Skip to main content
Beantwoord

Activatie multisim Apple Watch Ultra 2 lukt niet

  • 17 June 2024
  • 70 reacties
  • 1120 Bekeken

Het lukt mij niet om de multisim te activeren op mijn nieuwe Apple iPhone 15 Pro MAX.
Ik had een multisim abonnement bij Odido aangemaakt voor een Android telefoon maar deze heb ik inmiddels weer opgezegd omdat ik deze niet geactiveerd kreeg met mijn Apple iPHone. Ik had alle stappen gevolgd maar bij mobiel netwerk kon ik ‘ configureer mobiel netwerk’ niet aanklikken en daaronder staat de melding: je Odido NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met Odido NL.

Nu zeggen ze bij de klantenservice dat ik moet wachten totdat de oude esim verwijderd kan worden en dan kan ik pas mijn iPhone activeren???

Klopt dat?
Kan de door mij opgezegde esim niet nu verwijderd worden of is er geen andere oplossing??

Cor

 

@Markieee Ik heb inmiddels in je eigen topic gereageerd en ook een case voor je doorgezet! 

@warmwaterkruik dank voor de toelichting! Ik heb direct een case voor je doorgezet (casenummer: 71484943). Zij zullen dit voor je onderzoeken en bij je terugkomen met een terugkoppeling. De verwerkingstijd is momenteel maximaal 14 dagen wegens de drukte. Het zou best kunnen dat je binnen een paar dagen een terugkoppeling kunt verwachten, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren. Het is voor nu nog even geduldig afwachten! 

@Bubu1234 @pajm63 kunnen jullie onderstaande informatie met mij delen? Dan ga ik ook een case voor jullie doorzetten! 

  • Welke Watch heb je (met modelnummer)?
  • Welke iOS versie heeft de iPhone?
  • Welke WatchOS versie heeft de Watch?
  • Wat staat er bij Aanbieder instellingen?

 


 

@Markieee Ik heb inmiddels in je eigen topic gereageerd en ook een case voor je doorgezet! 

@warmwaterkruik dank voor de toelichting! Ik heb direct een case voor je doorgezet (casenummer: 71484943). Zij zullen dit voor je onderzoeken en bij je terugkomen met een terugkoppeling. De verwerkingstijd is momenteel maximaal 14 dagen wegens de drukte. Het zou best kunnen dat je binnen een paar dagen een terugkoppeling kunt verwachten, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren. Het is voor nu nog even geduldig afwachten! 

@Bubu1234 @pajm63 kunnen jullie onderstaande informatie met mij delen? Dan ga ik ook een case voor jullie doorzetten! 

  • Welke Watch heb je (met modelnummer)?
  • Welke iOS versie heeft de iPhone?
  • Welke WatchOS versie heeft de Watch?
  • Wat staat er bij Aanbieder instellingen?

 

  • Apple Watch Ultra 2 (A2986)
  • iPhone iOS versie 17.5.1
  • WatchOS 10.5
  • Bij Mobiel Netwerk op the Watch app staat“Je Odido NL-account komt niet in aanmerking voor mobile voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met Odido NL” (of bedoel je wat anders met Aanbieder instellingen?)

 

@Markieee Ik heb inmiddels in je eigen topic gereageerd en ook een case voor je doorgezet! 

@warmwaterkruik dank voor de toelichting! Ik heb direct een case voor je doorgezet (casenummer: 71484943). Zij zullen dit voor je onderzoeken en bij je terugkomen met een terugkoppeling. De verwerkingstijd is momenteel maximaal 14 dagen wegens de drukte. Het zou best kunnen dat je binnen een paar dagen een terugkoppeling kunt verwachten, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren. Het is voor nu nog even geduldig afwachten! 

@Bubu1234 @pajm63 kunnen jullie onderstaande informatie met mij delen? Dan ga ik ook een case voor jullie doorzetten! 

  • Welke Watch heb je (met modelnummer)?
  • Welke iOS versie heeft de iPhone?
  • Welke WatchOS versie heeft de Watch?
  • Wat staat er bij Aanbieder instellingen?

 

  • Apple Watch Ultra 2 (A2986)
  • iPhone iOS versie 17.5.1
  • WatchOS 10.5
  • Bij Mobiel Netwerk op the Watch app staat“Je Odido NL-account komt niet in aanmerking voor mobile voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met Odido NL” (of bedoel je wat anders met Aanbieder instellingen?)

Misschien bedoel je: Odido NL 58.2


Wat bij mij het probleem heeft verholpen is:

Odido overal veilig online (F-Secure) helemaal uitschakelen en de stappen opnieuw doorlopen.

Dit zou bekend moeten zijn bij odido in samen werking met f secure. Ik snap niet dat de Techneuten IT bij ODIDO hier 14 dagen voor nodig hebben. 

Resultaat esim of multisim in ingeladen op de op apple watch en werkt zoals het moet.

Na install de Beveiliging wel weer activeren!

Mogelijk speelt dit ook met beveilingssoftware van ander leveranciers.

 

Ik heb dat niet eens...


Wat bij mij het probleem heeft verholpen is:

Odido overal veilig online (F-Secure) helemaal uitschakelen en de stappen opnieuw doorlopen.

Dit zou bekend moeten zijn bij odido in samen werking met f secure. Ik snap niet dat de Techneuten IT bij ODIDO hier 14 dagen voor nodig hebben. 

Resultaat esim of multisim in ingeladen op de op apple watch en werkt zoals het moet.

Na install de Beveiliging wel weer activeren!

Mogelijk speelt dit ook met beveilingssoftware van ander leveranciers.

 

Ik heb dat niet eens...

Ik ook niet. (ik heb wel iVerify basic, maar uitschakelen daarvan heeft ook geen effect)


  • Apple Watch SE 2022 MRH83QF/A
  • iPhone iOS versie 17.5.1
  • WatchOS 10.5
  • Bij Mobiel Netwerk op the Watch app staat“Je Odido NL-account komt niet in aanmerking voor mobile voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met Odido NL” (of bedoel je wat anders met Aanbieder instellingen

@pajm63 dank voor de toelichting! Ook voor jou heb ik direct een case doorgezet (casenummer: 71489553). Ze zullen dit onderzoeken en het zo snel mogelijk oplossen. De verwerkingstijd is momenteel maximaal 14 dagen. Het zou best kunnen dat het binnen een paar dagen wordt opgelost, maar houd er rekening mee dat je uiterlijk binnen 14 dagen een terugkoppeling kunt verwachten! Ze doen er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen!

@Bubu1234 Ook jij bedankt voor de toelichting! Bij jou zit het iets anders. Beschik je over het modelnummer MRH83QF van de Apple Watch SE? Dan is deze niet geschikt voor onze Multisim. Alleen de onderstaande modellen zijn geschikt i.c.m. onze Multisim: 

Apple Watch Series 9

  • Model A2982 (41mm)
  • Model A2984 (45mm)

Apple Watch Series 8

  • Model A2773 (41mm)
  • Model A2775 (45mm) 

Apple Watch Series 7

  • Model A2476 (41mm)
  • Model A2478 (45mm)

Apple Watch SE (2e generatie)

  • Model A2725 (40mm)
  • Model A2724 (44mm)

Apple Watch Ultra

  • Model A2684

Apple Watch Ultra 2

  • Model A2986

Dit overzicht staat ook op  https://support.apple.com/nl-nl/HT204507


Dan hebben ze verkeerde watch naar mij gestuurd. Wat moet ik nu doen?


Volgens klantenservice is mijn model cellular en ook korekt. Kunnen jullie even kijken wat er aan de hand is?


@Bubu1234 kun je de naam van je Watch + modelnummer met mij delen? Dan check ik het nog een keer dubbel. Waar had je deze Watch gekocht? Is dat bij ons geweest of bij een andere winkel? Ik hoor graag van je! 


Ik heb de watch bij odido gekocht. Apple watch SE MRH83QF/A

 


@Bubu1234 Thanks! Ik zie dat er twee varianten van deze Watch zijn, namelijk één die wel Cellular is (die geschikt is voor onze Multisim) of de normale versie. Kun je een foto van de Watch met mij delen? Heeft deze bij de knop een rode rand? Dan is het de Cellular versie en is die geschikt voor onze Multisim. 


Inderdaad, mijn watch heeft een rode rand


 


@Bubu1234 Top, thanks! Dat is inderdaad de Cellular versie die geschikt is voor onze Multisim. In dat geval, ga ik een case voor je doorzetten. Kun je alleen nog onderstaande informatie met mij delen? 

  • Welke iOS versie heeft de iPhone?
  • Welke WatchOS versie heeft de Watch?
  • Wat staat er bij Aanbieder instellingen?

  • Apple Watch SE 2022 MRH83QF/A
  • iPhone iOS versie 17.5.1
  • WatchOS 10.5
  • Bij Mobiel Netwerk op the Watch app staat“Je Odido NL-account komt niet in aanmerking voor mobile voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met Odido NL” (of bedoel je wat anders met Aanbieder instellingen

@Pharwin van Odido Nieuwe Apple Ultra 2 watch gehaald bij Be******

Ook deze heeft hetzelfde probleem!

  • Ik configureer voor mezelf
  • Ik heb een multi sim abonnement
  • Aanbieder is Odido NL 58.2
  • Ik heb getracht het netwerk geforceerd te updaten via ‘Herstel netwerkinstellingen`
  • Nieuwe Watch
  • Meerdere multi sims besteld en geprobeerd
  • Watch is modelnummer A2986
  • Watch is laatste OS versie 10.5
  • iPhone is laatste OS versie 17.5.1

Dus nog steeds geen oplossing!


@Pcootjes op dit moment speelt er een technisch issue vanuit onze kant, waardoor onze Multisim niet werkt en je dus bovenstaande melding te zien krijgt. Ons IT-team is hiervan op de hoogte en doet er alles aan om het zo snel mogelijk op te lossen. Voor jou had ik al een case doorgezet, ze zullen vanzelf telefonisch of per mail contact met je opnemen wanneer er meer duidelijkheid is. Het is voor nu nog geduldig afwachten! 


@Pharwin van Odido Fijn dat er bekend is dat er een technisch issue is. Dan wordt het vast opgelost!

Alvast bedankt voor alle hulp!


@Bubu1234, dank voor de info! Je iPhone moet de juiste aanbieder instellingen hebben. Kort gezegd zorgt dit ervoor dat de Multisim goed werkt.

Controleren: ga naar Instellingen > Algemeen > Info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)
Staat er een lager getal dan 48.1?   Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Zie je deze vraag niet? Dan moet je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen

Ik zie je reactie graag tegemoet! 


Ik zie odido NL 58.2


@Bubu1234 Top, thanks! Ik heb direct een case voor je doorgezet (casenummer: 71510929) naar ons IT-team met alle informatie die zij nodig hebben. Zij zullen dit voor je onderzoeken en bij je terugkomen met een terugkoppeling. De verwerkingstijd is momenteel maximaal 14 dagen wegens de drukte. Het zou best kunnen dat je binnen een paar dagen een terugkoppeling kunt verwachten, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren. Het is voor nu nog even geduldig afwachten! 


@Pharwin van Odido 

 

 

Ook deze heeft hetzelfde probleem!

  • Watch voor mezelf geconfigureerd
  • Aanbieder is Odido NL 58.2
  • Nieuwe Watch
  • Watch is modelnummer A2986
  • Iphone 15 pro
  • Watch is laatste OS versie 10.5
  • iPhone is laatste OS versie 17.5.1

 

Reeds bij de shop geweest maar die kregen het ook niet voor elkaar

 

 

 


casenummer: 71469067

@Pharwin van Odido 

Ik hou niet van dreigen maar als dit niet binnen 7 dagen is opgelost zeg ik mijn abonnement op en ga naar de concurrent waar het wel werkt. Ook met mijn internet.

ik zie namelijk dat dit al maanden aan de gang is bij jullie. 


casenummer: 71469067

@Pharwin van Odido

Ik hou niet van dreigen maar als dit niet binnen 7 dagen is opgelost zeg ik mijn abonnement op en ga naar de concurrent waar het wel werkt. Ook met mijn internet.

ik zie namelijk dat dit al maanden aan de gang is bij jullie. 

Idem ; heb nog 3 maanden en zit er erg over te denken om die af te kopen en over te stappen. Ik koop geen duur cellular watch om het niet te kunnen gebruiken en zo te lezen op deze community komt dit probleem dit jaar al reeds meerdere keren voor.


Reageer