Skip to main content

Ik heb onlangs mijn abonnement verlengd met een nieuw toestel, de iPhone 15 Pro. Daarnaast heb ik ervoor gekozen om over te stappen van een fysieke simkaart naar een eSIM.

Vandaag heb ik zowel het toestel als de QR-code ontvangen, maar het lukt me niet om mijn eSIM te activeren.

Ik krijg het volgende bericht wanneer ik het probeer te activeren op mijn Odido:

"Probleem bij het ophalen van gegevens

Je hebt nog geen eSIM besteld voor jouw nummer. Lees hier meer over eSIM of ga terug naar je Overzicht."

Mijn oude abonnement (met fysieke simkaart) loopt af op 07-02 en het nieuwe abonnement gaat in vanaf 08-02. Hangt het misschien daarmee samen?

Alvast bedankt voor uw hulp.

Hoi kocaer, welkom op de Community en tof dat je voor de iPhone 15 Pro bent gegaan met je verlenging! Ik heb je bestelling er direct bijgepakt en ik zie dat je hier inderdaad voor eSIM hebt gekozen. Op dit moment heb je nog je huidige fysieke simkaart en zodra je nieuwe abonnement ingaat op 8 februari kan je inderdaad over op je eSIM. Check dan even Mijn Odido > Sim Toestel & Smartwatch. Mocht je merken dat je eSIM dan niet geactiveerd kan worden, laat het me dan weten. Dan help ik je hier graag bij. Tot die tijd maak je nog gebruik van je huidige simkaart! 😄


Hoi kocaer, welkom op de Community en tof dat je voor de iPhone 15 Pro bent gegaan met je verlenging! Ik heb je bestelling er direct bijgepakt en ik zie dat je hier inderdaad voor eSIM hebt gekozen. Op dit moment heb je nog je huidige fysieke simkaart en zodra je nieuwe abonnement ingaat op 8 februari kan je inderdaad over op je eSIM. Check dan even Mijn Odido > Sim Toestel & Smartwatch. Mocht je merken dat je eSIM dan niet geactiveerd kan worden, laat het me dan weten. Dan help ik je hier graag bij. Tot die tijd maak je nog gebruik van je huidige simkaart! 😄

Hey Marciano, helaas werkt mijn eSIM nog steeds niet. Ik heb de volgende melding wanneer ik het via odidio wil activeren. 

 


Hi Kocaer, bedankt voor de terugkoppeling! Niet fijn dat je eSIM nog niet werkt. Dat gaan we oplossen. Ik heb direct meegekeken en ik zie inderdaad ook geen eSIM klaarstaan. Heb je nog de brief of het simkaartje met de QR code voor je eSIM? Wat gebeurd er als je deze opnieuw scant? Lukt het dan om je eSIM te downloaden en te activeren?

Zo niet, dan bestellen we gewoon een nieuwe. Ik wil je vragen dit dan te doen via Mijn Odido. Anders kan ik het ook voor je doen. Laat het me maar weten of het zelf lukt, anders help ik je erbij. Ik heb je zojuist een verificatiecode per SMS gestuurd. Stuur je die hier ook even naar me door? 😄


Hi Kocaer, bedankt voor de terugkoppeling! Niet fijn dat je eSIM nog niet werkt. Dat gaan we oplossen. Ik heb direct meegekeken en ik zie inderdaad ook geen eSIM klaarstaan. Heb je nog de brief of het simkaartje met de QR code voor je eSIM? Wat gebeurd er als je deze opnieuw scant? Lukt het dan om je eSIM te downloaden en te activeren?

Zo niet, dan bestellen we gewoon een nieuwe. Ik wil je vragen dit dan te doen via Mijn Odido. Anders kan ik het ook voor je doen. Laat het me maar weten of het zelf lukt, anders help ik je erbij. Ik heb je zojuist een verificatiecode per SMS gestuurd. Stuur je die hier ook even naar me door? 😄

Hey Marciano, bedankt voor je reactie. Ik heb een brief gekregen met daarop de QR cpde voor de eSIM. Wanneer ik dat scan krijg ik de volgende melding (zie afbeelding).  Ik wil graag dan opnieuw aanvragen, maar moet ik dan extra betalen om opnieuw aan te vragen? Als je het voor mij wilt doen prima btw. 

De code: 8416761

 


Hi! 

 

Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je klaargezet in Mijn Odido. Wanneer je naar "Simkaart, telefoon en smartwatch”- gaat, kun je de QR code downloaden. Zodra je dit hebt gedaan kun je de rest van de activatie afronden via een sms die je gaat binnenkrijgen op jouw fysieke simkaart. Houd deze simkaart dus nog eventjes in jouw telefoon! Meer over het activeren van de eSIM lees je terug op onze website: Simkaart en eSIM bestellen, activeren of blokkeren | Odido

 

Laat je mij weten of het allemaal is gelukt? Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen dat weet je mij te vinden! 


Hi! 

 

Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je klaargezet in Mijn Odido. Wanneer je naar "Simkaart, telefoon en smartwatch”- gaat, kun je de QR code downloaden. Zodra je dit hebt gedaan kun je de rest van de activatie afronden via een sms die je gaat binnenkrijgen op jouw fysieke simkaart. Houd deze simkaart dus nog eventjes in jouw telefoon! Meer over het activeren van de eSIM lees je terug op onze website: Simkaart en eSIM bestellen, activeren of blokkeren | Odido

 

Laat je mij weten of het allemaal is gelukt? Mocht ik je nog ergens mee kunnen helpen dat weet je mij te vinden! 

Hey Peggy, bedankt voor je reactie. Het is inderdaad gelukt! Bedankt.


@kocaer Super! En geen dank! Mocht je in de toekomst nog vragen hebben dan staan we uiteraard voor je klaar! Een fijne dag nog. 

 


Reageer