Skip to main content

Ik vlieg morgen naar Maleisië en heb dus m’n gewoon sim omgezet in een eSIM zodat ik kan een tijdelijke prepay gebruiken in Azië.  eSIM succesvol gedownload, maar krijg em niet activeert. Oud fysieke sim staat nu “deactivated”, maar eSIM doet het ook niet.

nu over 24 uur reizen, en heb helemaal geen diensten… 

Hallo @Beej ,

De snelste manier om geholpen te worden is door bij een Odido shop binnen te lopen. Vergeet je legitimatie niet.

Wachten op een moderator kan wel enige tijd duren. Zij handelen vragen af op volgorde van binnenkomst.

Hoi Beej, van harte welkom op de Community en tof dat je vandaag naar Malaisië vliegt! Goed dat je je profiel volledig hebt ingevuld. Ik heb direct met je meegekeken en ik zie dat er gister opnieuw een poging is gedaan om je eSIM te activeren. Is het inmiddels gelukt? Ik zie de eSIM namelijk niet meer in Mijn Odido klaarstaan. Ik hoor het graag van je. Anders zet ik een nieuwe voor je klaar en gaan we 'm op een andere manier activeren! 😊

Ik ben tot April in Maleisië - is er een Odido shop hier? Dat er geen eSIM zichtbaar is, heb ik geen verklaring voor: ik heb alleen m’n sim omgezet in de eSIM, dat was succesvol, maar daarna zie ik geen sign of life voor beide…

Ik heb niet gedeactiveerd, alleen heb ik gekozen voor “download sim as eSIM” en dat is goed gelukt. Maar de fysieke werd toen automatisch gedeactiveerd: “conversion completed.  Your sim is no longer active and can be removed from the tray”. Leuk, maar dan werkt de eSIM niet met “Cellular plan no longer available”…. Dus ik heb nu helemaal niets van Odido (behalve de kosten voor m’n anno)

Hallo @Beej, wat heerlijk dat je de komende tijd in Maleisië bent, ik wens je heel veel plezier daar! Onze shops zitten alleen in Nederland. Wel zo fijn als je eSIM werkt, laten we samen naar een oplossing kijken. Had je al je toestel al een keer opnieuw opgestart? Deze maakt dan opnieuw verbinding met de mast bij jou in de buurt.  Zoals mijn collega Marciano al aangaf, heeft er op 30 september een swap van je simkaart plaatsgevonden. Daarbij zie ik dat er een nieuwe eSIM is geactiveerd. Kun je checken in de instellingen van je toestel of de juiste eSIM gekoppeld staat? Het simkaartnummer zou moeten eindigen op ***5629. 

Ik hoor het graag van je! 

Hallo Pharwin,

Ik heb idd gerestart (een paar keer).  Helaas nog geen effect :(

Ik heb rond 28 Sept mijn odido (oud vodafone) sim gedownload als eSIM. Dat was goed gelukt, en tijdens dat process, zie ik dat mijn oud fysieke sim werd gedeactiveerd… dat is ook nog via settings te zien:

“Converted to eSim: Conversion completed, your SIM is no longer active and can be removed from the SIM tray

Status: inactive
Cellular Plan label: Primary
My Number: +31 xxx xxx x84

Use this line (greyed out)”

Ondanks dat de conversie is goed gelukt, werkte de eSIM versie al vanaf het begin niet. Ik kreeg “Cellular Plan no longer available” geloof ik…

Dus… ik kon helemaal niets doen, want beide werkte opeens niet.  Dus ik heb een oud fysieke sim van mijn Sint Maarten mobiele in de tray geplaatst, en kon ik dan tenminste een niewue eSIM kopen via Airalo for spaanje (ik zat toen nog in Spaanje), en dat werkte goed.

Het is nu maar nog een probleem als ik terug ben in NL, heb ik geen werkende sim…

Ik hoop dat dit duidelijker is…

MVG,
Brian

@Beej Dank voor de toelichting! Van welk toestel maak je gebruik en in welk land ben je momenteel? Ik kan eventueel een nieuwe eSIM voor je klaarzetten in je Mijn Odido account of de QR-code per mail naar je versturen. Je kunt dan met je toestel de QR-code scannen, zodat de nieuwe eSIM gekoppeld staat. Je hoeft daarna verder niks te doen, de activatie kan ik dan voor je voltooien. Heb je toegang tot je Mijn Odido account? Ik zie wel een account bij je nummer gekoppeld, maar daar is al een tijdje niet mee ingelogd. Zullen we dat anders proberen? Houd er rekening mee dat de activatie van een simkaart in het buitenland wel problemen kan geven. We raden altijd aan om op ons Nederlands netwerk aangemeld te zijn, zodat de activatie plaatsvindt. Want mochten er problemen ontstaan tijdens de activatie, dan zit een netwerk van een buitenlandse provider ertussen en wordt het lastiger om het probleem op te lossen. Maar we kunnen het zeker proberen! 

Laat maar gerust weten wat je zou willen! 

@Beej Dank voor de toelichting! Van welk toestel maak je gebruik en in welk land ben je momenteel? Ik kan eventueel een nieuwe eSIM voor je klaarzetten in je Mijn Odido account of de QR-code per mail naar je versturen. Je kunt dan met je toestel de QR-code scannen, zodat de nieuwe eSIM gekoppeld staat. Je hoeft daarna verder niks te doen, de activatie kan ik dan voor je voltooien. Heb je toegang tot je Mijn Odido account? Ik zie wel een account bij je nummer gekoppeld, maar daar is al een tijdje niet mee ingelogd. Zullen we dat anders proberen? Houd er rekening mee dat de activatie van een simkaart in het buitenland wel problemen kan geven. We raden altijd aan om op ons Nederlands netwerk aangemeld te zijn, zodat de activatie plaatsvindt. Want mochten er problemen ontstaan tijdens de activatie, dan zit een netwerk van een buitenlandse provider ertussen en wordt het lastiger om het probleem op te lossen. Maar we kunnen het zeker proberen! 

