Skip to main content
Beantwoord

Betalen via telefoonrekening in de Appstore werkt niet

Waarom krijg ik mijn 06 nummer (geen prepaid) van Odido niet gekoppeld als betaalmiddel in de Apple appstore voor in-app aankopen? Het lijkt er op dat mijn 06 nummer niet herkend wordt als een Odido nummer.

Iemand tips om dit op te lossen?

Beste antwoord door Cristien

beckers1953 schreef:

​@Marciano van Odido 

Dankjewel voor de duidelijke uitleg. Nu weet ik dat ik niet verder hoe te zoeken en voorlopig voor een andere betaal methode moet kiezen.

Nogmaals bedankt voor u reactie.

Je kan ook zelf een bedrag storten via IDeal voor aankopen in je apple account of een tegoed ïŁż  kaart kopen.
Kom je ook nooit voor verassingen te staan

Bekijk origineel

7 reacties

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7919 reacties
  • 12 maart 2025

Hallo ​@beckers1953 Heb je al in je mobiel account gekeken of alles goed staat.

Klik op ‘Meer’ in de app/site kies je telefoonnummer—blokkades scroll omlaag en kijk of er geen blokkade aan staat âŹ‡ïž zet die dan uit!

Aankopen in Google Play of Apple App Store 

Deze blokkade voorkomt dat je in de Google Play Store of Apple App Store aankopen kunt doen die je betaalt via je Odido factuur. Zat je bij Tele2? Dan kan je alleen een blokkade instellen voor Google Play Store. 

Hopelijk lukt het zo.

Zo niet dan kan je op hulp van de moderators wachten. Vul dan al de privĂ© velden in in je community profiel (zie mijn onderschrift)  vergeet de laatste 4 cijfers van je rekeningnummer niet! 
Succes en ik hoor graag of het zo lukt

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 12 maart 2025

​@Cristien 

Dankjewel voor je antwoord en tips, maar ik heb deze a gecheckt maar helaas staan alle blokkades gewoon uit. Mijn abonnement was voorheen tele2 en is naar het verlengen van mijn contract als het goed is omgezet naar Odido.

Ik ga mijn gevens compleet maken en hoop de de moderators mij verder kunnen helpen. 

Nogmaals bedankt.

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi Beckers, leuk om te lezen dat je al sinds Tele2 bij ons zit en nu met je verlenging bij ons blijft! Betalen via je telefoonrekening voor de Appstore werkt niet als je achteraf betaald. Aangezien je ooit als Tele2 klant bent begonnen, betaal je - ook na je verlenging - achteraf. Op dit moment is het daarom niet mogelijk om via je telefoonrekening te betalen. Ik heb meteen verder gekeken en ik zie dat je contract tot en met 20-12-2026 loopt. Wat je kan doen als je contract bijna afloopt is niet verlengen. Maar in plaats daarvan een nieuw abonnement te bestellen met nummerbehoud. Op die manier begin je echt met een Hello-abonnement van Odido, betaal je vooraf en kan je gebruikmaken van betalen via je factuur. Ik had je graag een mooier antwoord gegeven, maar heb je hiermee wel voldoende duidelijkheid? Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Controleer dan alleen nog de geboortedatum in je profiel. Deze komt nu nog niet overeen met die bij ons in het systeem staat. Ik ben er voor je! đŸ˜„

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 13 maart 2025
Marciano van Odido schreef:

Hoi Beckers, leuk om te lezen dat je al sinds Tele2 bij ons zit en nu met je verlenging bij ons blijft! Betalen via je telefoonrekening voor de Appstore werkt niet als je achteraf betaald. Aangezien je ooit als Tele2 klant bent begonnen, betaal je - ook na je verlenging - achteraf. Op dit moment is het daarom niet mogelijk om via je telefoonrekening te betalen. Ik heb meteen verder gekeken en ik zie dat je contract tot en met 20-12-2026 loopt. Wat je kan doen als je contract bijna afloopt is niet verlengen. Maar in plaats daarvan een nieuw abonnement te bestellen met nummerbehoud. Op die manier begin je echt met een Hello-abonnement van Odido, betaal je vooraf en kan je gebruikmaken van betalen via je factuur. Ik had je graag een mooier antwoord gegeven, maar heb je hiermee wel voldoende duidelijkheid? Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Controleer dan alleen nog de geboortedatum in je profiel. Deze komt nu nog niet overeen met die bij ons in het systeem staat. Ik ben er voor je! đŸ˜„

​@Marciano van Odido 

Dankjewel voor de duidelijke uitleg. Nu weet ik dat ik niet verder hoe te zoeken en voorlopig voor een andere betaal methode moet kiezen.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • 7919 reacties
  • Antwoord
  • 13 maart 2025
beckers1953 schreef:

​@Marciano van Odido 

Je kan ook zelf een bedrag storten via IDeal voor aankopen in je apple account of een tegoed ïŁż  kaart kopen.
Kom je ook nooit voor verassingen te staan

• Auteur
  • is een Top Poster
  • 6 reacties
  • 13 maart 2025

​@Cristien 

Ik heb idd al geld via ideal gestort 😀

Marciano van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Graag gedaan beckers! Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust. De Community is er altijd voor je. Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend! đŸ˜ƒ

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen