Normaal gesproken werkt een simkaart meteen als u hem in de telefoon heb gedaan, de telefoon een keer uit en dan weer opstarten moet voldoende zijn, ik heb zelf al zoveel verschillende simkaartjes gebruikt en dat werkte altijd op die wijze.
Heel soms moest je een nummer bellen voor activatie
Gaat om een sim only abonnement stond dat ik op mijn oude simkaart een sms code moest ontvangen indien je de oude simkaart niet meer hebt of kapot is dan is de enige optie om langs te komen om hem te activeren.. dus ik hoop dat een medewerker hem ook zo kan activeren als ik gegevens toe stuur ipv langs te komen.
Goedenavond @joeykiel95 Normaal kan je zelf activeren, maar omdat je oude sim stuk is moet je tegenwoordig langs de shops om je te legitimeren, TM wil zeker weten dat jij de eigenaar bent van deze Sim. Helaas komt dit door o.a.Simswapping
Wat doet T-Mobile tegen simswapping?
Wij vinden het belangrijk criminelen een halt toe te roepen om simswapping tegen te gaan en doet dit op drie manieren:
- We hebben onze protocollen en processen nog verder aangescherpt. Klanten die hun simkaart kwijt zijn of een kapotte simkaart hebben, kunnen alleen nog in de T-Mobile winkel hun nieuwe simkaart activeren. Klanten die echt niet in de gelegenheid zijn om naar de winkel te komen, worden doorgeschakeld naar een speciaal team dat met extra controle stappen alsnog in uitzonderlijke gevallen de nieuwe simkaart kan activeren.
Alle onze systemen worden continu en conform de laatste standaarden bijgewerkt om de veiligheid van onze diensten te blijven bewaken.
Is je oude simkaart kwijt of kapot?
Dan vragen we je, met een geldig legitimatiebewijs, naar de T-Shop te gaan voor het activeren van je nieuwe sim. Check waar de dichtstbijzijnde T-Shop is https://www.t-mobile.nl/winkels
Succes!
@CrisTien voor mij is het dus echt niet mogelijk om langs te komen. Hoe kom ik in contact met deze speciale team?