Mijn vader heeft nog een fysieke simkaart. De nieuwe iPhone 16e heeft geen fysieke simkaartslot maar alleen een eSIM.
Ik heb bij de Apple Store een iPhone 16e voor hem gehaald en ik heb specifiek gekozen voor “Connect to a carrier later” en niet voor het Verizon, AT&T of T-Mobile model. In General / About staat bij Carrier Lock: No SIM restrictions.
Er zit geen simlock, offerlock of providerlock op.
Ik heb via de Odido app een nieuwe simkaart besteld. De QR code heb ik ontvangen. Als ik een eSIM wil toevoegen staat er:
Je simkaart wordt niet ondersteund
De simkaart in je oude iPhone ondersteunt overzetten naar e-sim niet. Neem contact op met T-Moble NL voor hulp.
Dan kies ik Andere opties en Gebruik QR code. Dan is de foutmelding:
Niet mogelijk om configuratie mobiel abonnement voort te zetten. Annuleer / Opnieuw.
Ik woon in de Verenigde Staten, maar ik kan op mijn router een VPN naar Nederland instellen naar een normaal Nederlands IP adres. Geen anoniem/verdacht IP adres. En niet op telefoonniveau, maar op netwerkniveau. Hiermee sluit ik dus een eventuele geoblock uit. Maar ook dit heeft niet geholpen.
Hoe los ik dit probleem op?