Geachte heer of mevrouw,
Hoi
Ik begrijp toch dat je niet bent ingegaan op het telefonische verleningsaanbod? Indien wel, heb je dan de bevestiging ontvangen. Dat is namelijk wel nodig om de overeenkomst en de nieuwe prijs/voorwaarden/bundels helder te hebben.
Als je abonnement niet is verlengd, dan geldt de 10% inflatiecorrectie. Dat is geen verandering van het abonnement, maar de in de algemene voorwaarden opgenomen correctie die het CPB vaststelt. Meer info daarover vind je hier. Omdat het al onderdeel is van de overeenkomst is een aparte aankondiging niet verplicht, maar die is wel gedaan op de factuur die je voor de factuur met de inflatiecorrectie hebt ontvangen.
De naamswijziging van Tele2 naar Odido is een cosmetische, er veranderd voor bestaande klanten niets in de voorwaarden. Wle kun je nu verlengen naar een Odido abonnement met alle voordelen die Tele2 nog niet bood. Denk dan aan Multisim, een unlimited abonnement met roaming inbegrepen in een aantal landen buiten de EU en een 120 winkels waar je ook voor service vragen terecht kan. Ook hierbij geldt dat de naamswijziging geen reden is om je abonnement kosteloos te beëindigen.
Hoi Eric,
Ik ben niet telefonisch gebeld en ben door niemand benaderd.
Ik kreeg op 7 juli 2023 een aanbod om mijn abonnement te verlengen en dat ik 15,50 euro per maand kwijt zou zijn. Dus inclusief verhoging. Want op de factuur staat dat jullie per 1 juli 2023 een verhoging doorvoeren. Ik teken het contract op 7 juli 2023.
Ik beroep mij dan ook op mijn recht om het abonnement te ontbinden als de wederpartij zich niet aan het contract houdt en beëindig hierbij mijn contract per 30 november 2023.
Graag ontvang ik van jullie schriftelijke bevestiging per mail.
Ps. Ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem en dat jullie onbereikbaar zijn. Via dit rare platform wordt er wel gereageerd, maar niet wanneer ik bel of mail.
Groeten,
Raymond
Hoi
Ok, dus je hebt dit digitaal gedaan in de mijn.tele2.nl omgeving? Dan heb je daar toch ook een bevestiging van gehad en moet het goedkomen.
Ik kan als medeklant natuurlijk niet in jouw gegevens kijken, dus zou je even moeten kijken in het aanbod wanneer dat nieuwe abonnement zou ingaan. Ze sturen namelijk vaak een x tijd voordat je abonnement afloopt een aanbod voor een verlening, maar die verlenging, prijzen, bundels en voorwaarden gaan pas in zodra het lopende abonnement is afgelopen en tot die tijd loopt het oude abonnement en is ook de inflatiecorrectie van toepassing . Dus wat is de einddatum van je oude/lopende contract, en wat was het maandbedrag begin van dit jaar?
Het is door de naamswijziging drukker bij de klantenservice. De wijzingen bieden namelijk voor veel oud Tele2 klanten meer mogelijkheden en die willen daar “allemaal” informatie over. Op dit forum praat je vooral met medeklanten, er zijn ook moderators die je herkend aan “moderator” achter hun naam.
Ok, ik begrijp dus dat je een medeklant bent. Excuus.
Nou ja goed, ik heb nooit problemen gehad met Tele2 maar, ik kon ineens eerder verlengen. Nog een punt is dat ik zo ook dingen rooskleuriger kan maken dan ze zijn. Als ik een aanbieding krijg van 15,50 ga ik er ook van uit dat ik dit ga betalen…
Als ik zo op internet lees, zijn er talloze mensen die klachten hebben over dingen die niet werken, prijzen die omhoog gaan en meer. Het lijkt erop dat er in het bedrijf iets niet goed zit.
Kijk de naam had ik ook niet zelf gekozen, maar goed. En ook de manier waarop alles ineens over ging.
Ik krijg idd het idee dat degene die zeggen dat een grote partij alles heeft opgekocht en er nu dus een zooitje van maakt.
Ik ben gewoon niet tevreden over de kosten, de onbereikbaarheid en hoe het bedrijf dit voor zich zou zien. Als ik hier even een blik op het forum werp zie ik dat er duizenden met mij zijn..
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.