Beantwoord

Kan eSIM niet activeren bij verlenging

  • 14 March 2024
  • 6 reacties
  • 133 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 3 reacties

Ik heb op 12-03-2024 een nieuwe Samsung S24 Ultra besteld via Odido, deze werd op 13-03-2024 geleverd via PostNL. Ik heb de nieuwe mobiel geprobeerd in te stellen, de QR-code voor de esim gescand, maar als ik in mijn Odido kijk, is er geen optie om de esim te activeren. Er zijn alleen mijn oude simgegevens voor mijn huidige abonnement. Als ik de bestelstatus controleer, staat er dat deze op punt 3 - Wachten op voorraad staat. - en punt 4 (geleverd) is niet ingesteld. Ik heb via de chatbot geprobeerd de e-sim te activeren maar ik krijg de foutmelding dat hij "Probleem bij het ophalen van gegevens" niet kan vinden. Ik heb de bot ook gevraagd om de status van mijn bestelling te controleren, maar er staat dat hij geen bestelling kan vinden die aan mijn account is gekoppeld. Mis ik een andere stap die ik eerst moet doen?

 

Ik heb ook een probleem als ik van adres wil veranderen voor mij en mijn vriendin. Ik heb drie keer geprobeerd het te wijzigen, maar het toont nog steeds ons oude adres, ook al is de nieuwe mobiel afgeleverd op mijn nieuwe adres. Moet ik nog iets doen om dit te veranderen?

icon

Beste antwoord door Pharwin van Odido 18 March 2024, 11:37

Bekijk origineel

6 reacties

Ik heb een fout gemaakt bij het oplossen van het probleem (stom van mij).  Ik dacht de esim te verwijderen en vervolgens opnieuw te downloaden via de QR-code, maar dat lukt niet meer, omdat de QR-code al wordt gebruikt. Moet ik een nieuwe esim bestellen of kan er een nieuwe QA-code worden gegenereerd?

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @Zoidie, welkom op onze Community! Geen zorgen, fouten maken kan natuurlijk altijd gebeuren. Heel goed dat je dit aangeeft, ik help je graag verder hiermee, zodat je straks weer bereikbaar bent! Als het goed is, gaat het om dit nummer dat eindigt op ***0434? Je kunt de QR-code altijd maar één keer scannen. Daarna staat deze gekoppeld in je toestel en dien je deze alleen nog even zelf te activeren via je Mijn Odido account. In je account zag ik dat er een eSIM klaarstond voor activatie. Het ging om het simkaartnummer die eindigt op ***7968. Zou je voor mij je toestel opnieuw kunnen opstarten en checken in de instellingen van je toestel of je gebruikmaakt van deze eSIM? Mocht het niet lukken, kan ik voor je kijken of ik een nieuwe eSIM voor je kan aanvragen! 

Ik verneem het graag van je! 

Hallo @Zoidie, welkom op onze Community! Geen zorgen, fouten maken kan natuurlijk altijd gebeuren. Heel goed dat je dit aangeeft, ik help je graag verder hiermee, zodat je straks weer bereikbaar bent! Als het goed is, gaat het om dit nummer die eindigt op ***0434? Je kunt de QR-code altijd maar één keer scannen. Daarna staat deze gekoppeld in je toestel en dien je deze alleen nog even zelf te activeren via je Mijn Odido account. In je account zag ik dat er een eSIM klaarstond voor activatie. Het ging om het simkaartnummer die eindigt op ***7968. Zou je voor mij je toestel opnieuw kunnen opstarten en checken in de instellingen van je toestel of je gebruikmaakt van deze eSIM? Mocht het niet lukken, kan ik voor je kijken of ik een nieuwe eSIM voor je kan aanvragen! 

Ik verneem het graag van je! 

Beste Pharwin, telefoon opnieuw opgestart maar kan geen esim zien. Misschien is het mogelijk om een nieuwe esim te krijgen? Ik gebruikte sinds het weekend de oude fysieke simkaart, deze werkte, maar niet meer.

Reputatie 6
Badge +6

@Zoidie yes, dat klopt. Zou je voor me kunnen checken van welke simkaart je nu gebruikmaakt? Op dit moment zie ik in je account dat er een eSIM is gekoppeld en ook is geactiveerd. . Het gaat om het simkaartnummer dat eindigt op ***7968. Voor de zekerheid heb ik een nieuwe eSIM voor je klaargezet in je Mijn Odido account: https://www.odido.nl/my/toestel-en-sim. Het zou kunnen dat de activatie niet lukt, wegens onderhoud die in de app plaatsvindt. Als het goed is, zou je de QR-code wel moeten kunnen scannen. Als je deze hebt gescand, zou je mij dan een bericht willen plaatsen in dit topic? Dan kan ik de eSIM voor je activeren! Maar let op: je dient de nieuwe QR-code wel gescand te hebben met je telefoon. 

Hallo Pharwin, de sim die ik nu gebruik is de originele fysieke simkaart van t-mobile, eindigend op 3630. Werkte het hele weekend en was te zien in de mijn odido app, maar vanaf maandag is hij weg. Ik probeer nu de nieuwe esim te downloaden via de mijn odido app, maar als ik op download esim klik, staat er "Deze pagina zit op slot". Ik kan ook niet inloggen via de website om dit te controleren omdat 2FA aanstaat en ik geen sms ontvang omdat ik geen werkende sim heb. Ik denk dat ik nogal een puinhoop heb gemaakt :D

Reputatie 6
Badge +6

@Zoidie hier was ik al bang voor! De pagina zit op slot en dat heeft te maken met IT-onderhoud die plaats heeft gevonden en momenteel nog steeds aan de gang is. Daarom is het niet mogelijk om daarin te komen en zelf gaat het mij ook niet lukken. Geen zorgen, mijn collega's van de telefonische klantenservice kunnen je hierbij verder helpen op een andere manier! Je kunt ze bereiken door te bellen naar: 0800-0092. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 21:00u en op zaterdag van 08:00 tot 18:00u. Zij helpen je graag verder hiermee! 

Reageer