Skip to main content

Beste Meneer/Mevrouw,

 

Ik woon momenteel in een huis op de Amsterdamsestraatweg. Dit huis is van studenten-woning coöperatie SSH. Wij willen voor dit huis een internetabonnement (+ interactieve tv) afsluiten. We willen hierbij ook een extra's aanschaffen, zoals maandabonnementen voor (een viertal) tv-kastjes, zodat elke huisgenoot dan een eigen tv-kastje heeft. Aangezien dit een SSH-huis betreft, is de verwachting dat dit een langlopend contract zal worden (die zelfs 10+ jaar zou kunnen duren), aangezien dit abonnement bij deze woning zal blijven - zelfs als de huidige bewoners (waaronder ik), op een gegeven moment zullen vertrekken (naar een starterswoning).

 

Mijn huisgenoten willen dit abonnement graag bij T-mobile afsluiten, omdat we momenteel al een abonnement hebben van T-mobile (momenteel betreft dit alleen een internet-abonnement). Ik heb echter bezwaar gemaakt tegen het afsluiten van een nieuw abonnement bij T-mobile, en wil mijn huisgenoten graag overtuigen om over te stappen op KPN. De reden hiervoor is dat ik zo'n 5 jaar geleden een vervelende ervaring heb gehad met T-mobile. Ik heb toentertijd namelijk een "4G voor thuis"-modem aangeschaft, wat mij toen 200 euro heeft gekost. Ik heb dit modem binnen de afgesproken bedenktijd teruggestuurd (naar het correcte adres dat door T-Mobile aan mij is verschaft), echter is de 200 euro nooit teruggestort op mijn rekening. In een poging om dit op te lossen heb ik toen meerdere malen met T-mobile gebeld- en gemaild, zonder resultaat. Sterker nog, mijn laatste mail hierover is zelfs nooit beantwoord door T-mobile. Dit heeft mij uiteindelijk doen beslissen, tot mijn grote ongenoegen, om er niet langer achteraan te gaan. Desondanks voel ik mij door deze situatie nog steeds erg gedupeerd. 

 

Ter verduidelijking: bij het betreffende modem zat een bedenktijd van een maand. Ik heb toen tijdig gevraagd of T-mobile deze bedenktijd met een maand zou willen verlengen. T-mobile heeft dit toen goedgekeurd. Echter, toen ik het modem (ruim binnen de afgesproken periode) heb teruggestuurd, heb ik hier nooit een bevestiging van gehad, noch heb ik de 200 euro teruggestort gekregen, noch heb ik het modem geretourneerd gekregen. T-mobile heeft mij dus met lege handen achtergelaten. Het adres waar ik toentertijd het modem naar heb opgestuurd heeft de postcode: 

 

6360 ZX in Nuth, met antwoordnummer: 6515.

 

Ik heb het modem keurig verpakt met bubbelplastic, en een brief met daarop mijn gegevens, en de uitleg dat ik het modem, zoals afgesproken, ruim binnen de bedenktijd heb teruggestuurd.

Ik snap dat dit voorval enige tijd geleden heeft plaatsgevonden. Toch zit het me nog steeds niet lekker, aangezien ik het zeer onterecht vind dat T-mobile nooit mijn aankoopbedrag heeft teruggestort, maar wel het modem heeft gehouden, en vervolgens mij heeft genegeerd. Ik ben sinds dit voorval dan ook zeer huiverig geworden m.b.t. het doen van aankopen bij T-mobile.

Ik zou daarom graag aan u willen vragen of u nog een mogelijkheid ziet om dit op te lossen. Mocht u met betrekking hiertoe nog verdere informatie behoeven, twijfel dan alstublieft niet om mij hierover te benaderen. 

Indien nodig kan ik u de mailwisselingen verschaffen die ik toentertijd heb gehad met T-Mobile.

 

Ik kijk uit naar uw antwoord.

 

Met vriendelijke groet,

 

Sam XXXX

Nummer van abonnement:                         XXXX

Adres (toentertijd):                                      XXXX

Geboortedatum                                           XXXX

Raar verhaal. Ik denk dat jouw medebewoners vooral zullen kijken wat voor het huis belangrijk en het beste is. Is er bijvoorbeeld glasvezel van t-mobile leverbaar? Iedereen zal wel eens wat hebben meegemaakt met een leverancier of provider. 

Trouwens, meestal levert SSH iets van internet mee in hun huurcontracten. Dat is ook veel logischer, want anders zal het contract en de gekoppelde bankrekening bij een verhuizing van de contractant weer omgezet moeten worden.

 


Mijn medebewoners zijn sociaal van aard, vertrouwen mij wanneer ik een inschatting maak, en hebben geen probleem om over te schakelen naar KPN.

Uw opmerking wat betreft SSH is onjuist; zij leveren geen internet mee in hun huurcontracten. Ik weet niet hoe u tot deze constatering komt, maar het zou me verbazen als u dit kan substantiëren met een bron.

Verder ben ik reeds nog niet geholpen. Ik zou graag dat de header 'BEANTWOORD’ weg wordt gehaald totdat ik geholpen ben. Bij voorbaat dank.


Hoi @Samster, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Als ik het goed begrijp, wil je een voorval van vijf jaar geleden (ongeveer) aangaande het al dan niet retourneren van een 4G voor Thuis modem laten oppakken via dit topic om dan bij jouw studentenwoning ietwat meer goodwill te creëren richting T-Mobile, klopt dat zo? Ik wil hier absoluut niet laatdunkend of gekscherend in zijn, maar kun je je voorstellen dat dit vrijwel onmogelijk is voor ons als moderators? De meeste administratie voor retourprocessen stokt op een gegeven moment na een x aantal jaar. Bovendien stopt een account na enige inactiviteit en kunnen wij de facturatie langer dan tweeënhalfjaar geleden niet meer terughalen. 

ik zou met alle liefde een check voor je willen doen om één en ander te proberen achterhalen, maar dat is met een tijdsbestek van vijf jaar echt onmogelijk. 

Aangezien ook ik student ben geweest en toevallig (hoe bestaat het) in een vrijwel soortgelijke situatie in en rondom de ASW heb gewoond, kan ik me haast niet voorstellen dat SSH niet zelf een contract aanlevert bij de start van je bewoning. Ik heb in een studentenhuis of zeven gewoond in mijn vijf jaar in Utrecht, maar het kan natuurlijk zijn - gezien mijn inmiddels gerespecteerde leeftijd van mid 30 - dat ik achterhaalde informatie tentoonspreid! 😊

Probeer een volgende keer overigens extra secuur te zijn op jouw persoonsgegevens. Het openbaar delen van info zoals telefoonnummers, adressen in combinatie met naam- en abonnementsnummers is vrij riskant. Ik heb het onmiddellijk verwijderd voor je.

 

Alles in ogenschouw nemende, wil ik vooropstellen dat we jou en je huisgenoten natuurlijk het allerliefst zo goed mogelijk begeleiden in een eventueel bestelproces dus dat is voor mij ook het allerbelangrijkste. Als ik je daarbij mag of kan helpen, let me know! In de tussentijd, hoop ik dat het gevoel dat je destijds hebt gekregen toch gekanteld kan worden. We zijn vijf jaar verder, vijf jaar wijzer en vijf jaar specialistischer en helpen je graag bij T-Mobile voor thuis. Let wel: anders dan de naam wellicht doet vermoeden, is 4G voor Thuis geen onderdeel van T-Mobile voor thuis, maar van Mobiel. Thanks alvast voor je begrip!


P.s. het selecteren van een Beste Antwoord was mijn fout. Ik klikte op het moderatielabel en drukte te vlug op [enter] aan de “achterkant”.


Bedankt voor je antwoord Jason. Ik snap dat 5 jaar enige tijd geleden is. Echter, als ik u de correspondentie laat zien die ik toentertijd gehad heb met T-mobile, zal u waarschijnlijk snappen dat een mens er op een gegeven moment klaar mee is. Als een klant zo slecht behandeld wordt dat deze het bijltje erbij neerlegt, betekent dit natuurlijk niet dat het probleem is opgelost.

Ik snap ook je opmerking wat betreft de administratie. Wellicht kan ik jullie hierbij helpen: als u mij een mailadres geeft, zal ik u alle correspondentie die ik heb gehad met T-mobile doorsturen. U kunt dan alles, stap voor stap, doornemen en controleren. U zult dan zien dat alles wat ik zeg klopt. Tevens heb ik ook nog het verzendbewijs van het modem met de postcode en antwoordnummer, en ben ik in staat om te laten zien dat T-mobile het bedrag nooit heeft teruggestort op mijn bankrekening. Mocht u nog verdere informatie behoeven, twijfel dan aub niet om dit te vragen. 

Ik probeer verder geen goodwill te creëren. Ik wil persoonlijk graag geen zaken meer doen met T-mobile, en zou graag een abonnement afsluiten bij KPN. Dit is ook wat wij zullen gaan doen. Ik dacht alleen dat er misschien nog een kans zou bestaan dat T-mobile toch haar fouten uit het verleden zou durven rectificeren. Mocht dit het geval zijn, heb ik natuurlijk geen probleem om ons nieuwe abonnement bij T-mobile af te sluiten (ik ga mezelf natuurlijk niet twee keer laten duperen - fool me once; shame on you, fool me twice; shame on me). Ik denk hierbij ook dat een langdurig contract, dat decennia kan doorlopen, voor jullie meer profijt geeft dan het bedrag dat jullie toentertijd van mij hebben ontfutseld. 

Bij deze dus, indien mogelijk, nogmaals het verzoek een check te doen om te kijken of je het een en ander kunt achterhalen. Indien dit niet mogelijk is zou ik graag een mailadres krijgen om mijn correspondentie naartoe te sturen.

 


P.S. Bedankt voor het weghalen van mijn vertrouwelijke informatie. Dat stel ik op prijs.


Bedankt voor je begripvolle reactie, dat spreekt boekdelen en siert jou enorm! Ik snap heel goed dat je wilt uitzoeken wat er precies voorgevallen is destijds, maar onze administratie stopt er op een gegeven moment mee. Daar kunnen mailwisselingen van destijds jammer genoeg geen ommekeer in bieden. Voor jouw veiligheid als klant is het voor providers wegens de Europese GDPR wet niet mogelijk om langer dan een bepaalde periode gegevens te bewaren. Dit geldt voor alle persoonsgegevens. 

Misschien een brutale vraag en vergeef me dat ik hem stel, maar waarom ben je hier destijds niet mee naar onze Klantenservice gestapt? Is daar een specifieke reden voor of kwam het simpelweg niet van? In beide gevallen maakt het me oprecht niets uit, maar ik zou graag een beeld willen creëren zodat ik een beetje beter kan vatten wat er nu precies gebeurd is toen. 

“Ik dacht alleen dat er misschien nog een kans zou bestaan dat T-mobile toch haar fouten uit het verleden zou durven rectificeren.” → Als er een kans is dat wij iets kunnen herstellen en kunnen nagaan dat er een fout gemaakt is die nog herstelbaar is, dan beloof ik je dat we aan de voorste rij zitten om dit zo goed mogelijk - better late than never - te herstellen. Ik kan me spijtig genoeg geen mogelijkheid indenken waarop dit vijf jaar na dato nog realistisch zou kunnen zijn. Zoals gezegd, we kunnen geen facturatie meer terughalen van destijds en het controleren van een situatie waarin eenzijdig informatie geleverd wordt, is voor een bedrijf geen rechtsgeldige gang van zaken; ik hoop dat je ook hier begrip voor hebt. 

Laat dit overigens niet het eindstation voor je zijn: ik speel met alle liefde jouw vraag door naar mijn lieftallige collega's van Mobiel. Wellicht is er in weerwil van mijn relaas toch nog iets mogelijk wat ik nu over het hoofd zie. 

 

@Pharwin en @Hajar Zien jullie nog kansen om hier iets aan te onderzoeken? Thanks alvast! 

 


Het begrip is wederzijds! Tevens snap ik dat T-mobile de persoonsgegevens niet voor zo lang kan bewaren.

Om je vraag te beantwoorden; het kwam er niet van. Als ik belde stond ik minimaal een half uur in de wacht (dit is geen overdrijving, ik weet nog dat een keer 1 uur en 10 minuten in de wacht heb gestaan). Vervolgens deed ik in ongeveer 10 minuten mijn verhaal, waarna ik werd doorverbonden naar 'iemand die hier meer over weet’. Het is mij twee keer overkomen dat dit doorverbinden niet goed ging: er werd opgehangen, en ik kon opnieuw aansluiten in de wachtrij. Als ik wel werd doorverbonden kreeg ik te horen dat ze ermee aan de slag gingen, om vervolgens na een week weer op te bellen, en te horen dat er niets over mijn verhaal bekend was. Dit heb ik >5 keer ondergaan. Wat betreft mailcontact was de situatie ook slecht. Zo kreeg bijna nooit antwoord op de mails die ik stuurde. Als ik na een paar dagen een herinnering stuurde, kreeg ik te horen dat ze mijn bericht naar de juiste persoon zouden doorsturen, om vervolgens weer niks te horen te krijgen. Op een gegeven moment kreeg ik een antwoord met de strekking: "de bedenktijd voor dit modem was 1 maand en die hebt u laten verstrijken”, terwijl ik mijn mail letterlijk de correspondentie had bijgevoegd waarin mij werd toegezegd dat mijn bedenktijd met een maand was verlengd (het was dus 2 maanden en ik had het modem binnen 6 weken al teruggestuurd). Ik heb toen teruggemaild en hierop gewezen. Ik heb hier nooit meer antwoord op gekregen. Ik heb toen besloten het op te geven. 


Reageer