Skip to main content

De LTE CPE B2368-66 die bij de 4gvt extrasnel voor 240 euro aangeschaft moet worden voldoet niet  aan de verwachtingen. Met regelmaat, een aantal keer per dag, worden we op het netwerk geconfronteerd met wegvallende verbindingen op de wifi 5g. De wifi 2,4 geeft op dat moment geen problemen. Onlangs een tijdklok op de binnenrouter gezet in de hoop dat door een dagelijkse reset dmv spanningswegval van 5 minuten de router reset waardoor dit niet meer zou gebeuren. Helaas.

De oplossing zou een andere router voor de wifi achter de LTE CPE B2368-66 te hangen maar dat vind ik toch echt wel iets te ver gaan. Voor 240 euro mag je toch  goed functionerende hardware verwachten. Een vriend hier verderop die onlangs ook 4gvt extra snel heeft aangeschaft ervaart de zelfde problemen. De problemen doet zich voor op laptops, telefoons, chromecast enz.

Kan T-mobile hier eens naar kijken? Is er misschien nieuwe firmware die we zonder problemen kunnen installeren waardoor dit probleem misschien opgelost kan worden?

Hi allemaal,

Sorry voor de late reactie! We hebben dit inderdaad uitgepluisd en het blijkt dat in veel gevallen niet de geleverde apparatuur wordt gebruikt. We kunnen daardoor niet de kwaliteit en service garanderen die we bij onze eigen apparatuur wél kunnen bieden. 

Als dit voor jou inderdaad het geval is dan weet je in ieder geval hoe het komt. Mocht dit niet zo zijn, dan is het goed om even op de dekkingskaart te kijken en daar eventueel een melding te doen, zodat dit nagekeken kan worden. 

Voor nu een goed weekend toegewenst! 

@David ik snap hem niet helemaal. We hebben het hier niet over de ontvangst van de mast maar over de wifi van de door jullie geleverde router. De wifi 5g band geeft regelmatig uitval. Ik had om een firmware update gevraagd.

Graag vernemen wij van je.

Gr. Ferry

@David @feplas 

Ik kan niet mee praten over de slechte wifi van de B2368 omdat altijd al een eigen Netgear router achter mijn Huawei Routers heb gehad. 

Maar ik moet zeggen TM een goed gesprek moet hebben met Huawei over de zeer slechte tot geen updates van “hun” routers. dit is zwaar bagger. ik heb eens geprobeerd om dit via Huawei zelf te regelen en uit te vogelen door een Huawei account aan te maken maar zag door de bomen het bos niet meer. Nergens een update te kunnen vinden. enige tijd geleden maar ben bang dat dit niet veranderd is. ook moeilijk om een gebruiksaanwijzing te vinden.

Als je zegt dat het jullie Apparatuur? Waarom staat geen TM op de doos en de router?

Waarom zo slechte gebruiksaanwijzing?

Als voorbeeld dat wij er zelf moeten achter komen dat je met een admin account moet inloggen op de APN te kunnen aanpassen?

Dat iedere 24 uur de verbinding word onderbroken?

Er komen hier zoveel dezelfde vragen langs dat er eens een aangepaste gebruiksaanwijzing moet komen.

Ik ben er vanaf het begin bij en heb nu 4 Huawei routers gebruikt (dit omdat ik het leuk vind om te testen). de eerste 2 routers heb ik gekregen tijdens de 4GvT pilot van TM De laatste 2 routers zijn LTE CPE E5186 en B535-232 beide in combi met een buiten antenne en beide halen ze extra snel snelheden. ontvangst was ook stabiel.

Maar wel in combinatie met antenne!!

Wel waren er bugs waaronder dat sms-jes niet meer binnen kwamen en ook niet meer kon verwijderen. 

 

nog heel wat te behalen in 2021

 

beste wensen 2021

gr Jempi

 

 

  


@Jempi ik had ook problemen met kwaliteit en bereik van de wifi , dus heb ik   de hele wifi ( 2.4 en 5G) uitgezet op de B2368 en er een managed wifi setje met 5 stuks Ubiquiti UniFi AC Lite achter gehangen. Kost wel wat maar werkt super goed.


