Skip to main content
Beantwoord

Abonnement vroegtijdig opzeggen

• 12 april 2025
  • 1 reactie
  • 39 Bekeken

Hoi Odido, ik probeer al sinds januari dit probleem op te lossen, maar krijg geen reactie. Het begon met een dubbele afschrijving, waar ik toen contact over opnam. De reactie was dat ik de tweede afschrijving kon negeren en dat er niets aan de hand was. Toen het in februari opnieuw gebeurde en ik weer contact opnam, kreeg ik pas later te horen dat er nog een tweede abonnement op mijn naam stond.

Ik ben toen gaan uitzoeken waar dit vandaan kwam en ontdekte dat mijn moeder destijds per ongeluk een tweede abonnement had aangevraagd. Eerst wilde ze mijn oude nummer behouden, maar toen dat niet mogelijk was, heeft ze per ongeluk nog een extra nummer aangevraagd. Ik snap dat dit niet de fout van Odido is en ben ook bereid om de facturen van januari en februari te betalen.

Sinds februari probeer ik echter dat tweede abonnement (XXX) op te zeggen, maar ik krijg geen reactie op mijn mails. Inmiddels heb ik al meerdere nieuwe facturen ontvangen, nu ook al voor april. Het bedrag is opgelopen tot €115, terwijl ik dit abonnement allang had willen stopzetten.

Ik begrijp dat er kosten verbonden zijn aan vervroegd opzeggen, maar dat het bedrag zo is opgelopen omdat ik geen reactie krijg, is echt niet oké. Mijn laatste bericht was op 19 maart, sindsdien hoor ik niets meer.

Willen jullie dit abonnement alsjeblieft per direct beëindigen en mij per mail laten weten wat de afkoopkosten zijn, zodat dit eindelijk opgelost kan worden?

Klantnummer: XXX
Ik hoor graag zo snel mogelijk van jullie.

Beste antwoord door Pharwin van Odido

Goedemiddag ​@Jamayra van harte welkom op onze Community! Het kan altijd gebeuren dat er per ongeluk een tweede abonnement wordt afgesloten. Als je hier geen gebruik van maakt, begrijp ik heel goed dat je deze zo snel mogelijk wilt opzeggen en ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! Ik heb gelijk gekeken bij het abonnement en ik zie dat deze nog in contract zit tot en met 2-1-2027. Het abonnement is van start gegaan op 3-1-2025 en kan altijd kosteloos binnen 14 dagen worden opgezegd (mits het online is aangevraagd). Aangezien dat niet is gebeurd, is het abonnement door gaan lopen. Omdat je nog in contract zit, dient het abonnement afgekocht te worden. Je betaald dan 50% van de maandelijkse kosten voor de resterende maanden en het toestelkrediet wat je nu nog open hebt staan (als je deze hebt). Nu zie ik dat het een Sim Only abonnement betreft. Alhoewel ik het graag voor je in orde had willen maken, kunnen we sinds kort geen opzeggingen meer via deze weg in orde maken, sorry! 

Ik heb gekeken bij je abonnement en ik zie inderdaad dat je via de mail contact hebt opgenomen. Het ligt momenteel bij de afdeling die hierover gaat. Wanneer ze precies aan jouw mail toekomen, durf ik niet te zeggen. De snelste manier is om te bellen naar: 0800-0092. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00u en op zaterdag van 09:00 tot 17:30u. Zij kunnen je abonnement per direct stopzetten. Aangezien je al in maart contact had opgenomen over het opzeggen van dat abonnement, zullen ze ook geen maand opzegtermijn hanteren en het abonnement per direct stopzetten. Gezien de situatie, kan het wellicht ook kosteloos, maar dat laat ik verder aan hun over! 

Gaat het lukken om te bellen en het met mijn collega's in orde te maken? Ik hoor het graag van je! 

Bekijk origineel

1 reactie

Pharwin van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+8
  • Moderator | Mobiel
  • 3767 reacties
  • Antwoord
  • 14 april 2025

Goedemiddag ​@Jamayra van harte welkom op onze Community! Het kan altijd gebeuren dat er per ongeluk een tweede abonnement wordt afgesloten. Als je hier geen gebruik van maakt, begrijp ik heel goed dat je deze zo snel mogelijk wilt opzeggen en ik geef je graag meer duidelijkheid hierover! Ik heb gelijk gekeken bij het abonnement en ik zie dat deze nog in contract zit tot en met 2-1-2027. Het abonnement is van start gegaan op 3-1-2025 en kan altijd kosteloos binnen 14 dagen worden opgezegd (mits het online is aangevraagd). Aangezien dat niet is gebeurd, is het abonnement door gaan lopen. Omdat je nog in contract zit, dient het abonnement afgekocht te worden. Je betaald dan 50% van de maandelijkse kosten voor de resterende maanden en het toestelkrediet wat je nu nog open hebt staan (als je deze hebt). Nu zie ik dat het een Sim Only abonnement betreft. Alhoewel ik het graag voor je in orde had willen maken, kunnen we sinds kort geen opzeggingen meer via deze weg in orde maken, sorry! 

Ik heb gekeken bij je abonnement en ik zie inderdaad dat je via de mail contact hebt opgenomen. Het ligt momenteel bij de afdeling die hierover gaat. Wanneer ze precies aan jouw mail toekomen, durf ik niet te zeggen. De snelste manier is om te bellen naar: 0800-0092. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 18:00u en op zaterdag van 09:00 tot 17:30u. Zij kunnen je abonnement per direct stopzetten. Aangezien je al in maart contact had opgenomen over het opzeggen van dat abonnement, zullen ze ook geen maand opzegtermijn hanteren en het abonnement per direct stopzetten. Gezien de situatie, kan het wellicht ook kosteloos, maar dat laat ik verder aan hun over! 

Gaat het lukken om te bellen en het met mijn collega's in orde te maken? Ik hoor het graag van je! 

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen