wordt het combineren van abonnementen op één adres nog aantrekkelijker voor Ben klanten. Neem op de website een kijkje voor alle ins en outs: Odido lanceert Ben Klantvoordeel

 

2 mobiele abonnementen (1× T-mobile en 1x Tele2) plus T-mobile thuis betekent dat ook 2x €5,- korting op T-mobile thuis?


Hoi @Edwinb69 , welkom bij de community.

Je kunt in my T-Mobile vast kiezen voor klantvoordeel met je T-Mobile mobiele abonnement of met een Tele2 mobiel abonnement. Zie ook deze info pagina.

 


Hallo @Edwinb69 

Je krijgt maar 1 keer 5 euro korting op thuis, verder krijg je voor T-Mobile 2,50 korting per maand en 2GB extra per maand. Voor Tele2 mobiel krijg je ook de bijbehorende voordelen.


Ik betaal 26 euro per maand voor unlimited op mijn mobiel (1 jaar abonnement) en 25 euro per maand voor 1Gbit vast glasvezel (primevest) ivm het “oude” combinatie voordeel.

Wat gebeurd er met de prijs van mijn thuis 1Gbit abonnement:

  • Als ik mijn mobiel opzeg
  • Als ik mijn mobiele abonnement verleng met opnieuw een T-Mobile unlimited abonnement

Hallo @Mark-DenHaag 

Wanneer je mobiel opzegt dan zal je 40 euro voor 1 Gbps betalen.

Wanneer je enkel mobiel verlengt dan blijf je volgens mij ook 25 euro voor 1 Gbps betalen.

Voor thuis ga je alleen op het nieuwe portfolio over na een verlenging of verhuizing, mobiel staat hier los van 


Wanneer je enkel mobiel verlengt dan blijf je volgens mij ook 25 euro voor 1 Gbps betalen.

Voor thuis ga je alleen op het nieuwe portfolio over na een verlenging of verhuizing, mobiel staat hier los van 

Ik wil het graag zeker weten voordat ik mijn mobiel ga verlengen. Van mijn thuis blijf ik af 😉.


@Mark-DenHaag 

Je kan hier ook de reacties doorlezen, het wordt bevestigd door moderators 

Mobiel staat hier los van en een wijziging voor mobiel heeft geen invloed op thuis.

https://community.t-mobile.nl/nieuws-552/nieuw-portfolio-2022-t-mobile-voor-thuis-338684


Goedemorgen @Mark-DenHaag, goed dat je het voor de zekerheid hier checkt! Wat @Waqqas al aangeeft, klopt helemaal. Het abonnementstype bij T-Mobile voor thuis, c.q. de propositie (ook wel het prijsplan genoemd) verandert ALLEEN wanneer je iets wijzigt aan dat abonnement - niet wanneer je een mobiel abonnement wijzigt. Uiteraard gelden er voor wat betreft het Klantvoordeel zelf wel veranderingen als je overgaat op de nieuwe voorwaarden.


@Jason bedankt voor je reactie, wat bedoel je met je laatste zin?


@Mark-DenHaag Heel graag gedaan!

We hebben verschillende versies van Klantvoordeel doorheen de jaren gehad. Voorheen kon je bijvoorbeeld andere kortingen krijgen dan nu het geval is. Mocht je nog op een oude variant van het Klantvoordeel zitten waardoor je bijvoorbeeld andere voordelen ontvangt, houd er dan rekening mee dat die variant komt te vervallen wanneer je overgaat op de nieuwe Klantvoordeelvoorwaarden. 


Een vraag, ik heb op dit moment een oudere klant voordeel (beter dan de huidige).
Stel ik pas iets aan in het thuis abonnement, denk aan het kastje terug sturen i.v.m. gebruik app (op FireTV dus box is een beetje overbodig?), of helemaal geen TV meer willen. (gewoon interesse en misschien optie in de toekomst)
Heeft dat ook invloed op de oudere klant voordeel die ik nu heb?

Als ik andere topic door leest, dan lijkt enkel het aanpassen van internetsnelheid/verhuizing/verlenging ervoor te zorgen dat je overgaat op de nieuwe (voorwaarden) klant voordeel. (in mijn geval zal dat negatief uitpakken)
Ik ben wel benieuwd hoe het precies zit.

Alvast bedankt 😊


Hoi @Maarten098, zeer logische en terechte vraag! Wanneer je enkel een TV Box van het abonnement afhaalt, zou dit niet van invloed moeten zijn op de Klantvoordeelvariant die je momenteel nog hebt. Echter, bij elke “grotere” aanpassing, zoals het toevoegen van T-Mobile TV, het aanpassen van je internetsnelheid, een verhuizing of het wijzigen van de propositie an sich (het prijsplan), zal gevraagd worden akkoord te gaan met de nieuwe Klantvoordeelvoorwaarden en daarmee de nieuwste variant Klantvoordeel. Je kunt dus eigenlijk altijd nagaan in de My-omgeving of jouw wijziging een grotere aanpassing is of niet, er zal altijd eerst gevraagd worden om akkoord te gaan met de nieuwe voorwaarden - doe je dit overigens niet, dan zal de wijziging vanzelfsprekend niet plaatsvinden en dat geldt dan voor zowel de aanpassing zelf als de omzetting naar het nieuwe voordeel. 


