Skip to main content

Hoi, 

ik heb net een nieuw abonnement afgesloten met nummerbehoud, dit is echter nog niet helemaal rond. Maar gisteren toen ik m’n nieuwe iPhone aan het instellen was heb ik mijn huidige nummer via esim gekoppeld aan m’n nieuwe toestel. Daarna heb ik deze per ongeluk verwijderd toen ik de iPhone helemaal opnieuw wilde instellen. Nou kan ik mijn huidige nummer helemaal niet meer gebruiken en werkt de simkaart niet meer. Ik ben dus ook niet bereikbaar en kan niemand bellen of sms’en. Wat nu? 

Hallo @Nussie001 ,

Hier staat al wat informatie:

Als je je normale simkaart wilt omwisselen voor eSIM, dan betaal je de eerste keer het bedrag (€ 5,09) voor een nieuwe eSIM. Wel kan je als je eSIM hebt, tot twee keer per jaar een nieuwe eSIM aanvragen. Dit is handig als je bijvoorbeeld van telefoon wilt wisselen.In sommige landen kan een Apple Watch met eSIM gebruikmaken van het mobiele netwerk zonder verbonden te zijn met een iPhone. eSIM van Odido is een eerste stap om dat ook in Nederland op het Odido netwerk mogelijk te maken. Op dit moment ondersteunt Odido het gebruik van Apple Watch zonder verbinding met een iPhone nog niet. Zodra dit wel kan, laten wij dit weten

 

In het volgende topic staat nog veel meer informatie: Alles over e sim


Ik denk dat m’n post niet helemaal niet duidelijk was. Ik wist niet dat esim überhaupt mogelijk was met mijn oude nummer tot ik de optie kreeg om deze te koppelen met mijn nieuwe IPhone toen ik deze aan het instellen was. Dat heb ik toen gedaan en mijn nummer werkte op mijn nieuwe telefoon.  Daarna heb ik de esim samen met alle andere gegevens weer verwijderd van m’n telefoon waardoor nu zowel m’n oude simkaart niet meer werkt en ik ook geen esim meer op mijn nieuwe toestel heb staan. Begrijp je wat ik bedoel?


Hallo @Nussie001 ,

Je hebt nu geen e sim meer op je telefoon. Omdat je een e sim hebt werkt de fysieke simkaart ook niet meer. Je kan via je Odido account een nieuwe e sim aanvragen, en deze weer (laten)activeren .

Dit kan het snelst door naar een Odido shop te gaan, vergeet niet je legitimatie mee te nemen.

Je loopt dan weer bellend de deur uit😉


Hallo @Nussie001 ,

Je hebt nu geen e sim meer op je telefoon. Omdat je een e sim hebt werkt de fysieke simkaart ook niet meer. Je kan via je Odido account een nieuwe e sim aanvragen, en deze weer (laten)activeren .

Dit kan het snelst door naar een Odido shop te gaan, vergeet niet je legitimatie mee te nemen.

Je loopt dan weer bellend de deur uit😉


 

Ah heel fijn, dan ga ik daar zo even heen. Bedankt!


Hallo @Nussie001 ,

Geen dank, graag gedaan.

Wil je laten weten of het gelukt is?

 


Het is gelukt, nogmaals bedankt! 


Reageer