Voor tel nr 06-****2307 probeer ik een eSim aan te vragen tbv Apple Watch.
Dit doe ik in de Watch-app op de iPhone. Na het inloggen bij Odido krijg ik een foutmelding.
Mijn partner heeft telefonisch contact met jullie opgenomen en krijgt de link naar odido.nl/apple-watch toegestuurd. Die info is allemaal bekend maar het werkt gewoon niet.
Klantnummer 1.22187264
Hoe verder?
Groet,
Rob
Bladzijde 1 / 1
Hallo @RobHTmob, zeer begrijpelijk dat je hier meer duidelijkheid over wilt hebben! Ik zie dat je wel beschikt over het juiste abonnement, het zou dus moeten lukken! Op dit moment is er wel een klein technisch issue m.b.t. onze Multisim, maar alleen voor Android gebruikers. Bij iPhone zou het moeten werken, omdat de aanschaf niet via Mijn Odido gaat, maar tijdens het koppelen van de Watch aan de iPhone. Zou je onderstaande stappen kunnen uitvoeren:
Belangrijk : doe dit via de “Watch App” op je iPhone
1. Open de “Watch app” op je iPhone..
2. Ga naar Mobiel netwerk.
3. Check of je de melding over een aanbiederupdate ziet. Klik dan op Werk bij.
4. Klik op de knop Configureer mobiel netwerk.
5. Log via de “ Watch app” op je iPhone in op je “Mijn Odido” bestelpagina.
6. Na inloggen kom je op de Multisim bestelpagina terecht en kan je hier een nieuwe Multisim kopen
7. Check of je een bevestiging van je bestelling krijgt. Je Apple Watch wordt nu ingesteld.
Kun je aangeven bij welke stap je vastloopt en wat je precies te zien krijgt? Zou je hiervan een screenshot/foto willen delen? Dan kan ik met je meekijken en je nog gerichter hiermee helpen!
Beste Pharwin,
Ik liep vast bij stap 5-6. Inloggen lukt maar kreeg vervolgens een foutmelding van Odido dat het koppelen niet mogelijk is en dat je telefonisch contact met jullie kunt opnemen.
Dit gedaan maar zonder resultaat.
Naar de Odido-winkel gegaan met iPhone en Watch. Daar hebben ze al wel de multi-sim aangevraagd.
Ik heb voor de zekerheid de Watch opnieuw aan de iPhone gekoppeld maar loop nu al vast bij stap 2. Zie bijlage.
@RobHTmob beschik je over de Cellular versie (alleen deze is geschikt voor onze Multisim). Het zou moeten gaan om één van de volgende modellen:
Apple Watch Series 9
Model A2982 (41mm) Model A2984 (45mm)
Apple Watch Series 8
Model A2773 (41mm) Model A2775 (45mm)
Apple Watch Series 7
Model A2476 (41mm) Model A2478 (45mm)
Apple Watch SE (2e generatie)
Model A2725 (40mm) Model A2724 (44mm)
Apple Watch Ultra
Model A2684
Apple Watch Ultra 2
Model A2986
Beschik je ook over één van de bovenstaande modellen? Ik zie inderdaad een Multisim gekoppeld aan je nummer en dat deze actief staat. Zou je in de instellingen van je Watch App kunnen checken of je gebruikmaakt van het juiste simkaartnummer? Het zou moeten gaan om het ICIDD-nummer: 89***6311**829.
Ik verneem het graag van je!
Beste Pharwin,
Het gaat om een A2725 -SE GPS+Cellular, weet niet of het relevant is maar gewoon via Apple NL gekocht.
SIM-kaart nummer geen idee, zo ver kom ik geeneens in het koppelproces.
Dank voor de toelichting Rob! Hmmm, er lijkt iets niet goed te gaan met de koppeling van je Multisim. Ik heb voor de zekerheid deze voor je verwijderd en opgezegd. Zou je zowel je toestel als je Watch opnieuw kunnen opstarten en dan de stappen voor het aanschaffen opnieuw kunnen uitvoeren?
Ik verneem graag of het dan wel werkt en/of waar je tegenaan loopt!
-telefoon en Watch uit- en aangezet
-zelfde melding ‘je Odido NL account komt niet in aanmerking etc’ bij stap 2
-weet niet of het wat uithaalt maar SIM fysiek even uit de telefoon gehaald. Geen verandering, nog steeds vastlopen bij stap 2.