Hoi @Jason , bedankt voor je snelle reactie!

Dat van de TV box kan ik binnenkort wel even testen.

Dat van het TV uit mijn pakket halen, test ik liever niet. (vriendin gaat dat niet leuk vinden 🤣)
Maar ik dacht oprecht, dat de klant voordeel enkel van toepassing is op internet thuis en mobiel?
En dat het TV gedeelte (+ eventuele extra opties) los ervan stond?

Stel je besteld iets op de site, en je zet daar gelijk de TV uit > dan heb je alsnog klantvoordeel.
Daarom ook bovenstaande dat ik dacht dat het los ervan stond en geen invloed zou hebben op de klant voordeel.

Daarom dat ik toch maar even om duidelijkheid vraagt 😋


@Jason Heel graag gedaan! 😄👍

Klantvoordeel is eigenlijk in het kort de korting die je ontvangt omdat je Thuis en Mobiel combineert. Voorheen kreeg je bijvoorbeeld ook Klantvoordeel op het TV-gedeelte, in de vorm van TV-vouchers waarmee je maandelijks leuke themapakketten kon selecteren. 

Eventjes simpel gezegd: Klantvoordeel beslaat het hele abonnement en heeft niet per definitie enkel één onderdeel waar het actief op is. Dat gezegd hebbende, is het nieuwe Klantvoordeel een korting die je op het maandelijkse bedrag ontvangt op Thuis en Mobiel en niet gespecificeerde, losse onderdelen meer als kortingen (zoals bijvoorbeeld met de TV-vouchers wel het geval was). 

Je ontvangt dus ALTIJD Klantvoordeel op je abonnement, ongeacht welke samenstelling het Thuis-abonnement heeft, mits je het combineert met je mobiele abonnement.


Ik heb 6 abonnementen lopen op mijn adres 3 T-Mobile 2Tele2 en een Ben abonnement die staan allemaal op mijn adres maar krijg ineens geen klantvoordeel meer, hoe zit dat?


@dRichardK Kan het zijn dat jij recent verhuisd bent en nog niet overal het adres gewijzigd hebt? 


Ik op alle abonnementen mijn adres aan gepast ook andere abonnement bij Tele2 en Ben zijn al weken aangepast. Maar blijkbaar hebben ze van T-Mobile mijn adres gewoon weer terug gezet naar mijn oude adres. Nu ben ik en alle andere op mijn adres hun klantvoordeel kwijt terwijl er 6 abonnementen op mijn adres staan ingeschreven. Ook de faktuur staat gewoon op mijn huidige nieuwe adres. Dus dat is dan weer vreemd. Afgelopen week kreeg ik al een bericht dat mijn klantvoordeel er niet meer was. Ook was dit het geval bij mijn vrouw.


Hoi @dRichardK,

Fijn dat je hier melding van maakt en bedankt voor de details! Zojuist heb ik je mobiele abonnementen ontkoppeld van jouw T-Mobile voor thuis abonnement. Let er graag op dat je hiervoor eerst je adres van de mobiele abonnementen moet aanpassen via je mobiele accounts omdat het klantvoordeel je anders linkt aan het T-Mobile voor thuis abonnement.

Ik heb er vertrouwen in dat het hiermee moet lukken! ☺


Nee alles is fout ik woon niet meer op 2497WD ale abonnementen zijn daar opgezgd of ver huist vanaar mijn nieuwe adres Jullie maken wer een rotzooi van. kijk in mijn profiel alles moet naar nieuwe adres behalve tvthuis dat heb ik niet meer. Ik woon al een bijna een maan daar niet meer. En TV Thuis op het huidige adres (nieuw) is niet geactiveerd en daarom ookmgannuleerd. Alles is terug gestuurd Nu graag al mijn gegeven herstellen.


Hoi @dRichardK, ik ben weer voor je aan de slag geweest, zou je het nogmaals kunnen proberen?

Ik vermoed dat je ditmaal een heel stuk verder komt!


Is het binnenkort ook mogelijk om via Simpel klantvoordeel te krijgen?


Dat is niet de verwachting.  Simpel is een low fring merk wat gewoon een lage prijs vraagt en verder geen toeters en bellen biedt. Zelfs unlimited vouchers in geval van een vast internet verstoring werken niet op Simpel sims.


Hoi,

Ik heb klanten voor deel met Odido (internet met mobiel). Nu mag ik mijn mobiel gaan verlengen. Krijg ik nog steeds het zelfde korting als vroeger of niet? Of kan ik het gewoon mijn abonnee laten doorlopen? Alvast bedankt.


Hallo @saigon66 

Tijdens het verlengen kies je voor ik heb meerdere Odido abonnementen op mijn adres en dan zie je ook direct de voordelen die je krijgt.


Ook ik heb nog het oude T-Mobile glasvezel abbo 1 gbps voor € ~25 euro per maand i.c.m. TMobile Unlimited mobiel abbo. Nu overweeg ik over te stappen naar BEN, blijft de korting op het glasvezel abbo dan gehandhaafd?

Hierboven las ik al een dergelijke vraag bij het wijzigen van het mobiele Odido abbo dat het dan wel gehandhaafd blijft, maar nu dus specifiek de vraag voor Ben.

Alvast bedankt!


Reageer