Skip to main content
Beantwoord

eSIM bestelling probleem

  • 15 May 2024
  • 19 reacties
  • 141 Bekeken

Hi, ik heb een probleem. Ik zit op het moment in het buitenland en moest voor het installeren van mijn reis-eSIM (Airalo) mijn Odido eSIM tijdelijk verwijderen. Ik wilde mijn Odido eSIM opnieuw downloaden maar dit is niet mogelijk. Ook het bestellen van een nieuwe eSIM is niet mogelijk via mijn Odido, en er wordt geadviseerd om de klantenservice te bellen - wat dus niet mogelijk is omdat ik geen eSIM heb!

 

Kan iemand mij helpen?

19 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Marksfx, van harte welkom op de Community! Ik hoop dat je een goed verblijf hebt in het buitenland. Als je je eSIM van ons niet meer hebt wordt het inderdaad lastig om een nieuwe aan te vragen en te activeren. Maar geen zorgen, ik help je hier graag bij.

Het gaat om het nummer **33, klopt dat? Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je klaargezet in Mijn Odido. Ik heb je ook een mail gestuurd waarop je kan reageren met een kopie van je ID. Lees de mail even goed door om te zien welke punten je onleesbaar moet maken. Zodra je de kopie terug hebt gemaild, streeft mijn collega ernaar om je nieuwe eSIM binnen 4 uur te activeren. Laat je het me weten of het allemaal is gelukt? Ik hoor het graag van je! 😄

Hallo ik kan geen esim bestelen op de site  wie kan mij daar mee helpen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi @67andre67, het klopt inderdaad dat je momenteel niet zelf een eSIM kan bestellen, maar dit doe ik graag voor je. Ik heb je zojuist per SMS een verificatiecode gestuurd. Geef je die hier aan me door? Dan zet ik de eSIM voor je klaar in Mijn Odido! 😄

Hoi @67andre67, het klopt inderdaad dat je momenteel niet zelf een eSIM kan bestellen, maar dit doe ik graag voor je. Ik heb je zojuist per SMS een verificatiecode gestuurd. Geef je die hier aan me door? Dan zet ik de eSIM voor je klaar in Mijn Odido! 😄

dit is de code 8573532

Reputatie 7
Badge +9

Hi @67andre67, bedankt voor de snelle reactie! Ik heb een eSIM voor je klaargezet. Laat je het me weten of het is gelukt met activeren? 😄

Hi @67andre67, bedankt voor de snelle reactie! Ik heb een eSIM voor je klaargezet. Laat je het me weten of het is gelukt met activeren? 😄

het is gelukt maar kan nu niet bellen met de foon wel met smartwatch horloge

 

Reputatie 7
Badge +9

Fijn dat het is gelukt met het activeren van de eSIM @67andre67! Maar wat apart dat je met je telefoon niet kan bellen. Zit je oude fysieke simkaart nog in je telefoon? En zie je wel gewoon verbinding met Odido in je scherm staan? Kijk anders eens in je instellingen onder Mobiel netwerk en je eSIM. Staat hier iets tussen waaruit duidelijk wordt wat er precies aan de hand is. Het klinkt alsof er ergens in de instellingen iets niet goed staat. Ik hoor het graag van je!

Fijn dat het is gelukt met het activeren van de eSIM @67andre67! Maar wat apart dat je met je telefoon niet kan bellen. Zit je oude fysieke simkaart nog in je telefoon? En zie je wel gewoon verbinding met Odido in je scherm staan? Kijk anders eens in je instellingen onder Mobiel netwerk en je eSIM. Staat hier iets tussen waaruit duidelijk wordt wat er precies aan de hand is. Het klinkt alsof er ergens in de instellingen iets niet goed staat. Ik hoor het graag van je!

hallo  de esim   staat er wel maar kan geen verbinding maken met netwerk

Reputatie 7
Badge +9

Hi @67andre67, ik heb direct nog eens meegekeken in Mijn Odido. Ik zie op deze pagina staan dat je eSIM klaarstaat om geactiveerd te worden. Dus ik gok dat je 'm nu alleen nog gedownload hebt. Lukt het om hem hier te activeren?

 

ik  weet het maar ik kan nu niks meer met de gewone simkaart  ik moet in logen maar moet de sms code krijgen maar die komt niet want de simkaart is niet verbonden

Reputatie 7
Badge +9

Hi @67andre67, ah vandaar! Ik heb je eSIM zojuist zelf geactiveerd. Laat je het me weten als je merkt dat 'ie verbinding maakt?

ik heb nog steeds geen verbinding  geen service alleen nood oproep

 

 

dit geeft hij aan 

 

en ik kan de esim niet toe voegen

 

ik kan  nu ook niet gewoon bellen met mijn gewone standaard sim kaart wat ik al jaren gebruik

en ik heb die sim kaart ook al in een andere telefoon gestopt maar daar  kan er ook niet mee bellen geeft ook het zelfde aan geen service een alleen nood oproep

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen @67andre67, bedankt voor je screenshot! Ik heb hem wel verwijderd, je 06-nummer stond hier namelijk in.

Je oude fysieke simkaart is inderdaad niet meer actief, omdat ik je nieuwe eSIM had geactiveerd. Maar in je instellingen staat de fysieke simkaart nog als 'actieve’ simkaart. Wat gebeurd er als je bij SIM 1 het schuifknopje uitzet? Ook staat er onder 'Mobiele gegevens’ nog SIM 1. Vandaar dat je toestel probeert de fysieke simkaart te gebruiken die inactief is. Kan je daarop klikken of op 'Meer SIM-instellingen’ om eSIM aan te klikken? Verwijder ook eens de fysieke simkaart uit je toestel. Ik ben benieuwd of je toestel je eSIM dan wel pakt.

Zo niet, plaats je fysieke simkaart dan niet terug in je toestel. Dan zet ik een nieuwe eSIM voor je klaar en dan gaan we hem op een andere manier activeren. Namelijk door middel van de knop 'eSIM toevoegen’. Maar laat het me eerst maar weten wat er uit bovenstaande komt. Dan help ik je direct verder!

Reageer