Skip to main content

Deze middag had ik mijn factuur bekeken en deze viel hoger uit dan verwacht. Na bestudering van mijn factuur, kwam ik er achter dat er afgelopen maand vier keer vijf euro was afgeschreven door een mobiele betaling en vorige maand drie keer. Ik kon me niet heugen voor welke dienst dit was. Via appinfo vond ik dat het ging om de website esrtv.com, maar ik kan het niet terughalen uit mijn (actief) geheugen dat ik ooit een abonnement heb afgesloten bij deze partij.

Ik vind het toch jammer dat ik 35 euro heb besteed aan een dienst die ik niet ken en waarvoor ik nooit toestemming heb gegeven, of althans, niet zeer bewust. Mijn vraag aan t-mobile is of dat jullie hiervan op de hoogte zijn en of jullie stappen kunnen nemen om de consument beter te beschermen? Het liefste ontvang ik het bedrag terug, maar die kans acht ik zeer klein. Mijn abonnement heb ik gelukkig wel opgezegd.

 

Met vriendelijke groet,

Tijmen

Goedemiddag @TijmenW,

Dat is niet tof nee. Dit soort aanbieders zijn gehaaid. Vaak is het per ongeluk klikken op een advertentie of link al voldoende om akkoord te gaan. Dat doe je dus niet via T-Mobile, maar rechtstreeks. Een link of advertentie kun je dus al snel aanklikken via surfen op het web.Dit wordt afgerekend met de dienst om in-app aankopen via jouw factuur af te rekenen. Dit kun je via My T-Mobile uitzetten. Hoe dat moet vind je hier. Er is al veel discussie geweest van voor en tegenstanders of deze dienst standaard aan of uit zou moeten staan.

Gelukkig is er een oplossing. Via dit formulier kun je een onderzoek laten starten. Het komt vaker voor en dus ook mogelijk dat de betaling geretourneerd wordt. Let wel; dit is afhankelijk van het onderozke.


Ook ik ben opgelicht door ESR TV c.q. T-Mobile.

Ik heb een overeenkomst met T-Mobile, niet met ESR TV, en mijn telefoonrekening is geen bankrekening.

Ik verzoek T-mobile dan ook 11 x 5 = Totaal 55,00 terug te betalen.

 

Jan van der Voort

>Persoonsgevens verwijderd door Moderator]


Niet door T-Mobile, maar de externe aanbieder. Ik raad je aan om het formulier in te vullen dat je in mijn voorgaande post vindt. Hiermee zet je het ondrrzoek cq proces in gang. Geen garantie, maar wel de juiste route


Beste T-Mobile,

 

ook ik had opeens kosten. Heb vandaag een nette mail gekregen waarin jullie aangeven de 7 weken (35 euro) te vergoeden. Dank daarvoor.

 

Echter spreekt de email op welke manier het fout kan zijn gegaan. O.a. onderstaande voorbeeld. Ik koop nooit abbo's op deze manier, en deze melding ken ik al helemaal niet. En nee, niemand anders heeft toegang tot mijn telefoon. De toon van de mail lijkt wel erg te zoeken in de fout van de klant. Maar ik zou jullie echt willen vragen onderzoek te doen naar ESR, want ze gaan we degelijk ondeugdelijke abonnementen aan met klanten die nergens van weten. Desnoods dat tmobile nog een smsbericht kan sturen ter bevestiging, zodat diegene weet dat er iets is aangegaan. maar stilzwijgend gewoon op de factuur laten zetten klopt niet. Ik hoop serieus dat jullie hier de moeite voor nemen om hiernaar te gaan kijken.

 


Dit is mij afgelopen maanden overkomen. Zomaar opeens €20 euro extra. Omdat ik diensten zou hebben gebruikt bij ESR TV. Terwijl ik t mobile extra betaal voor extra veiligheid. Ik heb dat formulier al ingevuld. Ik mag hopen dat jullie die €20 terug storten. Zo niet zeg ik alles op bij jullie mobiele telefoon abonnementen tv en internet


Helaas ook slachtoffer van ESR TV. Triest dat er geen controle checks gedaan worden of verplicht gesteld worden vanuit EU of zo. Kennelijk gaan dit soort zaken alsmaar door, bevestiging van het aangaan van een abonnement via mailtje is toch het minste wat je mag verwachten, anders gewoon geen geld innen en afdragen via T-Mobile


Helaas sluit ik me aan bij de lijst gedupeerden. Geen toestemming verleend en dus graag alle gemiste kosten terug storten. 


Hallo @stubbe4 

Hier lees je alle stappen die je kunt nemen hiertegen en er is ook een formulier voor niet eens met de kosten.