Ik volg dit al een tijdje. Heb ook een klacht neergelegd bij T-mobile. Ben gebeld door (gelukkig) een technisch iemand. Die wist mij te melden dat ze op een update zitten te wachten van Huawei. Ik begin er zo langzamerhand enorm van te balen dat het allemaal zo lang duurt. Ik ben een zzp-er en werk nu veel thuis en zit de hele dag op MS Teams. Om de zoveel minuten heb ik een seconde of 5-10 een hangende verbinding. Zo verschrikkelijk irritant. @David Het wordt tijd dat dit nu wordt gefixed en anders lever ik de boel gewoon weer in en eis ik dat mijn abonnement wordt stopgezet. We betalen toch niet met met nootjes!? En nee, ik ga niet nog meer geld uitgeven aan apparatuur!

 

Als jullie mijn een nieuwe wifi router toesturen, hang ik die er wel aan. Dat is ook prima. Er moet gewoon nu een oplossing komen!


Hi lezers,

Helemaal helder en dit ga ik navragen. Gezien de feestdagen eraan komen kan het even duren voor ik een reactie heb.

Fijne feestdagen! :santa:

Goedemorgen @David 
Feestdagen zijn voorbij. Kan je een statusupdate geven?

Wij vernemen graag van je.

gr. ferry


Hey Ferry (en andere lezers),

Op dit moment hebben we nog geen nieuwe update, maar we zijn er druk mee bezig. Ik hoop snel meer duidelijkheid te hebben!


Hi @David ,

Dank voor de update. Goed om te horen dat jullie er mee bezig zijn en begrijpelijk dat dit niet zomaar even opgelost kan worden. We wachten af.

Groet. Ferry

 


Ik heb dit rot routertje ook, man man man man wat een rotzooi, ik ben geen leek op dit gebied maar ben nu al 5 dagen bezig deze aan de praat te krijgen.

Alles werkt wel als je geluk hebt, maar elke 12 minuten en 45 seconden reboot het apparaat zichzelf , met verschillende firmwares getest, werkt bij alle software zo.

Ding is zeer traag met opstarten, en als je geluk heb start hij eerste keer op, maar de router is erg instabiel, veel problemen met bijv rebooten (gaat vaker fout dan goed, dan weer stroom eraf en erop)

na wifi uitgeschakelt te hebben met geen mogelijkheid terug te krijgen in de software, ook na fabrieksreset geen wifi meer via de router.

Ben al jaren 4g thuis klant, en de oude router is inderdaad niet zo snel als verbinding maar wel zeer betrouwbaar.

Dit is een grote en zeer schandalige misslag van t-mobile.

 

Als het werkt is de verbinding wel 4 to 5 maal zo snel dan met oude router.

Maar dus elke keer na 12minuten en 45 seconden reboot het hele rotzooitje zich zelf

Niet erg lekker als je bijv aan het netflixen bent ofzo.


@navigatieinbouw  Wat vervelend allemaal.

De problemen die jij aangeeft heb ik nog niet eerder gehoord. Lijkt mij in eerste instantie iets in de software of hardware. Omdat je verschillende firmwares hebt gebruikt lijkt mij het probleem in de hardware te zitten. Denk aan een chip die warm kan worden en dan in een stress springt waardoor de router opnieuw opgestart moet worden.

Ik denk daarom dat je het verkeerd aanpakt. T-mobile is de leverancier van de router. Zij behoren je een goed werkend apparaat te leveren. Daar betaal je voor. T-mobile zou dan nog kunnen proberen om te kijken of nieuwe firmware een oplossing zou kunnen brengen. Echter moeten zij dan wel aangeven welke firmware je dan moet hebben. Ik ben wel eens op zoek gegaan naar firmware waar bijna niet uit te komen is en je afvraagt of je dan wel de juiste firmware hebt. Dit zou je dan wel direct moeten doen na ontvangst en constatering. Dan zou het mogelijk kunnen gaan over een doa. T-mobile zou je dan een nieuwe set moeten toesturen.

Iets van consumentenrecht :wink:: Leverancier zal moeten zorgen voor een oplossing.

Als ik jou was zou ik alsnog direct contact opnemen met de klantenservice en hun jouw probleem voorleggen. Hier op het forum zal je waarschijnlijk niet veel verder komen op dit moment.

Succes. Ferry

 


 

@David Is er al iets bekend? Meer klanten wachten op een update omdat zij problemen hebben met de router. Zou fijn zijn als T-Mobile er iets aan gaat doen.

Wij allemaal vernemen graag van je.

Fijne zondag, Ferry


@David . Kan je ons een statusupdate geven? Wanneer kunnen we iets verwachten waardoor het wifi probleem opgelost gaat worden?

Wij vernemen graag van je.

Bij voorbaat dank.

Ferry


Goedemorgen Ferry en andere lezers,

Ik heb nogmaals om een update gevraagd en hieronder vinden jullie het antwoord van mijn collega die dit topic heeft doorgenomen.

Aangezien het om de prestaties van de WiFi op de router zelf gaat heeft dit niet direct te maken met ons 4G-netwerk, maar meer met de thuissituatie van de klanten. Na aanschaf van het product kunnen wij niet verder kijken dan het adres zelf en (gelukkig maar) niet achter de voordeur. 

Als het apparaat thuis in de woonkamer staat, dan kan het maar zo zijn dat de WiFi verbinding 1 of 2 verdiepingen daarboven al sterk afgenomen is, of zelfs helemaal wegvalt. Ook is het van invloed hoeveel WiFi netwerken er in de buurt verder nog zijn, woon je in een flat en heeft iedereen zijn eigen WiFi netwerk lopen, dan ga je elkaar ook dwars zitten (beperkte frequentiebreedte, routers proberen niet te overlappen maar dat is niet altijd te voorkomen). Al met al niet zo’n makkelijk probleem, wat ook niet iets is wat wij op afstand kunnen inzien of oplossen.

Als de netwerkervaring niet voldoet dan kun je altijd via onze dekkingskaart een melding plaatsen, zodat onze netwerkspecialisten de dekking in ieder geval in jouw omgeving kunnen controleren. Mochten er nog andere vragen zijn dan horen we het graag.


Hallo @David ,

Ik ben het met het antwoord niet eens. Mijn Chromecast, telefoon en laptop verliezen gelijktijdig de 5g verbinding met de router. Deze 5g verbinding is op dat moment niet terug te vinden in de lijst van beschikbare wifinetwerken. En dat alles binnen een straal van 7 meter van de router. Niks geen zolder of dikke betonnen muren. Geen magnetron die aanstaat. Geen overbevolking van wifi netwerken. Geen flatgebouw. We zitten op dat moment gewoon op de bank tv te kijken of te werken aan tafel.

T-Mobile heeft ons een product geleverd waarvoor we hebben moeten betalen. Volgens mij bestaat er nog iets van garantie en zorgplicht vanuit de leverancier. Omdat meerdere klanten hiervan last hebben doe ik dit via de het forum zodat iedereen die daar ook last van hebben kunnen meelezen en reageren.

Vreemd dat andere merken geen problemen geven met de wifi. Helaas mogen we voor het extra snel abonnement geen andere router gebruiken waardoor we gebonden zijn aan Huawei. Zorg dan wel dat de kwaliteit van de router goed is en erken problemen die worden aangegeven.

Bij deze vraag ik T-Mobile hier toch verder naar te kijken en contact op te nemen met Huawei voor een firmware update waarin een betere stabiliteit van de wifi wordt geboden.

Graag verneem ik jullie reactie en vertrouw erop dat verantwoording genomen gaat worden.

Groet. Ferry


Hallo @David 

Ook ik ben het niet eens met het antwoord. TM levert het signaal via de mast, TM heeft een buitenantenne geleverd die het uitgezonden signaal oppikt en via het modem de eveneens door TM geleverde router bedient die uiteindelijk het wifi-signaal verspreid op locatie. E.e.a. is ook door TM geïnstalleerd. Voor deze gehele keten met soft- en hardware is TM het eerste aanspreekpunt als het gaat om de kwaliteit van de beoogde/afgesproken/gegarandeerde prestatie. Pas daarna is de klant aan zet. Dus als het WIFI-signaal op locatie aan de eisen voldoet is het vervolgens aan de klant hoe die daar mee omspringt. Als er incidentele en/of structurele problemen zijn bij klanten die vermoedelijk/onmiskenbaar te maken hebben met waar TM voor verantwoordelijk is, dan is de actie aan TM. Dat TM vervolgens bij zijn eigen toeleverancier(s) te rade moet gaan is louter een omstandigheid die enige vertraging zou kunnen opleveren maar TM is de eindleverancier, de probleemhebber en ook de probleemoplosser richting de 4GvT-ES-klanten.

