Skip to main content
Beantwoord

Activatie multisim Apple Watch Ultra 2 lukt niet

  • 17 June 2024
  • 70 reacties
  • 1090 Bekeken

Het lukt mij niet om de multisim te activeren op mijn nieuwe Apple iPhone 15 Pro MAX.
Ik had een multisim abonnement bij Odido aangemaakt voor een Android telefoon maar deze heb ik inmiddels weer opgezegd omdat ik deze niet geactiveerd kreeg met mijn Apple iPHone. Ik had alle stappen gevolgd maar bij mobiel netwerk kon ik ‘ configureer mobiel netwerk’ niet aanklikken en daaronder staat de melding: je Odido NL-account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met Odido NL.

Nu zeggen ze bij de klantenservice dat ik moet wachten totdat de oude esim verwijderd kan worden en dan kan ik pas mijn iPhone activeren???

Klopt dat?
Kan de door mij opgezegde esim niet nu verwijderd worden of is er geen andere oplossing??

Cor

 

70 reacties

Beste Pcootjes,

Allereerst, wat vervelend dat de installatie niet is gelukt. Als ik het goed begrijp, is de e-sim nu opgezegd en kunt u de iPhone niet activeren met een nieuwe e-sim. Voor zover ik weet, kunt u meerdere e-sims op uw telefoon hebben. U zou dus een nieuwe e-sim kunnen toevoegen. Echter, als het om hetzelfde nummer gaat, is het aan te raden om te wachten tot de oude e-sim volledig verwijderd is voordat u de nieuwe e-sim toevoegt. Helaas ben ik geen medewerker van Odido en kan ik niet fysiek helpen of meekijken.

Ik wens u nog een fijne avond en aarzel niet om contact op te nemen als u verdere vragen heeft.

Met vriendelijke groet,
Kyomi

Met een iphone / apple watch kun je alleen een esim toevoegen via de watch APP op de iphone.
Deze geeft echter die mogelijkheid niet met de boodschap:

Je Odido NL - account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met Odido NL.

Klantenservice zegt dat eerst de oude esim eruit moet voordat de nieuwe in de watch APP zichtbaar wordt. Raar want je kunt 4 esims aanvragen.

 

 

Reputatie 6
Badge +7

Hallo @Pcootjes, laten we samen naar een oplossing kijken! Je eSIM hoeft niet per sé verwijderd te worden om een nieuwe te kunnen activeren/te koppelen. Als ik op je e-mailadres zoek, kom ik het nummer tegen dat eindigt op ***0252, kan dat kloppen? Daarbij zie ik twee Multisims gekoppeld staan. Zou je kunnen checken in de Watch app welke simkaartnummer/ICIDD-nummer gekoppeld staat (als deze te vinden is)? Ik moet even zeker weten welke Multisim er nu gekoppeld staat, dan weet ik welke ik kan verwijderen. Als er geen simkaartnummer/ICIDD-nummer gekoppeld staat, kan ik eventueel alle Multisims ontkoppelen en verwijderen. Je kunt daarna alles opnieuw opstarten en het proces dan opnieuw proberen. 

Als je de melding 'Je Odido NL - account komt niet in aanmerking voor mobiele voorzieningen op je Apple Watch. Neem voor meer informatie contact op met Odido NL.' te zien krijgt, heb je vermoedelijk een instelling verkeerd hebt aangevinkt. Je hebt per ongeluk gekozen voor het instellen voor een gezinslid (onderste optie), zoals hieronder afgebeeld: 

Kan dat kloppen? Dit is niet de bedoeling, vandaar dat je deze melding ook te zien krijgt. Om onze Multisim in te stellen,  loopt het via de bovenste optie (configureer voor mezelf). Instellen voor een gezinslid ondersteunen we niet, vandaar dat je dan ook vastloopt in het proces.  
Mocht dit kloppen, dan heb je waarschijnlijk ook een e-mail van Apple gekregen dat iemand 'deel uitmaakt van het gezin'. 

Oplossing: Je kunt de Watch volledig loskopelen van je iPhone, daarna kun je de Multisim opnieuw koppelen (en dan kiezen voor 'Configureer voor mezelf'). 

Wat het ook nog kan zijn:

Na het installeren van de nieuwe iOS (15.1 of hoger) vraagt de iPhone om de Update voor aanbiederinstellingen te installeren. Deze moet je installeren om Multisim te kunnen gebruiken. 

Ga hiervoor naar instellingen > algemeen > info en scroll naar beneden naar Aanbieder. Hier moet staan Odido of T-Mobile NL 48.1 (of een hoger getal)

Staat er een lager getal dan 48.1?   Herstart het toestel, dan komt de vraag met de update aanbiedersinstellingen opnieuw, en werk dan de aanbiedersinstellingen bij. Zie je deze vraag niet? Dan moet je de netwerkinstellingen van de iPhone herstellen: Instellilngen >Algemeen > Stel opnieuw in > Herstel netwerkinstellingen. 

Laat je me even weten of het is gelukt? Mocht het daarna alsnog niet lukken, verneem ik graag waar je precies tegenaan loopt en wat je te zien krijgt op zowel je iPhone als je Watch (graag in screenshots). Dan kan ik het eventueel voor je doorzetten naar één van onze technische specialisten om het uit te laten zoeken! 

Hoi,

Om te beginnen het nummer **0252 klopt idd en er staan idd 2 multisims gekoppeld aan dit nummer.
In de watch APP is geen multisim gekoppeld/vermeld, dat lukt dus juist niet.
Dus van mij zou je alle multisims mogen verwijderen!

Ik heb wel gekozen voor CONFIGUREER VOOR MEZELF

Bij Aanbieder staat Odido NL 58.2

 

Het probleem is het onderstaande:

 

 

Dit gaf hij aan op de apple watch

Reputatie 6
Badge +7

Dank voor de toelichting @Pcootjes. Kun je doorgeven over welke Watch je beschikt? Je kunt zo het modelnummer opzoeken: Open Watch app op de iPhone > My Watch tabje onderaan -> Algemeen -> Info -> bij het Model veld

Het zou moeten gaan over één van de volgende modellen, alleen deze zijn geschikt voor onze Multisim: 

Apple Watch Series 9

  • Model A2982 (41mm)
  • Model A2984 (45mm)

 
Apple Watch Series 8

  • Model A2773 (41mm)
  • Model A2775 (45mm)

 
Apple Watch Series 7

  • Model A2476 (41mm)
  • Model A2478 (45mm)

 
Apple Watch SE (2e generatie)

  • Model A2725 (40mm)
  • Model A2724 (44mm)

 
Apple Watch Ultra

  • Model A2684

 
Apple Watch Ultra 2

  • Model A2986

Daar staat A2986

of als ik erop klik MRF03BS/A

 

 

Reputatie 6
Badge +7

@Pcootjes Thanks! Ik kan in ieder geval uitsluiten dat het niet aan je Watch ligt. Ik heb zojuist alle Multisims voor je opgezegd. Zou je alles opnieuw kunnen opstarten en dan nog een keer een Multisim kunnen proberen aan te schaffen? Ik verneem graag of je dan hetzelfde te zien krijgt of iets anders. Mocht dat het geval zijn, ga ik het daarna voor je doorzetten naar één van onze technische specialisten, zodat zij het voor je kunnen uitzoeken! 

Wil je dat ik de multi sim aanschaf via Odido app / website of via installatie Watch?

Ik heb de Watch ontkoppeld en opnieuw geïnstalleerd. Wederom dezelfde melding. 

Ik wordt hier wel wat moedeloos van. Horloge is niet goedkoop en krijg het niet werkend. Moet ik een ander account nemen binnen Odido? 

Ik heb precies dezelfde issue als Pcootjes hier. Ik kan geen mobiel netwerk configureren in de Watch app op mijn iPhone. Het knopje is `Configureer mobiel netwerk` werkt niet na het indrukken. Ook zie ik de melding `Je Odido NL-account komt niet in aanmerking...` 

 

  • Ik configureer voor mezelf
  • Ik heb een multi sim abonnement
  • Aanbieder is Odido NL 58.2
  • Ik heb getracht het netwerk geforceerd te updaten via ‘Herstel netwerkinstellingen`
  • De watch app herstart
  • Telefoon losgekoppeld van iPhone, daarna iPhone herstart. Watch opnieuw gekoppeld met iPhone. Nog steeds dezelfde melding
  • Watch gecleared van alles en opnieuw gekoppeld met iPhone.
  • Meerdere multi sims besteld en geprobeerd
  • Watch is modelnummer A2984
  • Watch is laatste OS versie 10.5
  • iPhone is laatste OS versie 17.5.1

 

 

Precies! Exact hetzelfde. 
Bijkomend probleem is dat klantenservice en het winkelpersoneel geen idee hebben waarover dit gaat. 
Enige hoop is nu gevestigd op @Pharwin van Odido 

 

Als laatste poging gooi ik ook de esim voor de iPhone eruit en ga ik zo een fysieke simkaart halen. Als het dan nog niet gaat werken weet ik het ook niet meer.

@Pharwin van Odido 

Owja goede maar bij mij werkte dat ook niet. Ik had eerst een fysieke simkaart. Daar werkte het niet mee. Ik heb toen een esim van Odido gehaald. Werkte ook niet mee. Heb toen de fysieke simkaart eruit gehaald, alle settings van die fysieke kaart uit de iPhone gehaald. Telefoon herstart met alleen de esim en watch opnieuw gekoppeld. Werkt ook niet :) :( :) :( - meerdere keren ook herstart.

Ik heb overigens ook al mijn oude esims van vakantie eraf gehaald en herstart. Nu heb ik maar 1 esim van Odido, maar het werkt ook nog steeds niet.

Sta nu in de winkel. 
Dit werkt idd ook niet. 

Zelfde probleem 

Mijn model zegt 

A2986 en ook MRF03BS/A

Zou hierin een probleem zitten?

Meer dan anderhalf uur in de winkel gestaan, geen oplossing vooralsnog. 
 

@Pharwin van Odido ben je nog op onze case?

Reputatie 6
Badge +7

@Pcootjes Zeker, excuses voor de wat latere reactie! Dank voor de toelichting. Ik heb direct een case voor je doorgezet (casenummer: 71469067) naar ons IT-team met alle informatie die zij nodig hebben. Zij zullen dit voor je onderzoeken en bij je terugkomen met een terugkoppeling. De verwerkingstijd is momenteel maximaal 14 dagen wegens de drukte. Het zou best kunnen dat je binnen een paar dagen een terugkoppeling kunt verwachten, maar houd er rekening mee dat het maximaal 14 dagen kan duren. Het is voor nu nog even geduldig afwachten! 

@warmwaterkruik @Bubu1234 kunnen jullie mij dezelfde informatie doorgeven en ook een screenshot sturen met wat voor melding jullie precies te zien krijgen? Ik vermoed dat er iets speelt. Zodra ik deze informatie van jullie heb ontvangen, ga ik het ook direct voor jullie doorzetten! 

Hier een screenshot van wat ik zie https://uploads-eu-west-1.insided.com/tmobile-nl/attachment/d461970f-e3e5-4fc9-90ac-3f8a200919a1.jpg

 

En nog een keer alle info

 

  • Ik configureer voor mezelf
  • Ik heb een multi sim abonnement
  • Aanbieder is Odido NL 58.2
  • Ik heb getracht het netwerk geforceerd te updaten via ‘Herstel netwerkinstellingen`
  • De watch app herstart
  • Telefoon losgekoppeld van iPhone, daarna iPhone herstart. Watch opnieuw gekoppeld met iPhone. Nog steeds dezelfde melding
  • Watch gecleared van alles en opnieuw gekoppeld met iPhone.
  • Meerdere multi sims besteld en geprobeerd
  • Watch is modelnummer A2984
  • Watch is laatste OS versie 10.5
  • iPhone is laatste OS versie 17.5.1

 

 

 

Wat wil je nog meer hebben?

  • Model A2724 (44mm)
     

 

@Pharwin van Odido net als vernoemd op mijn eigen vraag, heb ik dus exact hetzelfde. 
 

ik hoop op een snelle oplossing, want een Watch via jullie kopen en dan niet optimaal kunnen gebruiken vind ik toch gek.

 

groet mark

Ik zit met hetzelfde probleem. Vanmiddag de Apple Watch Ultra 2 nieuw ontvangen (via Odido). Alles geïnstalleerd, maar activeren eSIM was om dezelfde reden als hierboven gemeld wordt niet mogelijk (configureer mobiel netwerk is niet selecteerbaar). Eerst via de klantenservice geprobeerd. Die verwezen me uiteindelijk naar de Odido winkel. Daar ben ik 2 uur geweest (tot 20 minuten na sluitingstijd). Alles geprobeerd wat ze konden bedenken: Watch software ge-update. Watch opnieuw gekoppeld/geinstaleerd. E-Sim verwijderd uit iPhone en vervangen door fysieke simkaart. Netwerk instellingen verwijderd. De hele lijst die hierboven ook genoemd is en meer (de medewerkers vonden ondertussen deze draad). Conclusie: werk aan de winkel voor de technici van Odido. (Ook ik heb een iPhone 15 pro).

Wel beantwoord, maar niet opgelost. Dit probleem blijkt zich regelmatig in enkele variaties voor te doen als ik andere draadjes in de community lees.

Wat bij mij het probleem heeft verholpen is:

Odido overal veilig online (F-Secure) helemaal uitschakelen en de stappen opnieuw doorlopen.

Dit zou bekend moeten zijn bij odido in samen werking met f secure. Ik snap niet dat de Techneuten IT bij ODIDO hier 14 dagen voor nodig hebben. 

Resultaat esim of multisim in ingeladen op de op apple watch en werkt zoals het moet.

Na install de Beveiliging wel weer activeren!

Mogelijk speelt dit ook met beveilingssoftware van ander leveranciers.

Reageer