Beste Meneer/Mevrouw,
Ik woon momenteel in een huis op de Amsterdamsestraatweg. Dit huis is van studenten-woning coöperatie SSH. Wij willen voor dit huis een internetabonnement (+ interactieve tv) afsluiten. We willen hierbij ook een extra's aanschaffen, zoals maandabonnementen voor (een viertal) tv-kastjes, zodat elke huisgenoot dan een eigen tv-kastje heeft. Aangezien dit een SSH-huis betreft, is de verwachting dat dit een langlopend contract zal worden (die zelfs 10+ jaar zou kunnen duren), aangezien dit abonnement bij deze woning zal blijven - zelfs als de huidige bewoners (waaronder ik), op een gegeven moment zullen vertrekken (naar een starterswoning).
Mijn huisgenoten willen dit abonnement graag bij T-mobile afsluiten, omdat we momenteel al een abonnement hebben van T-mobile (momenteel betreft dit alleen een internet-abonnement). Ik heb echter bezwaar gemaakt tegen het afsluiten van een nieuw abonnement bij T-mobile, en wil mijn huisgenoten graag overtuigen om over te stappen op KPN. De reden hiervoor is dat ik zo'n 5 jaar geleden een vervelende ervaring heb gehad met T-mobile. Ik heb toentertijd namelijk een "4G voor thuis"-modem aangeschaft, wat mij toen 200 euro heeft gekost. Ik heb dit modem binnen de afgesproken bedenktijd teruggestuurd (naar het correcte adres dat door T-Mobile aan mij is verschaft), echter is de 200 euro nooit teruggestort op mijn rekening. In een poging om dit op te lossen heb ik toen meerdere malen met T-mobile gebeld- en gemaild, zonder resultaat. Sterker nog, mijn laatste mail hierover is zelfs nooit beantwoord door T-mobile. Dit heeft mij uiteindelijk doen beslissen, tot mijn grote ongenoegen, om er niet langer achteraan te gaan. Desondanks voel ik mij door deze situatie nog steeds erg gedupeerd.
Ter verduidelijking: bij het betreffende modem zat een bedenktijd van een maand. Ik heb toen tijdig gevraagd of T-mobile deze bedenktijd met een maand zou willen verlengen. T-mobile heeft dit toen goedgekeurd. Echter, toen ik het modem (ruim binnen de afgesproken periode) heb teruggestuurd, heb ik hier nooit een bevestiging van gehad, noch heb ik de 200 euro teruggestort gekregen, noch heb ik het modem geretourneerd gekregen. T-mobile heeft mij dus met lege handen achtergelaten. Het adres waar ik toentertijd het modem naar heb opgestuurd heeft de postcode:
6360 ZX in Nuth, met antwoordnummer: 6515.
Ik heb het modem keurig verpakt met bubbelplastic, en een brief met daarop mijn gegevens, en de uitleg dat ik het modem, zoals afgesproken, ruim binnen de bedenktijd heb teruggestuurd.
Ik snap dat dit voorval enige tijd geleden heeft plaatsgevonden. Toch zit het me nog steeds niet lekker, aangezien ik het zeer onterecht vind dat T-mobile nooit mijn aankoopbedrag heeft teruggestort, maar wel het modem heeft gehouden, en vervolgens mij heeft genegeerd. Ik ben sinds dit voorval dan ook zeer huiverig geworden m.b.t. het doen van aankopen bij T-mobile.
Ik zou daarom graag aan u willen vragen of u nog een mogelijkheid ziet om dit op te lossen. Mocht u met betrekking hiertoe nog verdere informatie behoeven, twijfel dan alstublieft niet om mij hierover te benaderen.
Indien nodig kan ik u de mailwisselingen verschaffen die ik toentertijd heb gehad met T-Mobile.
Ik kijk uit naar uw antwoord.
Met vriendelijke groet,
Sam XXXX
Nummer van abonnement: XXXX
Adres (toentertijd): XXXX
Geboortedatum XXXX