Frans    


Goedemorgen,

Wat me opvalt in de discussie, is dat er vanuit TM - nauwelijks / niet gevraagd wordt naar de feitelijke situatie zoals die beschikbaar is in het systeem dat door de gebruiker is in te zien via 192.168.1.1. Waarden als het gaat om RSRP en RSRQ b.v. zijn toch - naast de feitelijke beleving en waarneming door de gebruikers zelf - interessante indicatoren als het gaat om de prestaties van het 4G-netwerk (LTE) van TM?  En/of info die m.b.v. de (bijna) gratis app analiti is te verkrijgen: b.v. over eventuele concurrerende netwerken van je buren, hun kracht, of ze mogelijk je eigen netwerk in de weg zitten, belasting van de diverse kanalen etc. Allemaal geen erg ingewikkelde hulpmiddelen als je die met een korte gerichte toelichting vanuit TM (en/of community) gericht inzet. 

Frans     

 


Hallo @David. Is er al nieuws.
Jullie kunnen niet alleen service geven op jullie 4g netwerk. Ook moeten jullie service geven op de goederen die jullie aan ons verkopen. In dit geval de binnen en buitenrouter. Of er problemen zijn met 4g of het wifinetwerk mag geen verschil in service maken. Het apparaat wat jullie ons hebben verkocht werkt niet naar de verwachtingen die je als consument mag hebben.

Ik heb 25 jaar in de it gezeten en weet wat je moet doen om zaken uit te kunnen sluiten. 

Graag vernemen wij allen van T-mobile wat jullie gaan ondernemen om het probleem op te lossen.

Groet. Ferry


Goedemiddag allemaal,

Op dit moment is er geen nieuws ten opzichte van de vorige update. Ik heb jullie vragen en bezwaren doorgezet naar mijn collega's, maar hier is verder nog geen nieuwe update over. Als er wel nieuwe info te delen is dan laat ik het gelijk hier op de Community in dit topic weten.


Wat is dit slecht zeg. Ongelofelijk hoe vaak de 5ghz verbinding hier per dag uitvalt. Met thuiswerken en teams heeft dit in klantcontact grote gevolgen. 
 

het is duidelijk dat David niets voor ons gaat betekenen na 7 maanden ontwijkende antwoorden  sinds deze vraag er staat. Die mag alleen een standaard antwoord sturen en ze erkennen hun verantwoordelijkheid niet.
 

ik ga het zelf nu proberen op te lossen @feplas heb jij tips of een guide voor die fix met een extra router?


Hallo @ankeviersma ,

Duurt idd erg lang. 7 maanden en dan ook  nog wel de vraag of we serieus genomen worden door T-mobile. 

Op de t-mobile-router heb ik vanuit een lan poort een netwerkkabel aangesloten op de wan-poort van een netgear-router. Beide routers staan op DHCP.

De t-mobile-router heeft als ip-adres 192.168.0.1

De netgear-router heeft als ip-adres 192.168.1.1

De wifi van de t-mobile-router heb ik na het aansluiten en testen uitgezet omdat deze overbodig is en je liever niet wil gebruiken. Zou alleen maar storing kunnen geven.

Succes. Ferry


Hallo @ankeviersma ,

Duurt idd erg lang. 7 maanden en dan ook  nog wel de vraag of we serieus genomen worden door T-mobile. 

Op de t-mobile-router heb ik vanuit een lan poort een netwerkkabel aangesloten op de wan-poort van een netgear-router. Beide routers staan op DHCP.

De t-mobile-router heeft als ip-adres 192.168.0.1

De netgear-router heeft als ip-adres 192.168.1.1

De wifi van de t-mobile-router heb ik na het aansluiten en testen uitgezet omdat deze overbodig is en je liever niet wil gebruiken. Zou alleen maar storing kunnen geven.

Succes. Ferry

Goedemorgen,

Idd omdat wij via TM deze outdoor set moesten kopen voor extra snel, dus als er service nodig is omdat deze outdoor unit niet goed werkt is dat wat TM moet verlenen en oplossen.

Ik gebruikte al vanaf het begin mijn eigen Netgear router achter de outdoor Huawei router dit is nu denk de snelste oplossing voor het wifi probleem van de huawei. helaas kost dat wel extra.

 

Dus TM actie! 


