Contract ontbinden T-Mobile mobiel

  • 30 August 2023
  • 14 reacties
  • 266 Bekeken

Goedemiddag,

Casenummer 65263354.

Heb telefonisch contact gehad met een medewerker op donderdag 24-08-2023 en die zou mijn contract ontbinden. Ik zou de volgende dag al kunnen overstappen en zou mij een bevestiging gestuurd worden.

Niks gehoord dus afgelopen maandag 28-08-2023 opnieuw gebeld en medewerker zei dat ik maar moest wachten zonder verder inhoudelijk op in te gaan, of in te gaan op de vraag mij dit op mail te bevestigen.

Hierna geprobeerd contact te leggen maar helaas niet mogelijk blijkbaar.

 

Mijn klacht loopt nu al 7 maanden bijna 8 een keer is het klaar hé! 

Vertrouw jullie voor geen zak als je overal de klachten een beetje na leest, slechte naam voor T-Mobile…

 

ik heb echt alles al geprobeerd van contacten via social media tot rechtsbijstand tot klachtbrieven.

Marciano van Odido 8 maanden geleden

Hi Chelsie, niet leuk dat je deze ervaring hebt gehad en ik had je dit graag willen besparen! Ik zie inderdaad dat mijn collega een case heeft aangemaakt om je contract te ontbinden. Wat apart dat het niet is gelukt en dat je geen bevestigingsmail hebt ontvangen. Geen zorgen, ik help je direct verder. Zou je me antwoord willen geven op de volgende vragen:

  • Je hebt een toestelkrediet lopen. Wil je deze via een afkoopsom in één keer betalen of maandelijks tot wanneer je contract eigenlijk zou aflopen (23-11-2024)?
  • Wil je je huidige 06-nummer meenemen naar je nieuwe provider?
  • Mag de disconnectie per direct (vandaag) gedaan worden of heb je dit liever op een latere datum deze week?

Laat het me maar weten, dan maak ik het direct voor je in orde!

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi Chelsie, niet leuk dat je deze ervaring hebt gehad en ik had je dit graag willen besparen! Ik zie inderdaad dat mijn collega een case heeft aangemaakt om je contract te ontbinden. Wat apart dat het niet is gelukt en dat je geen bevestigingsmail hebt ontvangen. Geen zorgen, ik help je direct verder. Zou je me antwoord willen geven op de volgende vragen:

  • Je hebt een toestelkrediet lopen. Wil je deze via een afkoopsom in één keer betalen of maandelijks tot wanneer je contract eigenlijk zou aflopen (23-11-2024)?
  • Wil je je huidige 06-nummer meenemen naar je nieuwe provider?
  • Mag de disconnectie per direct (vandaag) gedaan worden of heb je dit liever op een latere datum deze week?

Laat het me maar weten, dan maak ik het direct voor je in orde!

Hi Chelsie, niet leuk dat je deze ervaring hebt gehad en ik had je dit graag willen besparen! Ik zie inderdaad dat mijn collega een case heeft aangemaakt om je contract te ontbinden. Wat apart dat het niet is gelukt en dat je geen bevestigingsmail hebt ontvangen. Geen zorgen, ik help je direct verder. Zou je me antwoord willen geven op de volgende vragen:

  • Je hebt een toestelkrediet lopen. Wil je deze via een afkoopsom in één keer betalen of maandelijks tot wanneer je contract eigenlijk zou aflopen (23-11-2024)?
  • Wil je je huidige 06-nummer meenemen naar je nieuwe provider?
  • Mag de disconnectie per direct (vandaag) gedaan worden of heb je dit liever op een latere datum deze week?

Laat het me maar weten, dan maak ik het direct voor je in orde!

Ik wil de afkoopsom maandelijks betalen

Ik wil mijn huidige 06 nummer meenemen

En de disconnetie graag zsm

Hi Chelsie, niet leuk dat je deze ervaring hebt gehad en ik had je dit graag willen besparen! Ik zie inderdaad dat mijn collega een case heeft aangemaakt om je contract te ontbinden. Wat apart dat het niet is gelukt en dat je geen bevestigingsmail hebt ontvangen. Geen zorgen, ik help je direct verder. Zou je me antwoord willen geven op de volgende vragen:

  • Je hebt een toestelkrediet lopen. Wil je deze via een afkoopsom in één keer betalen of maandelijks tot wanneer je contract eigenlijk zou aflopen (23-11-2024)?
  • Wil je je huidige 06-nummer meenemen naar je nieuwe provider?
  • Mag de disconnectie per direct (vandaag) gedaan worden of heb je dit liever op een latere datum deze week?

Laat het me maar weten, dan maak ik het direct voor je in orde!

Hoi Marciano,

 

Wat zijn nu de vorderingen?

