Een abonnement verlengen bij Odido blijkt echt ontzettend moeilijk te zijn. Blijkbaar is dit niet iets wat ze vaak doen (sarcasme). Want de medewerkers hebben duidelijk geen enkel idee hoe dit werkt…
In ieder geval heeft het verlengen van het abonnement mij (tot nu toe) al 5 telefoontjes gekost en het is nog niet goed…
Op 15 september verlengde ik mijn abonnement (maandelijks opzegbaar). via de Odido app naar een nieuw 2-jarig abonnement met een iPhone 15. Ik koos ervoor de iPhone ineens te voldoen en rekende deze af met iDeal.
Ik kreeg na enkele minuten een mail met de vraag of ik mijn nummer wilde doorgeven voor nummerbehoud en dan zou Odido het met mijn “oude provider” gaan regelen. Ehh nummerbehoud? Ik verleng toch mijn abonnement. Dus ik meteen even bellen:
Telefoontje 1: “Nee hoor meneer, het is gewoon een verlenging. Negeer die mail maar”.. Oke, prima
Na anderhalve week krijg ik weer een mailtje met verzoek nu toch echt mijn nummer door te geven. Omdat ik het niet vertrouw, maar weer eens bellen.
Telefoontje 2: “Oh meneer, ik zie het al! U heeft een nieuw abonnement in plaats van een verlanging (dacht ik al). Ja, meneer dat gebeurt heel vaak via de app. U had beter kunnen bellen. Maar, geen probleem, ik ga het rechttrekken”
Deze medewerker vertelde mij dat hij mijn nummer zou gaan overzetten naar de nieuwe sim (die ik bij mn iPhone ging krijgen) en dat het dan allemaal goed zou komen. De iPhone met sim zou ik de volgende dag ontvangen, dan zou hij mij terugbellen. Top!
Maar helaas, meneer belde niet terug…. Wel ontving ik netjes de iPhone (hier een compliment, binnen 2 weken!)
Maar weer bellen:
Telefoontje 3: “Oh meneer, geen enkel probleem! Ik ga het meteen regelen. Er moet wel een werkdag tussen zitten, dus per morgen gaat het nummer over naar uw nieuwe simkaart. Even kaartje wisselen en klaar” Top!
Ik hang deze vriendelijke mevrouw op, en krijg een SMS; Mijn nummer wordt per 26-1-2024 overgezet… Whut?
Dus… Maar weer bellen
Telefoontje 4: “Oh maar meneer, dat heeft mijn collega dan niet goed gedaan want er moet altijd een maand tussen zitten wegens de opzegtermijn…” Opzegtermijn? Ik ben klant en blijf klant bij jullie. Gooi mn nummer over en klaar. “Nee, dat kan niet. Moet een maand tussen zitten. Maar dat hoeft natuurlijk geen 26-1 te zijn, ik regel dit per 30 oktober! Dan is het rond”.
Je raad het al, ik ga natuurlijk dubbele kosten krijgen (dat bevestigde de medewerker ook). Maar nu ga ik na die maand teruggebeld worden (ik geloof het eigenlijk niet) en gaat er een creditering plaatsvinden (hoop ik).
Nou… Ik ben benieuwd..
Oh ja, ik ontving vandaag een factuur over het betaalde bedrag. Alleen klopt het factuurbedrag totaal niet met het betaalde bedrag.
Telefoontje 5: Oh meneer, wat vervelend: Stuurt u ons even de factuur en uw betaalbewijs dan gaan we het allemaal gelijktrekken (is nog niet gebeurt...)
Voor wie dit leest: Ik zou even checken of het bij een andere provider beter lukt Bij Odido zijn ze je vermoedelijk liever kwijt als klant.
Odido, 3 vragen:
Vraag 1:
is het echt zo lastig om een abopnnement te verlengen? En is het normaal dat je als klant hier minimaal 5 keer achteraan moet bellen en verschillende collega’s verschillende antwoorden geven?
Vraag 2:
Waarom moet ik als klant de dupe worden van jullie falende processen en dubbele kosten maken waarvoor ik straks waarschijnlijk nog 5 telefoontjes moet makenj om het terug te krijgen?
Vraag 3:
Wanneer kan ik een kloppende factuur ontvangen? Toch ook wel fijn voor jullie boekhouding als dit klopt?
Bedankt!