Skip to main content

Deze middag had ik mijn factuur bekeken en deze viel hoger uit dan verwacht. Na bestudering van mijn factuur, kwam ik er achter dat er afgelopen maand vier keer vijf euro was afgeschreven door een mobiele betaling en vorige maand drie keer. Ik kon me niet heugen voor welke dienst dit was. Via appinfo vond ik dat het ging om de website esrtv.com, maar ik kan het niet terughalen uit mijn (actief) geheugen dat ik ooit een abonnement heb afgesloten bij deze partij.

Ik vind het toch jammer dat ik 35 euro heb besteed aan een dienst die ik niet ken en waarvoor ik nooit toestemming heb gegeven, of althans, niet zeer bewust. Mijn vraag aan t-mobile is of dat jullie hiervan op de hoogte zijn en of jullie stappen kunnen nemen om de consument beter te beschermen? Het liefste ontvang ik het bedrag terug, maar die kans acht ik zeer klein. Mijn abonnement heb ik gelukkig wel opgezegd.

 

Met vriendelijke groet,

Tijmen

Hoi Steffie, welkom bij de community.

Je hebt al diverse zaken kunnen lezen om dit zo snel mogelijk voor je te fixen? De belangrijkste zijn:

> Blokker jouw nummer voor alle premium sms diensten via preventel.nl

> Meldt je bij ESR TV via hun contactformulier of gratis telefoonnummer voor creditering van betaalde gelden.

 


Hoi Steffie, welkom bij de community.

Je hebt al diverse zaken kunnen lezen om dit zo snel mogelijk voor je te fixen? De belangrijkste zijn:

> Blokker jouw nummer voor alle premium sms diensten via preventel.nl

> Meldt je bij ESR TV via hun contactformulier of gratis telefoonnummer voor creditering van betaalde gelden.

 

Bedoel je niet https://www.payinfo.nl/ ?
En ik heb zelf een blokkade moeten instellen via mytmobile.


@Steffie83 vermoedelijk gaat het hier om diensten van derde partijen en maak je hier gebruik van. In dit topic lees je er meer over: "Info] Mobiele internetdiensten (FTMSC) betalen via je factuur | T-Mobile Community


Ook ik ben getroffen. Ik wist nergens van. Had wel extra internet gekocht in de zomervakantie en dus was het me niet meteen opgevallen. Nu betaal ik dus al 3 maanden aan een internetdienst waar ik geen weet van had, waar ik geen inloggegevens van heb en waar ik uiteraard ook geen toestemming aan heb gegeven om maar gewoon af te schrijven op mijn mobiel abonnement. 

Ik lees dat ik een formulier kan invullen en dat er een link staat om deze app aankopen te blokkeren. Maar nu alles over gegaan is naar odido werken de links niet meer naar de informatie van Tmobile/Tele2.

Uiteraard is de klantenservice weer onbereikbaar via chat en telefoon. En dat terwijl ODIDO nu zo MENSELIJK is en inzetten op KLANTVRIENDELIJKHEID. FAIL again. Ik vraag me werkelijk af hoeveel mensen op deze klantenservice werken.

Als iemand mij kan helpen aan de link naar het formulier en de instellingen om dit te blokkeren… heel graag. Ik gebruik graag mijn abonnement om te bellen en internetten en verder wil ik er geen aankopen mee doen, daarvoor heb ik een bankrekening…. 

Daarbij vind ik het ook vreemd net als de andere reacties dat dit zomaar kan. Fijn dat Odido/Tmobile wil ondersteunen om dit zo makkelijk mogelijk te maken voor hun klanten, maar dan vind ik dat je op zn minst wel even een berichtje kan verwachten van je telefoonprovider dat ze dit ter info op je factuur zetten. Beter voor het vertrouwen!!

Hopelijk kan ik zo nog mijn geld terugkrijgen.


Eerst kijk je op https://www.payinfo.nl/ en controleer je of daar nog betaaldiensten actief zijn, en meld je je af voor die diensten.

Om dit soort dingen in de toekomst te vermijden kun je inloggen in je mijn odido, ga dan naar abonnementen en instellingen (voor prepaid ga naar tariefplan en instellingen), en dan onderaan naar blokkades

Daar kun je betaalde diensten blokkeren:
 

(of er staat ‘aankopen bij derde partijen')


Voor het een poging tot het terugkrijgen van je geld kun je bij de dienst aan kloppen die geactiveerd was.  Ik zie dat sommige mensen ook succes hebben met terugkrijgen van geld als ze klagen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de consumentenbond.  Dat kan soms snel werken.

Of je vult een verzoek tot onderzoek in: https://www.odido.nl/my/onderzoekfactuur

Hopelijk ben je hiermee geholpen!


Nog steeds maakt Odido zich medeplichtig aan de oplichtingspraktijken van ESRTV. Je mag verwachten dat zij op zijn minst een waarschuwing laten uitgaan als je slachtoffer wordt van dit bedrijf. Odido schuift het probleem door naar zijn klanten en maakt het moeilijk om deze service inzichtelijk te krijgen.

In dik rood op je factuur en een duidelijke werkwijze om geld terug te krijgen en deze specifieke services uit te sluiten van PAYinfo oid.


Ook ESRTV moet zich aan de wet houden. De stichting Payinfo.nl houd hier toezicht op. Hier zijn namelijk alle providers en sms content aanbieders lid van. Ook Odido werkt volgens de gedragsregels van de stichting en als je daar breed iets wilt veranderen zou je de stichting kunnen benaderen. 


Reageer