Ik heb onlangs mijn abonnement verlengd (sim only) en ben van een fysieke simkaart naar een e-sim gegaan. Echter kan ik de e-sim niet activeren. Ik kan ook niet bellen, heel vervelend. Is er iemand die me wil helpen?
Hoi Suzy, van harte welkom op de Community! Niet fijn dat je niet kan bellen. Ik zie in het systeem nog een fysieke simkaart staan, dus dat gaan we direct oplossen. Heb je toegang tot je Mijn Odido-account? Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je klaargezet. Deze kan je op deze pagina downloaden en vervolgens activeren. Laat je het me weten of het is gelukt?
Ik heb de stappen gevolgd, maar nu heb ik geen service… Kan nog steeds niet bellen en heb nu dus ook geen mobiele data meer Wat heb ik verkeerd gedaan?
En vraag me af wat het verschil is tussen primaire lijn en persoonlijke lijn? Er staat dat ik een van de abonnementen moet uitschakelen, waarom is dat dan? Dit is nieuw voor me, ik heb dit nog niet eerder gehad.
Hi Suzy,
Goed dat het is gelukt met het downloaden van je eSIM! Ik zie dat je eSIM inmiddels actief is. Wil je voor mij je telefoon eens opnieuw opstarten? Dan maakt je eSIM namelijk verbinding met ons netwerk, alles zou dan weer moeten werken zoals het hoort.
Een primaire- en persoonlijke lijn zijn als ware namen voor je telefoonnummers. Tegenwoordig kun je meerdere eSIMs installeren op je toestel. Zo kun je je privénummer koppelen onder de naam Persoonlijk, een telefoonnummer voor noodgevallen onder Primair en je zakelijke nummer onder Zakelijk (of in een andere volgorde natuurlijk). Er kan alleen maar 1 eSIM actief zijn, vandaar dat we je vragen om 1 van de 2 uit te schakelen. Wel is het mogelijk om binnen een mum van tijd te wisselen naar een andere lijn. Heb je nou geen meerdere telefoonnummers? Dan hoef je ook niet te wisselen!
Laat je mij weten of de eSIM werkt? Ik hoor het graag!
Dank je voor de uitleg!
en helaas werkt het nog steeds niet… heb al een paar keer mijn telefoon uit gezet. Ik vind het echt vervelend, want ik heb morgen een telefonische afspraak en ik kan gewoon niks
Jij bedankt voor de moeite Suzy! Dan lijkt er iets mis te zijn gegaan met het downloaden van je eSIM. Een eSIM kan altijd maar 1 keer gedownload worden, ik heb daarom direct een nieuwe eSIM voor je klaar gezet. Je hebt hier ook een bevestiging van ontvangen per e-mail van mij.
Wil je voor mij via deze link je eSIM downloaden: Sim Toestel & Smartwatch | Odido? Zodra je hem hebt gedownload, laat je het dan weten aan mij? Dan zal ik de eSIM vanuit mijn systeem voor je activeren.
Oke ik heb het gedownload!
Bedankt voor je snelle reactie Suzy! Ik heb eSIM met nummer eindigend op ***822 zojuist voor je geactiveerd. Wil je nog eens je toestel opnieuw opstarten en checken of alles dan weer werkt?
Alvast bedankt voor de moeite!
Bedankt voor je snelle reactie Suzy! Ik heb eSIM met nummer eindigend op ***822 zojuist voor je geactiveerd. Wil je nog eens je toestel opnieuw opstarten en checken of alles dan weer werkt?
Alvast bedankt voor de moeite!
JAAA! Eindelijk! Dank je wel Anouk, ik ben je heel erg dankbaar voor je hulp!
Hi
Super fijn om te lezen dat alles weer werkt zoals het hoort! Natuurlijk geen dank en graag gedaan. Veel succes met je belafspraak!
Goedemiddag,
Mijn vriend en ik zitten momenteel in het buitenland en we hebben voor mijn vriend een nieuwe esim aangevraagd. Deze hebben wij via de QR in zijn telefoon gezet, maar het activeren van de ESIM lukt steeds niet. Hij kan zijn telefoon niet gebruiken nu. Kunnen jullie de ESIM voor ons activeren? Hij staat op naam van Remco Houter. Ik hoor graag snel van jullie.
Hoi
Als je op mijn foto klikt kom je op mijn profiel uit. Vervolgens stuur je op 'Stuur bericht’ om een privébericht te sturen.
Ik heb onlangs mijn abonnement verlengd (sim only) en ben van een fysieke simkaart naar een e-sim gegaan. Echter kan ik de e-sim niet activeren. Ik kan ook niet bellen, heel vervelend. Is er iemand die me wil helpen?
Hoi
Heb je toegang tot Mijn Odido? Zo ja, dan kan ik een nieuwe eSIM voor je klaarzetten die je kan downloaden en activeren. Ik hoor het graag van je!
hoi Marciano. Ik kan wel op de website maar om te activeren stuurt een verificatie sms en die krijg ik helaas niet binnen omdat internet het niet doet helaas.
ik hoop dat je me kunt helpen
gr tessie
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.