Skip to main content

Die maffe chatbot stuurt me naar “mijn odido” (“In Mijn Odido zie je meteen of je 5G aanstaat. Staat er bij 'Internetsnelheid' al 5G, dan hoef je niks te doen.”) met een link naar de pagina “abbonement”. Daar staat (van boven naar beneden) “startdatum, jouw abbonement, je kunt verlengen en zelf regelen.” Niets over internetsnelheid. Dus probeer ik “jouw abbonement” daar staat “abbonement, klantvoordeel, klantvoordeel, vaste kosten”. Geen internetsnelheid.

 

Heb ik 5g? Ja of nee? En zo ja: WAT voor 5g dan? Met snelheidslimiet?

En:

Wanneer word die chatbot eens uitgezet? Want daar heb je helemaal NIETS aan.

Wat voor abonnement heb je precies? Wat ervaar je met een speedtest buiten?


(ik word GEK van icoontje zonder uitleg!)

 

Een naamloos (?) abbo met 15gb data en 120min bellen.


Als dat een abonnement van voor 5 september 2023 is, dan is het GO abonnement.  Die zijn er ook zonder 5G. Wat is je snelheid ervaring buiten?

P.s. pas op, want 15 Gb data is zo op als je een paar speedtesten uitvoerd. De nieuwe limited bundels hebben een max download van 300 mbit.

Als je serieus 5G wilt gebruiken zul je sowieso naar een nieuw unlimited abonnement moeten verlengen.


Go klinkt bekend. Mijn snelheid ervaring is extreem variabel. De ene dag heb ik een verbinding dat ik me afvraag “waarom zo snel???” en de volgende dag is het “Ben onbereikbaar” (let op de hoofdletter 🙂 ). Een speedtest nu doet 490 Mbps down en 30Mbps up (mobiel verbonden). Als ik 5G uitzet kom ik 10 seconden later op dezelfde stoel op 425 Mbps down en 15 up. Een marginaal verschil tussen 4- en 5G dus.

 

 


5g snel tot 1 gbit is in grote delen van Nederland al beschikbaar maar merk je vooral buiten door de nieuwe hoge frequentie. 

Mobiel blijft plaats en drukte afhankelijk,  dus dat het variabele snelheden geeft is logisch.

Snelheden van meer dan 80 mbit zijn al goed te noemen en wat jij meet bij 480 is de vraag , wat moet je ermee als je bundel maar 15Gb is :)


De vraag staat nog steeds open. Héb ik 5G? Ja of nee? Dat ik het vervolgens niet nodig heb is vers 2...


Hallo @Novwnl 

Je hebt een GO abonnement van T-Mobile? Voordat T-Mobile, Odido werd was 5G ook inbegrepen bij alle T-Mobile GO abonnementen. Bij hele oude GO abonnementen moest je 5g zelf aanzetten 

Je geeft aan aan al 5G te hebben, als je geen 5G had dan heb je dit aangezet voor 2 euro per maand en anders zat het gewoon inbegrepen in je abonnement.

Voor de T-Mobile GO abonnementen is er geen snelheidslimiet zoals dat wel het geval is hij de nieuwe Odido abonnementen.


Reageer