Skip to main content
Goede dag,
mijn naam is Maja en na een gesprek met odido kreeg ik op 17.2 een e-mail op mijn e-mailadres `aandachtplus` van odido dat mijn mobiele abonnement was verlaagd van 10 naar 2 GB, wat betekent dat ik in plaats van 17.80 (aangezien ik geen data gebruik), ca. € 12,- zou gaan betalen per maand (en dat ik het nog elke maand kan omzetten naar prepaid).
Toen werd mij verteld dat het vanaf die dag zou werken.

Toen vroeg ik u om het naar mijn e-mailadres bij Gmail te sturen, omdat ik dat Yahoo-e-mailadres al een tijdje niet meer heb gebruikt. Een van uw collega's met wie ik sprak, zei dat ze het zeker zou doen. Ik heb die e-mail echter niet ontvangen.

Na lang zoeken lukte het me om in te loggen op dat Yahoo-e-mailadres. Daar zag ik dat er daadwerkelijk een e-mail was binnengekomen met de melding dat mijn abonnement was verlaagd.

Vandaag keek ik echter naar mijn bankrekening en zag dat er opnieuw 17,80 euro van mijn rekening was afgeschreven, in plaats van de ca. 12 euro die een nieuw abonnement kost.

Kunt u mij alsjublieft uitleggen waarom?

Helaas zit ik nu al 10 dagen ziek thuis en kan ik niet praten vanwege keelpijn en hoest. Ik kan alleen maar schrijven, daarom schrijf ik hier, want ich kann geen emailadresse van odido vinden.

Ten tweede kan ik niet inloggen op mijn account bij Odido. nl. Wanneer ik inlog en mijn abonnement wil bekijken, krijg ik deze zin: Dit abonnement is al toegevoegd aan dit of een ander account. Is het abonnement toegevoegd aan een ander account? Verwijder deze eerst en probeer het over 30 minuten opnieuw. 

Wat moet ik hier precies verwijderen zodat ik toegang krijg tot mijn huidige abonnement?

Alvast bedankt voor uw antwoord, mfg, maja

Hallo ​@makimakimaki 

Als je jde privé velden invult in je community profiel dan kan een moderator je direct helpen met het koppelen van je abonnement. Controleer dan ook of je abonnement op 2GB staat.

Grote kans dat het de factuur nog was van afgelopen februari. Hier betaal je nog de oude abonnementskosten. 

Betreft je vraag over je account, zoals ​@Waqqas ook zegt. Vul even je profiel in met je gegevens. Dan kan een moderator dit oude account verwijderen en kan jij weer een nieuw account registeren met de juiste mail. 

Hallo ​@makimakimaki 

Als je jde privé velden invult in je community profiel dan kan een moderator je direct helpen met het koppelen van je abonnement. Controleer dan ook of je abonnement op 2GB staat.

Dank u voor uw antwoord. Waar kan ik dat doen? In mijn profiel heb ik alles ingevuld wat ik weet en wat er in de e-mail stond die ik van Odido heb ontvangen. De e-mail bevat geen factuur. Om de factuur te krijgen, moet ik inloggen op Odido, maar dat lukt niet. Alvast bedankt voor uw antwoord.

Grote kans dat het de factuur nog was van afgelopen februari. Hier betaal je nog de oude abonnementskosten. 

Betreft je vraag over je account, zoals ​@Waqqas ook zegt. Vul even je profiel in met je gegevens. Dan kan een moderator dit oude account verwijderen en kan jij weer een nieuw account registeren met de juiste mail. 

Dank u voor uw antwoord. het gesprek was op 17.2, en het geld wordt altijd opgenomen op 27.2. Dat zijn 10 dagen. alvast bedankt voor je antwoord, mfg, maja

Dank u voor uw antwoord. het gesprek was op 17.2, en het geld wordt altijd opgenomen op 27.2. Dat zijn 10 dagen. alvast bedankt voor je antwoord, mfg, maja

Correct, dus vanaf komende maand betaal je netjes het afgesproken bedrag per maand zoals afgesproken. 

Goedemorgen Maja, van harte welkom op de Community! Wat heerlijk om je bundel omlaag te gooien en maandelijks goedkoper uit te zijn. Supertof om te lezen dat ​@Waqqas en ​@Occaj je hier al goed bij hebben geholpen. Bedankt mannen! Het enige dat er voor mij overblijft is je Mijn Odido-account. Bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb meteen meegekeken en ik zie inderdaad dat het oude account in de weg stond. Ik heb deze zojuist verwijderd. Geef het systeem 15 minuten de tijd om dit te verwerken en dan moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken (met je nieuwe e-mailadres) en je abonnement te koppelen. Je zal dan inderdaad je nieuwe bundel en de bijhorende kosten van € 11,88 zien staan. Laat je het ons weten of het is gelukt met het aanmaken en koppelen van je nieuwe Mijn Odido-account? We horen het graag van je en mocht je nog ergens hulp bij nodig hebben, dan staan we allemaal voor je klaar! 😄

Goedemorgen Maja, van harte welkom op de Community! Wat heerlijk om je bundel omlaag te gooien en maandelijks goedkoper uit te zijn. Supertof om te lezen dat ​@Waqqas en ​@Occaj je hier al goed bij hebben geholpen. Bedankt mannen! Het enige dat er voor mij overblijft is je Mijn Odido-account. Bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb meteen meegekeken en ik zie inderdaad dat het oude account in de weg stond. Ik heb deze zojuist verwijderd. Geef het systeem 15 minuten de tijd om dit te verwerken en dan moet het lukken om via Mijn Odido registreren een nieuw account aan te maken (met je nieuwe e-mailadres) en je abonnement te koppelen. Je zal dan inderdaad je nieuwe bundel en de bijhorende kosten van € 11,88 zien staan. Laat je het ons weten of het is gelukt met het aanmaken en koppelen van je nieuwe Mijn Odido-account? We horen het graag van je en mocht je nog ergens hulp bij nodig hebben, dan staan we allemaal voor je klaar! 😄

Dank u voor uw antwoord. Als ik op mijn odido registrieren klik (op 2 verschillende browsers), krijg ik deze pagina: 403 Forbidden, Microsoft-Azure-Application-Gateway/v2.

En ik kan me niet registreren. Doe ik iets verkeerd? Bedankt, mfg, Maja

Hoi Maja, geen dank en jij ook bedankt voor het proberen! Wat apart, ik ken deze foutmelding helemaal niet. Ik heb nog eens gekeken en ik zie dat er inmiddels wel een Mijn Odido-account bestaat met het e-mailadres m***k@gmail.com (of ik heb deze eerder over het hoofd gezien). Dit account is op dit moment leeg. Lukt het om via Mijn Odido (de website) in te loggen en je abonnement te koppelen? Zo niet, dan hoor ik graag welke foutmelding je krijgt en dan geef ik het meteen door aan mijn collega's van de technische dienst om ernaar te kijken! 

Hoi Maja, geen dank en jij ook bedankt voor het proberen! Wat apart, ik ken deze foutmelding helemaal niet. Ik heb nog eens gekeken en ik zie dat er inmiddels wel een Mijn Odido-account bestaat met het e-mailadres m***k@gmail.com (of ik heb deze eerder over het hoofd gezien). Dit account is op dit moment leeg. Lukt het om via Mijn Odido (de website) in te loggen en je abonnement te koppelen? Zo niet, dan hoor ik graag welke foutmelding je krijgt en dan geef ik het meteen door aan mijn collega's van de technische dienst om ernaar te kijken! 

Heel erg bedankt voor uw hulp. Ik slaagde om inloggen en mijn Abobnnementalskosten te zien. Ik zou graag willen waarom staat met nieuwe abonnement mandelijks15.26 Euro (was 17,80 euro)? Ik vraag het, omdat we hebben telefonisch ingestemd met abonnement van 12 Euro mandelijks. Bij voorbaat dank voor uw antwoord, MFG, Maya

Goedemorgen Maja, graag gedaan en fijn dat je je nieuwe abonnement weer kan inzien! Ik heb meteen met je meegekeken en ik snap helemaal waar deze vraag vandaan komt. Ik leg het je graag uit. Ik zie dat je je bundel hebt gewijzigd van 10GB naar 2GB. Zo ben je inderdaad goedkoper uit. De wijziging is op de 17e gedaan, dus zoals je op de factuur ziet worden er een aantal dingen pro rato berekent. De 2GB bundel is ingegaan vanaf 17 februari en wordt op de factuur in rekening gebracht tot en met het einde van de maand (28 februari). De 10GB bundel die je had wordt in rekening gebracht voor de periode 1 t/m 16 februari. Deze twee bedragen betaal je dus precies voor de dagen dat ze actief waren. Hetzelfde geldt voor de kortingen op deze bundels. Deze vind je hieronder onder 'Kortingen/overige kosten’. Normaal gesproken zou deze factuur ook nog € 17,80 zijn, maar omdat je goedkopere bundel halverwege inging, ben je al iets goedkoper uit. Vanaf volgende maand zal je zien dat je voor de hele maand alleen voor een bundel van 2GB betaald en niet meer van 10GB. Je komt dan uit op een nog lager bedrag. Dit moet dan de € 12 zijn waar je het met mijn collega over hebt gehad. Dus geen zorgen, alles gaat goed. Is het zo duidelijk? Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan gerust. Ik ben er voor je! 😊

Reageer