Goedemiddag @StefanSch welkom op onze Community! Wat heerlijk dat je in de VS woont, heb je het naar je zin daar? Is er een specifieke reden dat je een nieuwe eSIM nodig hebt? Bij Prepaid is een eSIM alleen mogelijk als je huidige abonnement een eSIM had en is overgezet naar Prepaid. Werkt je huidige eSIM niet meer? Had je al wel eens een keer je toestel opnieuw opgestart? Vaak wil dit nog wel eens helpen, omdat je telefoon dan opnieuw verbinding maakt met de mast bij jou in de buurt. Lukt het bijvoorbeeld ook niet om handmatig verbinding te maken met een netwerk van een andere provider? Dit kan via de instellingen van je toestel. Wat krijg je bijvoorbeeld te zien als je handmatig probeert te verbinden met een netwerk?
Om een aantal zaken uit te sluiten, zou ik je willen vragen om wat dingen te checken in je telefoon. Zou je voor me kunnen controleren of de software van je toestel up-to-date is? Daarnaast kun je ook de instellingen van je netwerk van je telefoon resetten. Bij een iPhone doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel [apparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten, opnieuw verbonden dienen te worden.
Het klopt dat Prepaid-klanten geen nieuwe eSIM kunnen bestellen via hun Mijn Odido account. Als je bij Prepaid een nieuwe eSIM nodig hebt, kan dat alleen in 1 van onze winkels. Ik kan er ook niet 1 voor je bestellen, sorry! Nu begrijp ik heel goed dat dat niet mogelijk is, aangezien je in het buitenland woont. Wat Eric aangeeft, is zeker mogelijk, maar ik zou dat niet aanraden. Je vraagt dan een geheel nieuw abonnement aan met Nummerbehoud, die je vervolgens afkoopt. Je eigen nummer zal dan moeten worden overgezet naar je nieuwe abonnement, maar omdat je in het buitenland woont, wordt dat lastig. Bij Nummerbehoud raden we altijd aan om aangemeld te zijn op ons eigen Nederlands netwerk, zodat we de overzetting succesvol kunnen garanderen. Mocht er bijvoorbeeld iets fout gaan, dan zit het netwerk van een buitenlandse provider ertussen en wordt het moeilijk om het probleem op te lossen. Vandaar dat ik dat ook niet zou aanraden. Je kunt in dit geval het beste een lokale simkaart kopen, zodat je in ieder geval wel bereikbaar bent!
Graag kijk ik met je mee of alles vanuit onze kant goed staat ingesteld bij je Prepaid-aansluiting. Kun je je volledige naam, telefoonnummer, postcode + huisnummer en je geboortedatum vermelden in je profiel en mij een seintje geven wanneer je dit hebt gedaan? Dan kan ik daarna gelijk met je meekijken!