Skip to main content

Goedendag,

Op mijn Odido zie ik dat mijn abonnement automatisch is verlengt met 2 jaar. Hoe is dat mogelijk? Mijn oorspronkelijke abonnement liep af op 12 januari 2024, maar loopt nu opeens tot 12 januari 2026. Hiervoor heb ik nooit opdracht of toestemming gegeven en heb ik ook nooit een mail ontvangen dat mijn abonnement is verlengt.

Daarnaast is mijn abonnement verhoogd naar 20 GB terwijl is nog gaan 1 GB per maand gebruik. Heel vreemd ook dat Odido dan ook mijn abonnement automatisch heeft verlengt, wat wettelijk niet is toegestaan. Graag mijn oorspronkelijke abonnement weer in laten gaan, zodat ik weer de opzegtermijn van 1 maand heb en naar een beter passende dekking kan kiezen.

Ik verwacht dan ook een passende oplossing van Odido support, zoals ook is gedaan bij onderstaand topic:
 


Mvg, J. Vermeulen

Hoi J, van harte welkom op de Community! Wat apart dat er een verlenging is ingegaan, terwijl je deze niet hebt goedgekeurd. Ik zie dat deze op 7 december 2023 is gedaan. Heb je naar een verlenging gekeken en deze niet doorgevoerd? Wellicht dat hier iets niet goed is gegaan. Ik zie dat de verlenging op 13 januari 2024 is ingegaan en dat je hiervan per SMS op de hoogte bent gebracht. Wat is de reden dat je hierna niet direct contact hebt opgenomen? 5 maanden later mag ik je verlenging eigenlijk niet meer ongedaan maken, maar voor deze keer doe ik het toch voor je! Ik zie in het systeem en in Mijn Odido inmiddels alweer je oude abonnement met 2GB en je abonnement is dus ook weer maandelijks opzegbaar en verlengbaar. Laat je het me weten of je hetzelfde ziet? 😄


Dat is bij ij net zo gegaan. Niks geen email. Niks geen telefoontje. Wou sowieso niet meer bij Odido zijn en toen ik het aan het einde van het contract nog eens ging kijken, automatisch verlengd met 2 jaar en dan willen ze ook nog eens een opzeg termijn hebben terwijl ik in het buitenland zit. Lekker dan. Stelletje oplichters.


Hoi @Dennis247, welkom op de Community! Als je abonnement zonder toezegging is verlengd dan gaat er iets niet goed. Vul je profiel aan met je 06-nummer, postcode + huisnummer en de laatste 4 cijfers van je IBAN. Dan kijk ik graag met je mee naar wat er precies is gebeurd! Als je trouwens aan het einde van je contract zat en je zag een verlenging staan, dan kan je deze uiteraard ook simpelweg annuleren.


Reageer