Beantwoord

Databedrijven handelen stilzwijgend in persoonsgegevens van miljoenen Nederlanders.

  • 4 January 2024
  • 2 reacties
  • 39 Bekeken

Ik heb het gemist of niemand die hier een vraag over heeft aan Odido. 
Wie iets op afbetaling koopt bij bijvoorbeeld Zalando, een internetabonnement neemt bij KPN of een energiecontract afsluit bij Essent, belandt ongemerkt in een database waar klantgegevens van miljoenen Nederlanders staan opgeslagen. Lees het volledige artikel bij RTL Nieuws

Mijn vraag is eigenlijk heel simpel, heb je daar als Odido klant ook last van? 

icon

Beste antwoord door Cristien 4 January 2024, 15:59

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @MobileThuis klant!
Ik ben al jaren en jaren lid van T-Mobile nu #Odido nooit iets van gemerkt.

Ook bij KPN en Ziggo geen problemen gehad.
Op afbetaling kopen doe ik ook niet en de bedrijven (winkels) die ze noemen in dit artikel vermijd ik al helemaal.

Eigenlijk verbaast dit mij niets. Als je precies weet wat ze allemaal van mensen weten moet je tegenwoordig op de bank gaan zitten en niet meer bewegen.

Ik doe wel mijn best om nog iets privé te houden maar hier kan je bijna niet tegenop

Bij KPN waren er wel problemen want die zeggen zelf dat ze gaan stoppen met de doorverkoop van adresgegevens. Daarom ben ik wel benieuwd of Odido hier ook mee te maken heeft? Er staat in het artikel toch telecomaanbieders :) 

Maar je hebt gelijk hoor, veel gegevens van mensen ligt op straat. We weten het alleen allemaal niet, dat is nu juist het probleem. Ik was gewoon benieuwd welke bedrijven eerlijk melden dat ze ook doorverkopen, zonder dat het in de kleine lettertjes staat. 

Reageer