@feplas bedankt voor je tips, alles lijkt nu al een paar dagen perfect te werken. De 5ghz connectie is nog niet uitgevallen met de andere router die het wifi overneemt.
 

Wel weer een extra bevestiging dat het probleem in de huawei router van tmobile zit en niet door een gebrekkige dekkingsgraad of “thuissituatie”.


Hai @ankeviersma 

Fijn dat het gelukt is en dat je nu geen problemen met je wifi hebt. Duidelijk dat het idd de t-Mobile router is.

Maar wat een soap dit T-Mobile. Belde vandaag de klantenservice op voor de problemen met de wifi en duidelijk aangegeven dat andere klanten het zelfde probleem ervaren. 

Willen ze dat ik de binnenrouter even opstuur. Dan kunnen zij er naar kijken. Als alternatief moet ik dan maar even mijn kaartje in de telefoon stoppen. Gaf aan dat er 30 devices gekoppeld zijn aan het wifi netwerk en bekabeld en dat is niet op te lossen met een telefoon hotspot. Daarbij zou de wifiverbinding er niet meer zijn als ik even weg gaat waardoor iedereen in huis zonder internet zou zitten. Dan moest ik maar een oude telefoon gebruiken. Die  heb ik niet.

Ik heb ook aangegeven dat het kaartje in combinatie met binnen/buitenrouter verplicht gebruikt moet worden. Kaartje in een ander device betekend snelheid knijpen.
Nu gaan ze guidion op me af sturen  🤣

Ik vraag alleen maar om te beginnen om een firmwareupdate. :rolling_eyes:


Helaas heb ik niets meer mogen vernemen na mijn laatste telefoontje met de klantenservice. 

@David Kan jij meer informatie over de status van de problemen met de Wifi? En wanneer kunnen we actie verwachten vanuit T-mobile?


Hier ook huilen met de pet op mbt de zichzelf steeds (meerdere keren per dag) opnieuw opstartende indoor unit van de b2368 en wij weer eens uit onze Teams-meeting worden gegooid. Voor werk en/of school is dit totaal niet werkbaar. Melding via de storingskaart levert hooguit een bezoek van Guidion op, maar de monteur -die uiteraard nooit komt wanneer de storing zich voordoet- kan niets anders doen dan constateren dat alles werkt op de maximale snelheid. Want áls het werkt, werkt het uitstekend.

Monteur gaf aan dat het het handigste zou zijn om mij een nieuwe binnenunit toe te laten zenden, maar zowel hij via zijn quickdial als ikzelf via de reguliere klantenservice kreeg dit niet voor elkaar.

Ik voel me buitenspel gezet en heb geen idee meer wat ik verder nog kan doen nu 😔


Goedemiddag allemaal,

Ik heb nagevraagd of er misschien een update of iets dergelijks op de planning staat voor dit type router, maar de verwachting is dat er geen update meer voor deze router komt.

Mocht je het vermoeden hebben dat jouw router defect is dan kun je deze altijd aanmelden voor de reparatieprocedure. De reparatiedienst kan dan jouw router nakijken en, indien mogelijk/nodig, repareren.

Daarnaast kun je natuurlijk ook altijd voor jouw problemen een melding indienen via onze dekkingskaart. Het is dan belangrijk om goed aan te geven tegen welke problemen je aanloopt en dat het om 4G voor Thuis gaat. 

Ik kan begrijpen dat jullie op meer concrete informatie hadden gehoopt, maar op dit moment is dat er niet. Mocht er wel een update zijn dan wordt deze natuurlijk direct hier gedeeld.


Bedankt en niet bedankt voor deze update. Een reparatie waarbij het modem moet worden ingeleverd en we hem na onbepaalde tijd ongerepareerd (er zijn geen onderdelen voor te krijgen) terug krijgen terwijl we ondertussen geen internet hebben is voor ons helaas geen optie. TM behandeld dit als 'een' mobiel, vervangbaar toestel, maar dat is het niet, dit is voor ons de backbone van ons thuisinternet. We kunnen niet 'eventjes' zonder, wij werken en studeren er mee.

 

Ik ben erg teleurgesteld in A) het produkt dat mij ondeugdelijk lijkt en 😎 het ontbreken aan (mogelijkheden voor) goede en juiste service vanuit TM. Het blijft bij kluitjes in het riet 😔


Reageer