Hallo,
gisteravond heb ik mijn telefoon moeten resetten.
Eerst de E-SIM los gekoppeld en vervolgens heb ik deze weer gedownload.
Nu loop ik tegen het probleem aan dat ik deze niet kan activeren.
De activatie gaat via SMS, handig als de SIM niet actief is of via IDIN.
Zonder een actief telefoonnummer kan ik mijn bank applicatie niet activeren.
Via IDIN kan ik de E-SIM dan ook niet actieveren.
De enige oplossing is dan naar de winkel.
Als zelfstandige ben ik nu niet telefonisch bereikbaar voor mijn opdrachtgevers, terwijl ik constant onderweg ben. En veelal voor 8u op locatie ben.
Vanwege de 2FA verificatie op dit nummer, kan ik nu niet in mijn mailbox, bij mijn contacten etc.
Dit vind ik een serieus gebrek van de E-SIM activatie. Waarbij je met de SIM-kaart een pincode kan invoeren, ben je nu volledig afhankelijk van derden.
Mijn vraag is dan, hoe wordt dit in de toekomst opgelost?
Is er een mogelijkheid om dit vanuit de T-Mobile App te activeren, via email?
Mag de klantenservice dit telefonisch activeren?
Tim