Skip to main content

Ik wil graag e Sim op mij telefoon. Uiteraard begrijp ik dat ik de app via ODIDO kan activeren. Maar het is bedoelt voor 2 telefoonnummers. Ik ga naar Indonesië en wil daar via een Indonesisch telefoonnummer willen w.a. of telefoontjes ontvangen. Hoe krijg ik een Indonesisch nummer nu op mijn telefoon? Moet ik de sim kaart welke ik daar koop in mijn telefoon stoppen dus mijn eigen sim kaart er uit halen? Wie kan mij vertellen ( gaarne in Jip en Janneke taal) welke stappen ik moet ondernemen. 

Hallo @johannes Petrus 

Je kan voor je Nederlandse nummer een eSIM nemen en installeren en zodra je in Indonesië bent kan je een simkaart aanschaffen en die naast je eSIM gebruiken.

Sorry, ik ben 77 jaar , dus nogmaals in Jip en Janneke taal. Wat ik nu begrijp is dat ik via ODIDO mijn telefoon geschikt kan krijgen voor eSIM.. Als ik Indonesië ben koop ik een plaatselijke SIM kaart. Mijn vraag: Moet ik dan mijn eigen simkaart er uit halen en deze vervangen door de Indonesische SIM kaart.

Maar ben ik dan mijn eigen gegevens (telefoonnummers , noem maar op, niet kwijt. Kan ik dan w.a. met Indonesische nummers en met Nederlandse nummers . Odido is wat dat betreft erg onduidelijk en de antwoorden via de chatapp is een lachertje want die verwijst je elke keer naar de beschrijving van ODIDO, maaaar nogmaals die geven geen antwoord op mijn vraag. 

@johannes Petrus

Welke telefoon heb je? Alleen als deze ondersteuning heeft voor een eSIM dan kan je via je Odido account een eSIM aanvragen.

In Indonesië kan je dan een fysieke kaartje kopen en die in de simslot plaatsen, je hebt dan een Nederlandse eSIM en Indonesische simkaart.

Er gaan verder geen gegevens verloren en je blijft op beide nummers bereikbaar.

Zie ook deze pagina

Bedankt, dit is een duidelijke uitleg, nu heb ik een Iphone 12 pro, maar ik ga zeer binnenkort de Iphone 15 pro kopen

@johannes Petrus 

Dan moet het geen probleem zijn 🙂

Reageer