Het is toch belachelijk dat met zoveel klachten een bedrijf als ESR TV nog steeds gebruik mag maken van deze T-Mobile dienst? Blokkeer ze gewoon volledig T-Mobile. Maak betalingen via je factuur opt-in in plaats van opt-out.


Helaas blijven dergelijke klachten over dit soort diensten komen.

Tmobile gaat uit van de FOUTIEVE veronderstelling dat de klant dit op prijs stelt. En diegenen met dat pak boter op hun hoofd geloven dat nog zelf ook. (Totdat ze zelf een keer in dergelijke onzin trappen ...)

Het straalt wel uit dat Tmobile het met dergelijke (oplichtings) praktijken eens is dat ze zo vast blijven houden aan het faciliteren van dit soort platforms.

Als ik mijzelf als een fatsoenlijk bedrijf (Tmobile?) wilde presenteren blokkeerde ik dergelijke onzin helemaal.

Het gezeur elke keer over het terugstorten van op dergelijk slinkse wijze aan gegane abonnementen kost tijd en mankracht die op betere manier aan te wenden is.


@yalerta  Als T-Mobile die opties zou blokkeren zou je ook mensen die er wel gebruik van maken duperen.Het is uiteraard onzin te stellen dat T-Mobile, Ziggo, Vodafone, KPN het met deze praktijken eens zijn.

Mensen hebben zelf ook de plicht om op te letten. Gelukkig komt het nog maar weinig voor.

Een paar jaar terug waren er veel meer mensen de dupe. Zorg er ook voor dat je niet te snel je telefoonnummer op websites vermeld zodat ze niets in rekening kunnen brengen.

Klanten vergeten vaak dat ze door alles te vermelden en niet goed lezen de prooi kunnen vallen van dit soort sites. Achteraf hebben de providers het gedaan.

Het is heel simpel Lees hier alles over betaal diensten

blokkeer je Mobiele internetdiensten (FTMSC) betalen via je factuur in je account en je hebt er geen last meer van.

Succes! 


@CrisTien Zelf opletten? Je moet best wat stappen doorlopen om er überhaupt achter te komen waar deze extra kosten vandaan komen. Het staat niet eens gespecificeerd op je factuur, maar als ‘Diensten mobiel internet’. Prima te verwarren met een MB-aanvuller als je die wel eens gebruikt.

Bovendien heb ikzelf zeker weten nergens gegevens ingevuld waarmee een dergelijk abonnement zou kunnen zijn opgestart. Tenzij dit echt te kwader trouw in een andere dienst verstopt is geweest. Zuiver is het in ieder geval niet. Het is dus wel erg makkelijk om de verantwoordelijkheid bij de consument te leggen die pas weet dat er dergelijke diensten bestaan nádat ze worden geconfronteerd met onterechte en verborgen posten op hun factuur.

Als het zo makkelijk is om de dienst uit te schakelen kun je ook beargumenteren dat hij makkelijk is in te schakelen wanneer je er gebruik van wilt maken. Dat is het argument dat T-Mobile geeft, dat het anders nadelig is voor de consumenten die ontzettend graag willen sms-en naar spelprogramma’s. Op zo’n moment zou je een consument prima kunnen wijzen op de mogelijkheid deze optie in te schakelen. Nu is het te fraudegevoelig en het zijn de providers die dit faciliteren. Bedrijven waar veel klachten over zijn hadden allang uitgesloten kunnen worden van deze diensten.


@CrisTien Trouwens net nog even geprobeerd via >Moderator edit: URL verwijderd] hoe dat zou moeten werken, zo’n aanmelding...
 

  1. Dit werd met mijn eigen nummer nog steeds niet geblokkeerd, terwijl ik deze diensten wel heb uitgeschakeld voor mijn abonnement.
  2. Ik ontving een sms om het abonnement te bevestigen, een sms die ik niet eerder heb ontvangen. Van een ontvanger die ook niet voorkomt in mijn berichten-overzicht. Dus hoe is de dienst de vorige keer dan bevestigd? En door wie? Ik klik namelijk nooit op links in sms berichten.

Nog steeds mijn plicht om op te letten?


@yalerta  Als T-Mobile die opties zou blokkeren zou je ook mensen die er wel gebruik van maken duperen.

Uitleg woord duperen

Het is uiteraard onzin te stellen dat T-Mobile, Ziggo, Vodafone, KPN het met deze praktijken eens zijn.

UItleg woord onzin

Mensen hebben zelf ook de plicht om op te letten. Gelukkig komt het nog maar weinig voor.

Een paar jaar terug waren er veel meer mensen de dupe. Zorg er ook voor dat je niet te snel je telefoonnummer op websites vermeld zodat ze niets in rekening kunnen brengen.

Oeps, hoe moet een dergelijke zin vertaalt worden. Mensen waren de dupe (afgeleid van gedupeerd) De zin lijkt in tegenspraak van de plicht om zelf op te letten. Ze worden of werden gedupeerd door de handelswijze van dergelijke diensten.(punt)

Klanten vergeten vaak dat ze door alles te vermelden en niet goed lezen de prooi kunnen vallen van dit soort sites. Achteraf hebben de providers het gedaan.

Misschien de reactie van @hijlkema eens doorlezen waarin hij aangeeft nog steeds niet te begrijpen hoe of op welke manier hij gepakt werd.
En de providers hebben het niet achteraf gedaan maar zijn al op voorhand akkoord gegaan om dergelijke diensten te faciliteren.

Boter op het hoofd

blokkeer je Mobiele internetdiensten (FTMSC) betalen via je factuur in je account en je hebt er geen last meer van.

FTMSC ??? wat betekent die afkorting? Waar heb ik dat voor nodig?

Een mobiel contract afgesloten om te bellen en wat data gebruik voor mijn e-mail. Oh nee let op! Nu moet er nog een account doorgenomen worden om te zien welke valkuilen er op kunnen treden die mij ongemerkt geld kunnen kosten

Succes! 

DWKMDJ!

 


Je kunt nog veel meer betalen met je abonnement.  Denk aan betalen van je play of Apple store,roaming, premium 09xy nummers. De tijd van alleen een beetje bellen en data is allang voorbij.


Je kunt nog veel meer betalen met je abonnement.  Denk aan betalen van je play of Apple store,roaming, premium 09xy nummers. De tijd van alleen een beetje bellen en data is allang voorbij.

Klopt! Maar dergelijke diensten kan en moet ik zelf bewust actie voor ondernemen om deze te activeren.

@eric Misschien dit topic nog eens doornemen om te begrijpen waar het over gaat?


Ook ik ben slachtoffer geworden van ESR TV. In totaal 11 x 5 euro extra afgeschreven van mijn bank. Ik heb nooit iets aangeklikt. Heb nog gekeken of ik een bevestiging heb via sms of email, maar helemaal niks. Het kan toch niet waar zijn dat T-Mobile dit haar klanten aan doet. Bij alle afgesloten diensten wordt duidelijk om een bevestiging gevraagd, maar hier moet je maar zelf achter zien te komen. Heb net het formulier tot onderzoek ingevuld. Ik wil gewoon mijn geld terug klaar.

Ken dat hele ESR niet eens. En dan lees ik ook nog eens terug dat je er aan vast kunt zitten door op een banner in een advertentie te klikken. Het moet niet gekker worden.


@fboun Je kunt je geld terugvragen bij ESR TV. Dat ging op zich vrij eenvoudig. Verder leggen zowel ESR TV als T-Mobile volledig de schuld bij de consument en geven ze aan dat je echt dolgelukkig mag zijn dat je je geld terugkrijgt.


Hoi @fboun, T-Mobile doet dit niemand aan, dit gaat via de oplichtende partij zelf. Uiteraard erg onfortuinlijk en ik hoop dat het snel hersteld wordt! 

Ik kan me niet helemaal vinden in het punt waarin TM de schuld volledig bij de consument legt: het gaat hier om een gehaaide manier van oplichting met mobiele praktijken waarbij een derde partij sluw en stelselmatig geld aftroggelt - daar kunnen providers, hoe zuur ook, niets aan doen. Ook vind ik het veel te makkelijk om te stellen dat de klant hier in de fout gaat: iedereen maakt weleens vergissingen of klikt per ongeluk ergens op, dat gaat veel sneller en makkelijker dan gedacht. Ik ben zelf recent slachtoffer geworden van een sms-oplichtingspraktijk en daar had ik vrijwel niets voor gedaan behoudens per ongeluk één keer op een link geklikt te hebben. Dat kun je dom noemen, maar feit blijft dat het kwaad dan al geschied is. 

Laat ons alsjeblieft weten of het gelukt is om je geld terug te krijgen @fboun en @hijlkema bedankt voor je advies! 😄


Ik ben ook vorige maand getroffen/opgelicht!!  door een onverwachte weekelijke (5 euro p.w.) abonnement/ kostenpost door ESRTV!

Was heel boos natuurlijk. Heb nooit een abonnement genomen of zo en ook geen smsje ontvangen met een bevestiging van een abonnement (zoals zij wel aangeven dat die is verstuurd)  

Heb contact gezocht via email en gedreigd met stappen als ze niet binnen 5 werkdagen bedrag zouden terug storten.

Na hun reactie en op hun verzoek heb ik mijn bankgegevens doorgegeven. Het bedrag van 25 euro heb ik vandaag volledig terug ontvangen.  