Reputatie 7
Badge +9

Hey Chelsie, bedankt voor je snelle reactie! Ik zie nu dat de verwerking van de contractterminatie minimaal 2 werkdagen kan duren. We zitten inmidels op dag drie, dus de kans is groot dat je nu wel kunt overstappen met nummerbehoud. Maar dit verklaart waarom het eerder nog niet mogelijk was. Je abonnement bij ons stopt (disconnect) dan zodra je nieuwe provider je nummer heeft overgenomen.

Voor de zekerheid heb ik opnieuw de contractterminatie uitgevoerd en hier heb ik je ook een bevestigingsmail van gestuurd. Heb je deze nu wel ontvangen? Hierin staat dan ook een stukje informatie over je toestelcontract die nog maandelijks doorloopt.

Je kunt vandaag alvast proberen om een nieuw abonnement af te sluiten met nummerbehoud, mocht dit nog niet lukken, dan zou het uiterlijk begin volgende week wel moeten kunnen (als ik er vanuit ga dat de eerdere terminatie niet gelukt is, en we opnieuw minimaal 2 werkdagen moeten wachten).

Ik hoop dat het nu al lukt met je nieuwe abonnement, anders is het nog heel even wachten op de verwerking. Laat het me maar weten, ik ben erg benieuwd. Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik sta voor je klaar!

Super ik heb hem dankjewel

 

@Marciano van Odido waarom krijg ik een dikke afkoopsom rekening terwijl er afgesproken is met een medewerker aan de telefoon dat ik de gewone abonnements kosten niet hoefde te betalen en mijn toestelkrediet gewoon maandelijks verder zou gaan… echt laaiend wat een kut bedrijf zijn jullie!

@Marciano van Odido graag oplossing zsm! Via jullie telefoonlijn is het zo druk kom er niet door en de chatbot krijg ik ook niemand te pakken!!

Zou iemand kunnen reageren op mij??@Marciano van Odido @Odido Follow-ups 

Reputatie 7
Badge +9

Hi Chelsy, allereerst geen zorgen. Je bericht zal altijd wel worden gezien en er wordt altijd op je gereageerd. Één reactie is daarom voldoende. Het kan soms alleen iets langer duren. Ik raad je daarnaast ook aan om op een normale toon te communiceren, zo houden we het voor iedereen leuk. Dat gezegd hebbende; over de afkoopsom; ik zie dat ik hier iets over het hoofd heb gezien, volledig mijn fout en ik had je hierover moeten inlichten. Ook hier; geen zorgen, binnen 4 weken na uitportering ontvang je nog een eindfactuur. De vaste kosten worden daarop gecrediteerd en de gebruikskosten worden daarmee verrekend. Het restant van het toestelkrediet wordt nog steeds maandelijks in rekening gebracht, tot het einde van de contractperiode. 

Ik snap dat de afkoopsom als een verrassing kwam, maar niks om je zorgen over te maken. Dat komt vanzelf helemaal goed!

@Marciano van Odido je begrijpt zelf best ook wel dat na zeven maanden met 1 dezelfde klacht en van kastje naar de muur wordt gestuurd je het zelf volledig zat bent en dan nette taal dan zeer moeilijk is. Zeker omdat ik ineens een rekening kreeg van ruim 800 euro…

maar als ik jou goed begrijp wordt dit verekend en hoef ik dit niet te betalen?

 

Reputatie 7
Badge +9

Hoi Chelsy, ik snap volkomen dat de situatie niet fijn is en dat het dan moeilijk is, echter moest ik er wel even wat van zeggen. Zeker omdat het een openbare klant-helpt-klant Community is, wil ik de sfeer voor iedereen leuk houden (en stiekem omdat ik bovenstaande naar mijn gevoel best snel in werking heb gezet 😄). Maargoed, dat is allemaal water under the bridge. 

Zodra de eindfactuur klaarstaat zal je zien dat de afkoopsom anders is dan in de mail wordt aangegeven, omdat de abonnementskosten nog gecrediteerd moeten worden. Lees de eindfactuur straks goed door op welke kosten er allemaal op staan. Mocht je hier vragen over hebben, stuur me dan gerust een berichtje. Dan neem ik hem samen met je door. Staat er in het ergste geval wel een flinke afkoopsom en klopt het niet? Maak je dan geen zorgen, dan fix ik het uiteraard voor je. 

Voor nu wens ik je nog een hele fijne dag! 

Hoi @Marciano van Odido nu probeerd Odido 708 euro van mijn rekening te schrijven. Zou je dit willen nakijken?

Hoi @Marciano van Odido .
het leek inderdaad opgelost met een medewerker. Echter probeerd Odido wederom een flink geld bedrag af te schrijven namelijk 562,89.
ik ga niet meer bellen want dit kost mij elke keer geld.Los dit blijvend op alsjeblieft…. Groetjes chelsii

Reputatie 7
Badge +9

Hi Chelsie, ik ga het voor je laten onderzoeken en ik kom zo snel mogelijk bij je terug!

Reageer