Beantwoord

Aanvraag nieuwe eSIM

  • 27 March 2024
  • 17 reacties
  • 183 Bekeken

Ik heb een nieuwe telefoon ontvangen en ik wou daarop mijn Odido eSIM activeren. Helaas kon ik dit niet overzetten via de iOS instellingen en ik kan geen nieuwe eSIM aanvragen via de Odido app. Graag ontvang ik een nieuwe QR code want ik ben niet meer bereikbaar op dit moment.

 

 

icon

Beste antwoord door nerko9001 27 March 2024, 16:06

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Hallo @nerko9001, welkom op onze Community! Het klopt dat er momenteel een technische issue bekend is met betrekking tot het bestellen van een eSIM, wegens onderhoudswerkzaamheden. Op dit moment zijn de werkzaamheden nog steeds aan de gang. E-sim bestellingen zijn nog niet mogelijk (door klanten zelf), het activeren van simkaarten is nu wel mogelijk via Mijn Odido. Ik kan een eSIM voor je bestellen of je kunt even bellen met onze klantenservice op: 0800-0092. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 21:00u en op zaterdag van 08:00 tot 18:00u. Als je wilt dat ik er één voor je bestel, gaat het om dit nummer dat eindigt op ***4076? De eSIM zal dan binnen een half uur voor je klaarstaan in je Mijn Odido account. Daar kun je de QR-code scannen en vervolgens de activatie zelf voldoen! 

Je kunt natuurlijk ook altijd even langsgaan in één van onze winkels: https://www.odido.nl/winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het activeren en koppelen van een nieuwe eSIM! 

 

Dag Pharwin,

Bedankt voor je bericht! Kan gebeuren. Zou u de eSIM willen bestellen voor dat nummer  zodat ik het straks in mijn Odido account kan vinden?

Bedankt en groeten!

Het gaat inderdaad om het nummer eindigend op 4076

@Pharwin van Odido dag Pharwin, ik kan de eSIM nog niet zien. Er staat momenteel:

Bestel een eSIM.

Er zijn geen producten beschikbaar.

Reputatie 6
Badge +6

@nerko9001 yes, dat klopt! Soms duurt het even voordat ik weer met een reactie in je topic terugkom. Dat heeft te maken met dat we alle klanten helpen die op volgorde bij ons binnenkomen, vandaar dat het soms even kan duren voordat je een reactie weer terug kunt verwachten. Op de manier blijft het ook eerlijk tegenover de rest en ik hoop dat je dit begrijpt! Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je besteld. Binnen een half uurtje staat deze voor je klaar in je Mijn Odido account. 

Laat je me even weten of het allemaal is gelukt? Ik hoor het graag! 

Dag Pharwin,

De eSIM is toegevoegd maar ik kan hem helaas niet activeren. iDin werkt helaas niet. Ik ga zo langs de Odido winkel om het te laten activeren.

Reputatie 6
Badge +6

@nerko9001 oei, wat gek! Was het wel gelukt om de QR-code te scannen, zodat de eSIM gekoppeld staat in je toestel? Als dat wel is gelukt, kan ik voor je kijken of ik de eSIM kan activeren, scheelt weer een ritje naar onze winkel. Ik verneem het graag van je! 

@nerko9001 yes, dat klopt! Soms duurt het even voordat ik weer met een reactie in je topic terugkom. Dat heeft te maken met dat we alle klanten helpen die op volgorde bij ons binnenkomen, vandaar dat het soms even kan duren voordat je een reactie weer terug kunt verwachten. Op de manier blijft het ook eerlijk tegenover de rest en ik hoop dat je dit begrijpt! Ik heb zojuist een nieuwe eSIM voor je besteld. Binnen een half uurtje staat deze voor je klaar in je Mijn Odido account. 

Laat je me even weten of het allemaal is gelukt? Ik hoor het graag! 

 

De eSIM stond in het toetsel maar de activatie lukte helaas niet. Inmiddels ben ik naar de Odido winkel geweest en ik ben heel erg snel geholpen en kon met enkele minuten weer op pad! Topic mag gesloten worden.

Reputatie 6
Badge +6

@nerko9001 superfijn dat het in onze winkel is gelukt, daar ben ik erg blij mee! Als ik vanuit deze kant nog iets voor je kan betekenen, laat het dan gerust weten. Voor nu nog een hele mooie dag gewenst! 😁

Goedenavond, 

Sinds afgelopen week probeer ik al een eSIM te bestellen. Dit lukt zowel via de app als via de website niet. Wat kan ik doen om dit geregeld te krijgen? 
 

mvg, Ellen

Reputatie 6
Badge +6

@Ell_g welkom op onze Community! Zoals ik hierboven ook had aangegeven, is het momenteel niet mogelijk om zelf een eSIM te bestellen wegens onderhoudswerkzaamheden. Ik kan een eSIM voor je bestellen of je kunt even bellen met onze klantenservice op: 0800-0092. Dit kan van maandag tot en met vrijdag van 08:00 tot 21:00u en op zaterdag van 08:00 tot 18:00u. Als je wilt dat ik er één voor je bestel, gaat het om dit nummer dat eindigt op ***0212? De eSIM zal dan binnen een half uur voor je klaarstaan in je Mijn Odido account. Daar kun je de QR-code scannen en vervolgens de activatie zelf voldoen! 

Je kunt natuurlijk ook altijd even langsgaan in één van onze winkels: https://www.odido.nl/winkels, waar mijn collega's je direct kunnen helpen met het activeren en koppelen van een nieuwe eSIM! Ik hoor het graag van je! 

Goedemiddag,

 

Dat zou fijn zijn als het via deze weg wel lukt. Want via de klantenservice lukte het helaas niet. 
Het nummer waarop het eindigt is correct. Alvast bedankt! 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ell_g, nog even een double check: heb je wel toegang tot Mijn Odido om de eSIM straks te downloaden? En ik heb je zojuist een verificatiecode per SMS gestuurd. Als je toegang hebt tot Mijn Odido en je hebt de verificatiecode voor me dan bestel ik direct de eSIM voor je! 😄

Ja hoor, ik heb toegang tot mijn Odido. En inmiddels een sms ontvangen maar er staat geen code in 😅

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Ell_g, vreemd dat er geen code in staat. Heb je een lege SMS ontvangen? Ik heb de eSIM in ieder geval voor je besteld. Deze staat voor je klaar in Mijn Odido. Als je inlogt en naar Simkaart, telefoon en smartwatch gaat, zie je de knop 'eSIM downloaden’. Als je vervolgens de stappen volgt moet het helemaal goedkomen. Laat je het me weten of het is gelukt? 😊

Het is gelukt, bedankt Marciano!!

Reputatie 7
Badge +9

Het is gelukt, bedankt Marciano!!

Fijn dat het is gelukt @Ell_g. Mocht je in de toekomst nog vragen hebben, start dan gerust een nieuw topic. We staan voor je klaar. Voor nu wens ik je alvast een heel fijn weekend! 😁

Reageer