Hopelijk helpt bovenstaande verhaal andere Tmob gebruikers. 

Succes!

 


Hi @Hans gebruiker, ik ben heel erg blij om te lezen dat je het geld hebt teruggekregen! Heel rot om te lezen dat dit jou ook is overkomen. Merci voor het delen en heel goed dat je er meteen achteraan bent gegaan! ❤️


Ik dacht laat ik mijn rekeningspecificatie eens bekijken. Want deze wijkt al een paar maanden flink af. Wat blijkt... dat de afgelopen maanden stelselmatig 20 Euro wordt afgeschreven voor “mobiele diensten” Ik dacht eerste dat ik buiten mijn bundel aan het internetten was. Maar iets verder graven kom ik uit bij… ESR TV???
 

Nee T-mobile (op voorhand) ik klik niet op banners, nee ik strooi mijn nummer niet in het rond, nee ik doe niet aan SMS/mobiele diensten. Dit gewoon oplichting en misbruik van mijn nummer.
 

Het bizarre hierbij is de rol van T-mobile. Precies wat hierboven staat vermeld.... Dat de diensten niet zichtbaar zijn op de factuur en dat je daar via een externe partij (PayInfo) hier achter dient te komen.

De verantwoordelijkheid die bij de consument  ligt... nádat ze worden geconfronteerd met onterechte en verborgen posten op hun factuur.
 

Er is werkelijk geen hond op deze wereld die zit te wachten op ESRTv met vage streams die men ook op Youtube kan vinden. De paar mensen die de moeite nemen zich op dit forum te melden zijn het topje van de ijsberg. Deze partij heeft niet eens contact-gegevens op hun site staan die ze delen. Nu dien IK als consument actie te ondernemen om bij een stel oplichters de afgeschreven kosten te gaan innen, (En de vraag is of dat lukt) terwijl T-Mobile hier dik (ik gok 40%) van opstrijkt als doorgeefluik van deze fictieve malafide "mobiele" diensten.
 

Mensen… iedereen weet dat Mobiele providers een uitstervend ras zijn. Met beperkte marges die onder druk staan en een toekomst vol donkere wolken door het bellen via internet en anderszins.
Maar T-mobile verlaag je AJB niet tot dit soort bull shit praktijken. Dat wil je gewoon niet hebben als provider.  
 

Ik ben 18 jaar+ klant bij T-mobile (nooit een andere provider gehad) maar nu ga ik dat heroverwegen als hier geen fatsoenlijke reactie of vervolg op komt. 


Payinfo is een stichting.

Over de Stichting
De Stichting Gedragscodes Mobiele Diensten is een gezamenlijk initiatief van alle partijen die betrokken zijn bij het aanbieden van SMS- en Mobiele Internet Diensten in Nederland. Kortom: diensten die via uw mobiele telefoonrekening betaald worden.

Wie
De Stichting wordt gevormd door deelnemers uit drie groepen:

  • Mobiele aanbieders Vodafone, KPN, T-Mobile;
  • Betaal Platform leveranciers dit zijn bedrijven die de betaling technisch mogelijk maken;
  • Content providers dit zijn de bedrijven of personen die de diensten aanbieden en leveren.

Via de website payinfo.nl kun je inzien waar je een abonnement hebt lopen maar ook kun je blokkades aanzetten.

 

Dan specifiek over ESRTV. Als jij vind dat je geen abonnement op hun dienst hebt genomen, meldt dan bij deze content provider. Er is een email form maar ook een gratis telefoonnummer. Dan kun je ook om een creditering van je betaalde gelden vragen. https://www.esrtv.com/contactDat heeft ook gewerkt bij anderen, die b.v. deze bijdrage van Hans.


T-mobile,

 

Ik ben echt in shock na het leven van bovenstaande berichten. Ook ik ben slachtoffer van deze dienst. Ik weet niet eens wat esr tv is maar er wordt wel sinds april 20 euro per maand voor afgeschreven… Hoe is het mogelijk dat bij een bedrijf als jullie dit zomaar kan. Jullie zouden ons als klant moeten beschermen hiertegen. Om bij jullie iets af te sluiten moeten er heel wat formulieren ingevuld worden en akkoord gegeven en hier wordt uit het niets zonder ook maar iets af te sluiten zomaar 20 euro per maand afgeschreven. Ik vind dit zeer schokkend. 


Zo'n 20-30% van dit bedrag gaat gewoon de zakken van t-mobile in, vandaar dat we dan waarschijnlijk ook niet kunnen verwachten dat dit soort opties standaard uit komt te staan. Hier een interessant artikel over dit soort praktijken; https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5370578/duizenden-mensen-ongemerkt-geabonneerd-op-spelletje


Reageer