Beste Odido,
Ik begin me eraan te ergeren dat de informatie rondom de buitenlandbundels bij elke reis die ik maak niet klopt. Met de nieuwste uitvinding, de Internet op reis bundels is dat nog eens erger geworden. Want als in de info-sms’jes geen code staat, weet ik ook niet hoe ik ze moet aanschaffen. Nou goed, hier een heel aantal opmerkingen over de buitenlandbundels:
1. Ik moet nu opeens internet op reis bundels kopen i.p.v. de oude “kleuren” bundels van Tele2 die je in meerdere landen kan gebruiken. Is het niet gek om dit soort voorwaarden te veranderen voor een al bestaand, oud abonnement?
2. Daarnaast zijn de sms’jes een totale chaos. De sms die ik krijg als ik “prijs kazachstan” doorstuur geeft precies niet terug wat ik nodig heb. Namelijk de code die ik moet door sms’en:
“Wil je in dit land voordelig internetten? Dat kan met een Internet Op Reis pas.
Internet Op Reis M-pas: je koopt 5 GB, 14 dagen geldig, je betaalt € 15
Internet Op Reis XL-pas: je koopt 17 GB, 31 dagen geldig, je betaalt € 30 …. Etc.”
- uiteindelijk kreeg ik wel een sms toen Odido eindelijk doorhad dat ik in Kazachstan was - hier staat échter een verkeerde code in:
“Hallo! Omdat je in Kazachstan bent, sms'en we je.
Wil je hier voordelig internetten? Dat kan met een Internet Op Reis pas. Sms naar 1280:
MP3 je koopt 5 GB, 14 dagen geldig, je betaalt € 15]
XLP5 gje koopt 17 GB, 31 dagen geldig, je betaalt € 30]“
==> XLP5 lijkt helemaal niet bij Kazachstan te horen, en moet XLP3 zijn ben ik inmiddels achter.
4. als het uiteindelijk lukt een bundel aan te schaffen via de app, staat er vervolgens “niet actief in deze zone”, maar ik zie wel de mb’s aftellen… op zich goed dus, maar heel verwarrend allemaal.
5. in Azerbaijan kreeg ik de sms dat ik in Zwitserland was, en de EU bundel kan gebruiken.
- Langer geleden: in Guernsey en Jersey kreeg ik onterecht bericht dat ik in de UK was, en ook de gratis bundel kon gebruiken - terwijl het peper duur is.