Skip to main content
Beantwoord

iPhone 16e met oud T-Mobile abonnement

Mijn vader heeft nog een fysieke simkaart. De nieuwe iPhone 16e heeft geen fysieke simkaartslot maar alleen een eSIM.

Ik heb bij de Apple Store een iPhone 16e voor hem gehaald en ik heb specifiek gekozen voor “Connect to a carrier later” en niet voor het Verizon, AT&T of T-Mobile model. In General / About staat bij Carrier Lock: No SIM restrictions.

Er zit geen simlock, offerlock of providerlock op.

Ik heb via de Odido app een nieuwe simkaart besteld. De QR code heb ik ontvangen. Als ik een eSIM wil toevoegen staat er:

Je simkaart wordt niet ondersteund

De simkaart in je oude iPhone ondersteunt overzetten naar e-sim niet. Neem contact op met T-Moble NL voor hulp.

Dan kies ik Andere opties en Gebruik QR code. Dan is de foutmelding:

Niet mogelijk om configuratie mobiel abonnement voort te zetten. Annuleer / Opnieuw.

Ik woon in de Verenigde Staten, maar ik kan op mijn router een VPN naar Nederland instellen naar een normaal Nederlands IP adres. Geen anoniem/verdacht IP adres. En niet op telefoonniveau, maar op netwerkniveau. Hiermee sluit ik dus een eventuele geoblock uit. Maar ook dit heeft niet geholpen.

Hoe los ik dit probleem op?

Beste antwoord door StefanSch

Het is na 8x bellen gelukt. De laatste QR code die is toegestuurd werkte gewoon. Zonder VPN.

Bekijk origineel

3 reacties

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 8792 reacties
  • 4 april 2025

Blijkbaar blokkeert de Iphone uit de USA dan de NL esim. Helaas advisen moderators hier alleen om voor esim problemen naar een Odido winkel te gaan. Dan kun je het daar met een medewerker oplossen. Je zou ook nog even de klantenservice kunnen bellen. Maar ik denk dat jouw usecases met permanent wonen in de USA een abonnement uit de USA vraagt.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 5 reacties
  • Antwoord
  • 4 april 2025

Het is na 8x bellen gelukt. De laatste QR code die is toegestuurd werkte gewoon. Zonder VPN.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Goedemorgen Stefan, van harte welkom op de Community en leuk om te lezen dat je vader al sinds T-Mobile bij ons is! Niet leuk dat je 8 keer moest bellen, maar superfijn dat het inmiddels is gelukt. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, zet dan de volgende gegevens van je vader's abonnement in je profiel: volledige naam, 06-nummer, geboortedatum, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van het IBAN. Dan kunnen we je de volgende keer direct verder helpen. Voor nu wens ik jullie een hele fijne dag! 😊

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen