Beantwoord

Abonnement 3 september verlengd bij T-Mobile en prijsverhoging

  • 8 September 2023
  • 2 reacties
  • 325 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

 

Ik heb een tweetal vragen inzake de wijziging van T-Mobile naar Odido.

 

Vraag 1

Mijn vriendin heeft afgelopen zondag haar T-Mobile abonnement, welke in gaat per november, verlengd (via Mobiel.nl). Nu zie ik dat Odido een 'Samen korting' heeft voor unlimited abonnementen. Ik kan mij indenken dat hiervoor een 'Odido' abonnement met andere algemene voorwaarden vereist is dan een 'T-Mobile GO’ abonnement van voor 5 september.

 

Gaat mijn vriendin, vanaf november, gebruik maken van een abonnement, geldend volgend de Odido algemene voorwaarden of nog die van T-Mobile? M.a.w. maakt de gebruik van de algemene voorwaarden van voor 5 september of na 5 september?

 

Mogelijk dat we in de toekomst ‘Samen korting' willen aanschaffen. Ik zelf heb nog een lopend T-Mobile abonnement en als ik deze in de toekomst verleng wordt dit vanzelf een Odido abonnement met bijbehorende voorwaarden.

 

Vraag 2

Ik ben al vele, vele jaren klant van T-Mobile mobiel. Ieder jaar krijg ik weer het aanbod om te verlengen maar tot grote spijt is het verlengaanbod ieder jaar weer duurder dan het jaar daarvoor.

 

Mijn huidige abonnement biedt 12GB + 120 min. + Onbp sms voor €14,50.

Het verlengaanbod biedt ook 12GB + 120 min. Onbp. sms maar dan voor €16,-

 

Ook vorig jaar was mijn verlengaanbod €1,50 duurder dan het voorgaande abonnement.

 

Het is toch merkwaardig dat een verlengaanbod, met exact hetzelfde product, jaar op jaar duurder wordt i.p.v. dat de prijs gelijk blijft of lager wordt. Waarom zou ik immers mijn contract dan verlengen i.p.v. stilzwijgend door te laten lopen?

icon

Beste antwoord door eric 8 September 2023, 16:01

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @RobCoenen 

De nieuwe abonnementen gelden voor verlengingen of nieuwe abonnementen afgesloten op of na 5 september 2023, daarvoor afgesloten abonnementen blijven op het prijsplan dat toen van toepassing was.

Reputatie 7
Badge +14

hoi @RobCoenen 

Dit nieuwe aanbod is dus inderdaad voor jullie samen heel gunstig. Maar dan zou je vriendin eerst de verlenging van 3 september ongedaan moeten maken. Waarschijnlijk zit daar ook een toestel bij, wat weer “ ongebruikt”  bij mobiel.nl ingeleverd moet worden.  Check voor verdere info hierover Mobiel.nl

Als dit allemaal niet handig is, dan zul jij bij verlenging de eerste nieuwe Unlimited start/basis/plus/premium moeten afsluiten en kan zijn (over 2 jaar) voor 20 euro een 2e Unlimited met dezelfde mogelijkheden en bundels als die van jou afnemen.

Reageer