Het vreemde is dat nadat ze in de Odido winkel een multisim aangevraagd hebben we al bij stap 2 vastlopen. Daarvoor was het tussen stap 5-6. Kon wel inloggen maar kreeg de melding dat eea niet online geactiveerd kon worden.
@RobHTmob Ik vermoed dat je een instelling verkeerd hebt aangevinkt. Je hebt per ongeluk gekozen voor het instellen voor een gezinslid (onderste optie), zoals hieronder afgebeeld:
Kan dat kloppen? Dit is niet de bedoeling, vandaar dat je deze melding ook te zien krijgt. Om onze Multisim in te stellen, loopt het via de bovenste optie (configureer voor mezelf). Instellen voor een gezinslid ondersteunen we niet, vandaar dat je dan ook vastloopt in het proces. Mocht dit kloppen, dan heb je waarschijnlijk ook een e-mail van Apple gekregen dat iemand 'deel uitmaakt van het gezin'.
Oplossing: Je kunt de Watch volledig loskopelen van je iPhone, daarna kun je de Multisim opnieuw koppelen (en dan kiezen voor 'Configureer voor mezelf').
Wat het ook nog kan zijn:
Na het installeren van de nieuwe iOS (15.1 of hoger) vraagt de iPhone om de Update voor aanbiederinstellingen te installeren. Deze moet je installeren om Multisim te kunnen gebruiken.
Ga hiervoor naar instellingen > algemeen > info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1? Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Zie je deze vraag niet? Dan moet je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.
Laat je me even weten of het is gelukt? Mocht het daarna alsnog niet lukken, verneem ik graag waar je precies tegenaan loopt. Als dat hetzelfde is, kan ik het eventueel voor je doorzetten naar één van onze technische specialisten om het uit te laten zoeken!
Beste Pharwin,
Ondanks dat bij aanbiedergegevens Odido NL 58.1 stond heb ik ze toch vernieuwd. Het nummer is niet veranderd maar nu kon ik wel via de Watch app eea koppelen en een multisim aanvragen.
Even voor de zekerheid, ik heb nu via de Watch app een multisim gekocht voor 5,- per maand. Ik heb nu geen dubbele multisim oid omdat er door Odido/jou ook al een was aangemaakt?
Hi Rob, fijn dat het inmiddels is gelukt! Ik had de andere Multisim al voor je stopgezet en ik zie nu ook maar één Multisim bij je abonnement staan, dat gaat dus helemaal goed! Begrijp ik het goed dat alles nu naar behoren werkt?
Ik verneem het graag van je!
@RobHTmob Ik vermoed dat je een instelling verkeerd hebt aangevinkt. Je hebt per ongeluk gekozen voor het instellen voor een gezinslid (onderste optie), zoals hieronder afgebeeld:
Kan dat kloppen? Dit is niet de bedoeling, vandaar dat je deze melding ook te zien krijgt. Om onze Multisim in te stellen, loopt het via de bovenste optie (configureer voor mezelf). Instellen voor een gezinslid ondersteunen we niet, vandaar dat je dan ook vastloopt in het proces. Mocht dit kloppen, dan heb je waarschijnlijk ook een e-mail van Apple gekregen dat iemand 'deel uitmaakt van het gezin'.
Oplossing: Je kunt de Watch volledig loskopelen van je iPhone, daarna kun je de Multisim opnieuw koppelen (en dan kiezen voor 'Configureer voor mezelf').
Wat het ook nog kan zijn:
Na het installeren van de nieuwe iOS (15.1 of hoger) vraagt de iPhone om de Update voor aanbiederinstellingen te installeren. Deze moet je installeren om Multisim te kunnen gebruiken.
Ga hiervoor naar instellingen > algemeen > info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1? Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Zie je deze vraag niet? Dan moet je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen.
Laat je me even weten of het is gelukt? Mocht het daarna alsnog niet lukken, verneem ik graag waar je precies tegenaan loopt. Als dat hetzelfde is, kan ik het eventueel voor je doorzetten naar één van onze technische specialisten om het uit te laten zoeken!
Yep, alles werkt nu. Dank Pharwin.
@RobHTmob geen dank en graag gedaan! Als ik nog iets anders voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag gewenst en alvast een heel fijn weekend!
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.