Skip to main content

Op 10 december heb ik mijn abonnement verlengd. Ik was al klant, met een Tele2 abonnement en dat was buiten contract. 

Ik heb mijn abonnement verlengd van 25gb naar 20gb, 25gb bestaat niet meer. Daarbij had ik altijd data verdubbelaar (klant voordeel) want nog een abonnement actief en tevens glasvezel. Ook heb ik onbeperkt bellen en sms. 

Nu het probleem, na verlenging heb ik geen klant voordeel meer en al mijn belkosten gaan buiten mijn bundel om. In de app staat alles goed, bij klantvoordeel staat ook dat dit actief is en ik 20gb erbij zou krijgen. Het werkt alleen allemaal niet. Het abonnement is al een keer geannuleerd en opnieuw ingevoerd, werkte niet. Ik zou teruggebeld worden, uiterlijk afgelopen donderdag, dit is niet gedaan. 

Tot vandaag niets gehoord, dus maar weer zelf gebeld. 

Na heeeeeeel veel geduld, pijn, moeite en ergenissen om het menu, dat verschrikkelijke niet werkende bandje en de muziek, 4 belpogingen die mij in totaal 45 minuten hebben gekost, waarbij ik tot 2 keer toe een kwartier in de wacht ben gezet, dus niet wachten tot iemand opneemt maar in de wacht gezet. Krijg ik iemand aan de lijn die wel de moeite neemt iets te ondernemen. Hij vertelt mij echter dat er een ander ticket aangemaakt moet worden, wederom 2 tot 5 werkdagen. 

Ik ben dus nog nergens, het probleem is er nog, heb inmiddels al 1 factuur die niet klopt en niemand belt even terug. Ik zou het heel erg waarderen als iemand mij kan laten weten wat we gaan doen en hoe lang dit duurt. 

Mijn volgende stap is opzeggen. Alvast bedankt voor de reactie. 

Goedemorgen ​@daanw88, wat fijn dat je bij ons hebt verlengd! Wel zo fijn als je Klantvoordeel dan ook goed staat. Opzeggen zal niet nodig zijn, we willen dit graag voor je oplossen. Ik heb gelijk gekeken bij je abonnement en ik zie inderdaad dat je contact hebt gehad met een collega. Je nieuwe abonnement is wel te zien in je Mijn Odido account, maar op de één of andere manier is alleen je oude abonnement in ons systeem te zien. Het lijkt op een technisch fout vanuit onze kant, waarvoor uiteraard mijn excuses. Ik zie dat deze collega al een case voor je heeft doorgezet richting onze technische dienst op 14 januari. Het referentienummer is: 75523173. De verwerkingstijd is momenteel 14 dagen wegens drukte bij de afdeling. Zij zullen dit onderzoeken en zo snel mogelijk bij je terugkomen met meer duidelijkheid. Het zou best kunnen dat het binnen een paar dagen wordt opgepakt, maar houd er rekening mee dat het uiterlijk 14 dagen kan duren voordat je een terugkoppeling kunt verwachten. 

Nogmaals, excuses voor het ongemak. Zodra het is opgelost, zullen we de onterechte kosten uiteraard voor je crediteren. Mocht je nog andere vragen hebben, laat het dan gerust weten! 

Goedemorgen,

Ik wil mijn verlenging graag annuleren. Ik ben hier inmiddels vanaf halverwege december mee bezig, tot op heden heeft niemand de moeite genomen enige reactie te geven. U bent de eerste. Nu wederom 14 dagen wachten zie ik niet zitten. Aangezien mijn abonnement ook nog niet is ingegaan lijkt annuleren van de verlenging mij een prima oplossing. 

Alvast bedankt voor de medewerking. 

Mvg. Daan

Goedemiddag ​@daanw88, dat begrijp ik heel goed. Ik heb gelijk gekeken of ik het nog kon annuleren, maar ik zie dat het systeem zojuist je nieuwe abonnement heeft geactiveerd. Vermoedelijk heeft dit te maken met de je order bleef hangen in ons systeem, deze is net 15 minuten geleden geactiveerd. Je nieuwe abonnement is dus sinds net actief. Ook zie ik dat je Klantvoordeel direct is geactiveerd. Alles staat nu goed ingesteld. Op je factuur zie ik extra kosten van € 45,00, kan dat kloppen? Kan ik deze voor je crediteren? 

Ik hoor het graag van je! 

Dat klopt, ik heb welgeteld 10 smsjes gekregen dat er iets is aangepast en nu zie ik in ieder geval dat de data hoeveelheid op 40gb staat. Belminuten en sms heb ik nog niet geprobeerd. 

Ook zie ik dat ik enkel nog toegang hebt tot het 3G netwerk sinds deze aanpassingen vanochtend. Herstart lost dat niet op dus neem aan dat iemand dat nog aan het nakijken is?

Vwb de factuur, deze 45,69 is inderdaad onterecht en ontvang ik graag een credit voor. 

Goedemorgen ​@daanw88, ik hoop dat je een fijn weekend hebt gehad! Ik heb zojuist de credit voor je ingevoerd. Het bedrag zal worden verrekend met je eerstvolgende factuur en ik heb je ook hierover een bevestiging per mail verstuurd. 

Wat gek dat je alleen toegang hebt tot het 3G-netwerk. Kun je in de instellingen van je toestel checken of deze toevallig alleen op 3G staat ingesteld? Bij een Android toestel kan je dit vinden bij Instellingen > Mobiele netwerken > Netwerkmodus. Bij een iPhone >  'Instellingen' > 'Mobiel netwerk' > 'Opties mobiel netwerk' of 'Instellingen' > 'Mobiele data' > 'Opties mobiele data'. 

Mocht dat in orde zijn, raad ik je aan om de simkaart opnieuw in je toestel te plaatsen en dan opnieuw op te starten. Je kunt eventueel ook de netwerkinstellingen resetten. Bij een Android toestel doe je dit op de volgende manier: Instellingen > Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Indien je een iPhone hebt dan doe je dit zo: 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Zet over of stel fapparaat] opnieuw in' > 'Stel opnieuw in' > 'Herstel netwerkinstellingen'. Houd er rekening mee dat verbonden apparaten wel opnieuw verbonden dienen te worden. 

Ik hoor graag van je of het dan wel werkt! 

Het probleem m.b.t. enkel 3G is opgelost nadat uw collega in de Odido shop afgelopen zaterdag mijn abonnement heeft suspend/unsuspend. 

Dit nadat ze de SIM eerst hebben vervangen voor een nieuwe, wat ook niet werkte. 

Het had dus niets met mijn instellingen te maken of het herplaatsen van een SIM kaart. Wat op zich ook voor de hand lag daar dit was begonnen na een wijziging aan uw kant. 

Gezien mijn vervelende ervaringen en het verloop van dit geheel wens ik alsnog af te zien van deze verlenging. Ik wil graag dat mijn abonnement hersteld wordt in de staat van voor 14 december, toen ik de bestelling plaatste. Met daarbij de bevestiging dat ik contractvrij ben zoals toen het geval was. Alvast bedankt voor de medewerking. 

Hoi Daan, ik snap volkomen dat je ervaring niet fijn was en niet zoals je van onze service mag verwachten. Ik heb je verlenging daarom ongedaan gemaakt. Je oude abonnement is nu weer actief en je bent buiten contract. Mocht je willen opzeggen of verlengen naar een mooiere deal die bij je past, dan kan dit wanneer je wil. Dit zie je ook terug in Mijn Odido. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😄

Reageer