Laat maar gerust weten wat je zou willen! 

Hoi Pharwin, Ik gebruik een iphone 12, en zit momenteel in Indonesie - maar reis terug naar Singapore op Zaterdag…  Graag wil ik een oplossing, dus als u mij de QR kan sturen, zal ik zsm proberen!

Odido app doet het nog wel met wifi, en ik gebruik inmiddels een regionale esim for Azie, en dat werkt prima voor data, maar ik krijg geen sms en heb geen bel mogelijkheden natuurlijk… Ik ben in de komende tijd nog in Azie, dus er is geen optie om de sim te activeren in NL helaas...

Hallo @Beej, een iPhone 12 is zeker geschikt met een eSIM. Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je besteld en gelijk verstuurd naar je e-mailadres. Daar kun je de QR-code scannen. Je hoeft daarna verder niets te doen, de activatie kan ik voor je in orde maken. Kun je laten weten wanneer je de QR-code hebt gescand? Dan ga ik daarna de activatie voor je in orde maken! Laten we eerst samen de eSIM werkend krijgen. Je dient daarna een Internet op Reis pas aan te schaffen via je Mijn Odido account, om internet in Azië te krijgen. 

Ik hoor het graag! 

Hallo Pharwin - bedankt voor de eSIM - ik heb de QR gebruikt, en het staat nu steeds op “activating” voor de laatste 10 min.  Normaal gesproken duurt dit stapje maar enkele seconden… Ik heb beide wifi en locale GSM verbinding…  is dat normaal?

MBT “Op Reis” ik ben voor de komende maanden in Azie, en krijg steeds waarschuwing over “oneigenlijk gebruik” hoewel ik al vroeger meerdere keer een hoge prijs betaalde voor een buitenlandse data bundel… Omdat ik tot Maart buiten NL blijft, wat is dan verstandig?  Is op reis wel te gebruiken zonder bedreigingen van extra kosten van “oneigelijk gebruik”?

Trowens, nu bijna 15 min “activating”...

Hallo @Beej, een iPhone 12 is zeker geschikt met een eSIM. Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je besteld en gelijk verstuurd naar je e-mailadres. Daar kun je de QR-code scannen. Je hoeft daarna verder niets te doen, de activatie kan ik voor je in orde maken. Kun je laten weten wanneer je de QR-code hebt gescand? Dan ga ik daarna de activatie voor je in orde maken! Laten we eerst samen de eSIM werkend krijgen. Je dient daarna een Internet op Reis pas aan te schaffen via je Mijn Odido account, om internet in Azië te krijgen. 

Ik hoor het graag! 

Update: na 35 min, krijk ik uiteindelijk de bericht “Unable to activate eSIM: Your eSIM, could not be activated. Contact Odido NL for assistance”

Goedemorgen Beej, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Ik heb je eSIM zojuist geactiveerd. Merk je dat je nu verbinding kan maken? Als je al bericht van ons krijgt over te veel verbruik in het buitenland dan zou ik zelf aanraden om een lokaal simkaartje te gebruiken. Ik gok dat dit een stuk goedkoper is dan de extra kosten die je erbij krijgt, doordat je voor langere tijd in het buitenland zit. In Singapore kan je (handmatig verbinding maken met de netwerken M1, Singtel en StarHub Mobile Pte Ltd. Ik hoor het graag van je of het nu werkt!

Goedemorgen Beej, ik hoop dat je een goed weekend hebt gehad! Ik heb je eSIM zojuist geactiveerd. Merk je dat je nu verbinding kan maken? Als je al bericht van ons krijgt over te veel verbruik in het buitenland dan zou ik zelf aanraden om een lokaal simkaartje te gebruiken. Ik gok dat dit een stuk goedkoper is dan de extra kosten die je erbij krijgt, doordat je voor langere tijd in het buitenland zit. In Singapore kan je (handmatig verbinding maken met de netwerken M1, Singtel en StarHub Mobile Pte Ltd. Ik hoor het graag van je of het nu werkt!

Hoi Marciano… Ik zie nu iig een nieuwe sim die heet “personal” en het blijkt nu te werken met smsjes… 

Bedankt voor je hulp met dat probleempje! ;)

Over gebruik in Azie, zolang ik mijn eigen 06 nummer kan gebruiken met esim, (omdat veel MFA gebruikt sms of telefoontjes) en een andere fysieke (locale) sim kan gebruiken voor data en bellen, dan hebben wij een mogelijke oplossing…

Goedemorgen @Beej, fijn dat het werkt! Namens mijn collega Marciano: geen dank en graag gedaan. Houd er rekening mee dat je wel altijd maar 1 simkaart kunt gebruiken. Het is dus niet mogelijk om ze beiden tegelijk te gebruiken. Check altijd via de instellingen van je toestel van welke je gebruikmaakt. Zou zonde zijn als je straks extra kosten krijgt als toch blijkt dat je gebruik hebt gemaakt van je eSIM in het buitenland. 

Mocht je nog andere vragen hebben, stel ze dan gerust! 

Reageer