Skip to main content

Ik heb een hele unieke situatie waar ik al 4 dagen mee bezig ben, momenteel bezig met het proberen van mijn nummer over te zetten naar mijn nieuwe provider. Dit lukt helaas niet, ik wordt steeds van het kastje naar de muur gestuurd omdat zowel Odido als de nieuwe provider zeggen dat het probleem bij de tegenpartij zit. Ik wil graag een e-mailadres van Odido zodat ik beide partijen tegelijk kan e-mailen. Het heeft geen zin om steeds heen en weer te gaan en mijn verhaal 10 keer opnieuw te vertellen. Hoop dat ik een e-mailadres kan krijgen om dit zo snel mogelijk op te lossen.

Er is helaas geen email. Maar er zijn hier kundige moderators dienin systemen kunnen kijken.  Zorg dus dat je je forumprofiel je 06 nummer hebt toegevoegd. 


Hallo @Emre, laten we samen naar een oplossing kijken! We hebben wel een e-mailadres, maar daar kan de reactietijd soms best lang zijn wegens de drukte. We hebben altijd snellere opties beschikbaar, zoals onze chat, via Facebook (Odido Nederland) of X/Twitter (@odidonederland). Onze Community is ook altijd bereikbaar. 

Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***3035, is dat het nummer waar het om gaat? Daarbij zie ik geen uitporteringsverzoek naar een andere provider. Wel zit je nog in contract tot en met 19-2-2025. Je kan nummerbehoud op 3 verschillende manieren aanvragen:

  • Op de eerstmogelijke datum die je provider doorgeeft.
    Meestal is dit wanneer je contracttermijn bij je provider is afgelopen, of na een opzegtermijn. Je betaalt dan geen extra kosten.

  • Over 3 werkdagen, met afkoop van je contract bij je huidige provider.
    Alle informatie over de afkoopsom (zoals hoe hoog deze is, en hoe je deze betaalt) ontvang je van je huidige provider.

  • Zo snel mogelijk, met behoud van je contract bij je huidige provider.
    Je houdt je contract bij je huidige provider, maar krijgt daar een nieuw telefoonnummer. 

Als je kiest voor afkoop, betaal je 50% van de maandelijkse kosten voor de resterende maanden en het toestelkrediet wat je nu nog open hebt staan (als je deze hebt). Dit kun je via je nieuwe provider aanvragen en zij geven het verzoek aan ons door. Ik kan niets terugvinden over dit verhaal op je telefoonnummer. Gaat het om dat nummer of toevallig om een ander nummer? Wat zegt je nieuwe provider, waardoor het niet lukt? Kun je me iets meer duidelijkheid geven? Dan weet ik iets meer en kan ik je nog gerichter helpen! 


Hi @Pharwin van Odido. apart, dat is niet mijn nummer en mijn contract is al afgelopen. Daarnaast heb ik al meerdere keren via de chat contact gehad. Inderdaad, dat is veel sneller, maar ik moet beide partijen spreken anders word ik steeds van het kastje naar de muur gestuurd. Als ik een e-mail adres heb kan ik beide partijen een e-mail sturen. Mijn nieuwe provider zegt dat Odido het nummer niet vrijgeeft, maar dat klopt niet. 


@Emre dit moet sneller op te lossen zijn. Kun je mij anders een privébericht sturen met je telefoonnummer, postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Dan kom ik zo snel mogelijk bij je terug met meer duidelijkheid! 


Reageer