Skip to main content

Goedenavond,

Graag wil ik het contract van het mobiele abonnement van mijn ex-vriendin op haar naam hebben. Als ik het formulier "contractovername" invul, dan krijg ik de melding dat dit niet mogelijk is na de contracttermijn.

Als ik zoek op de Odido site staat er dat het beste is als een nieuw mobiel abonnement wordt afgesloten met nummerbehoud. Echter als ik dat probeer dan staat er dat dat niet kan omdat het nummer al bestaat bij Odido en wordt er voorgesteld te verlengen. Maar dat wil ik niet, ik wil het contract op haar naam hebben.

Ik heb geprobeerd telefonisch contact te krijgen met de klantenservice, maar de verbinding wordt verbroken na het keuzemenu, wat ik ook kies.

Hoe kan ik dit aanpakken?

Alvast dank,

Jasper

Hoi Jasper,

Weet je zeker dat je alleen een simonly wilt overdragen en geen toestelbundel meer op het contract staat.

Hoi Eric! Dank je wel voor je reactie. Ja ik weet zeker dat er geen toestel op staat. Het contract is al jaren niet actief verlengd en dus over de looptijd heen. Ik krijg op het online formulier van contractovername de melding: "Contractovername is niet mogelijk. De contractstermijn van het mobiele nummer is al afgelopen."

Dan is het de situatie dat de nieuwe contractant een eigen abonnement afsluit en dan nummerbehoud aanvraagt.  Via een sms controle naar het nummer wordt dit dan in gang gezet. Het nummerbehoud zorgt ervoor dat het oude abonnement met een opzegtermijn van 1 maand beëindigd. 

Hoi Eric, zie mijn originele post. Dat werkt ook niet omdat er dan (na sms controle) staat dat het nummer al bestaat bij Odido en dat er verlengd kan worden.

Hallo @JasperZy, van harte welkom op onze Community! Als het contract al buiten de contractperiode valt, is een contractovername niet mogelijk. Dan kun je namelijk gewoon een nieuw abonnement aanvragen met Nummerbehoud. Als ik het zo lees (en ik vermoed dat je het op die manier probeert), is dat je ingelogd bent met je account en dan Nummerbehoud probeert aan te vragen. Je account herkend dat het abonnement al bestaat en daarom adviseert om gewoon te verlengen. Je wilt het abonnement op naam van je ex-vriedin hebben? Dan kan zij het beste een nieuw abonnement aanvragen met Nummerbehoud. Dat zou moeten lukken. 

Als dat niet lukt, kan ik eventueel dit abonnement voor je omzetten naar PrePaid (na een maand opzegtermijn). Dan is het nummer wel vrij voor overname door een nieuw contract. Alleen moet ik wel een extra verificatie uitvoeren om zeker te weten dat jij de juiste persoon bent. Ik zal dan een sms verificatiecode naar het nummer versturen. Ook zie ik dat de laatse 4 cijfers van je bankrekeningnummer uit je profiel niet overeenkomen met wat er in ons systeem onder het nummer vermeld staat. Als je wilt dat het abonnement wordt omgezet naar PrePaid, kun je dan de juiste 4 cijfers vermelden in je profiel? Dan zal ik daarna de code naar je versturen en de opzegging in orde maken. 

Uiteraard raad ik je eerst aan om aan je ex-vriendin door te geven om een geheel nieuw abonnement af te sluiten met Nummerbehoud. Dat zou namelijk gewoon moeten werken! 

Ik hoor het graag van je! 

Hallo @JasperZy, van harte welkom op onze Community! Als het contract al buiten de contractperiode valt, is een contractovername niet mogelijk. Dan kun je namelijk gewoon een nieuw abonnement aanvragen met Nummerbehoud. Als ik het zo lees (en ik vermoed dat je het op die manier probeert), is dat je ingelogd bent met je account en dan Nummerbehoud probeert aan te vragen. Je account herkend dat het abonnement al bestaat en daarom adviseert om gewoon te verlengen. Je wilt het abonnement op naam van je ex-vriedin hebben? Dan kan zij het beste een nieuw abonnement aanvragen met Nummerbehoud. Dat zou moeten lukken. 

Als dat niet lukt, kan ik eventueel dit abonnement voor je omzetten naar PrePaid (na een maand opzegtermijn). Dan is het nummer wel vrij voor overname door een nieuw contract. Alleen moet ik wel een extra verificatie uitvoeren om zeker te weten dat jij de juiste persoon bent. Ik zal dan een sms verificatiecode naar het nummer versturen. Ook zie ik dat de laatse 4 cijfers van je bankrekeningnummer uit je profiel niet overeenkomen met wat er in ons systeem onder het nummer vermeld staat. Als je wilt dat het abonnement wordt omgezet naar PrePaid, kun je dan de juiste 4 cijfers vermelden in je profiel? Dan zal ik daarna de code naar je versturen en de opzegging in orde maken. 

Uiteraard raad ik je eerst aan om aan je ex-vriendin door te geven om een geheel nieuw abonnement af te sluiten met Nummerbehoud. Dat zou namelijk gewoon moeten werken! 

Ik hoor het graag van je! 

Hallo @Pharwin van Odido,

Dank je wel voor jouw uitgebreide reactie. Je had helemaal gelijk, en het is gelukt om een nieuw abonnement aan te vragen met nummerbehoud!

Jasper

@JasperZy Fijn dat het is gelukt! Na een maand opzegtermijn zal het nummer worden overgezet op haar eigen nieuwe contract, komt helemaal goed. Als je nog andere vragen hebt, laat het dan gerust weten. Voor nu wens ik je nog een hele fijne dag toe! 😄

Reageer