Hallo @heladdouti welkom op onze Community! Een toestelkrediet heeft een looptijd, net als een contract. Wanneer deze termijn is verlopen (en alle betalingen zijn gedaan) wordt het toestelkrediet automatisch beëindigd. Dit geven wij ook door aan het BKR. De registratie blijft daarna nog 5 jaar zichtbaar bij het BKR, maar krijgt de status 'beëindigd'.
Wanneer geven we de status 'beëindigd' door aan BKR?
- Heb je alle termijnen van het toestelkrediet betaald, dan wordt dit automatisch gemeld aan BKR. Dit kan tot 5 weken duren.
- Alleen als je via Mijn Odido het toestelkrediet (of de resterende termijnen) in één keer afbetaalt via een iDeal-betaling, geven we de status binnen 2 werkdagen door aan BKR, zodat je niet zo lang hoeft te wachten.
In je account zie ik inderdaad dat je voor beide nummers het toestelkrediet hebt afbetaald op 5/12/23 via de iDeal knop in je Mijn Odido account. Het zou dus al bijgewerkt moeten zijn bij het BKR. Aangezien je aangeeft dat het toestlkrediet nog openstaat voor één nummer, ga ik dit voor je doorzetten naar de afdeling die hierover gaat. Kun je aangeven om welk nummer het gaat, waarvan het toetselkrediet bij BKR nog openstaat? Gaat het om nummer die eindigt op ***117 of ***465?
Ik verneem het graag!
Hi,
Het gaat om nummer eindigend op 117. Graag zsm ivm onze aanvraag voor hypotheek. We willen dat dit geen belemmering moet zijn voor het verkrijgen van de hypotheek.
@heladdouti dank voor de toelichting! In het account zie ik dat je inmiddels al telefonisch contact hebt gehad met een collega en dat degene het voor je heeft doorgezet. De aanvraag ligt momenteel bij onze incassoafdeling. Wegens drukte is de verwerkingstijd nu 5 dagen. Het zou best kunnen dat het binnen een paar dagen al wordt opgepakt, maar houd er rekening mee dat je uiterlijk binnen 5 dagen reactie via de mail zult ontvangen!
Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze gerust!