Skip to main content

Grappig. Ik heb nog het oorspronkelijke 4GvT abonnement, 100 Gb. data per maand, geen snelheidslimiet (in praktijk 70/12 gemiddeld).

Kijk ik echter in de app dan staat daar nu:


Dus ruim 1 miljoen (!) MB. Oftewel 1000 GB. Dat is toch wel erg veel.

Foutje in de app?

Grappig. Ik heb nog het oorspronkelijke 4GvT abonnement, 100 Gb. data per maand, geen snelheidslimiet (in praktijk 70/12 gemiddeld).

Kijk ik echter in de app dan staat daar nu:


Dus ruim 1 miljoen (!) MB. Oftewel 1000 GB. Dat is toch wel erg veel.

Foutje in de app?

Hi @GrannySmith dat klopt inderdaad niet helemaal! Krijg je dit alleen in de app of ook via een browser te zien? Dat is een foutje in de app en zal zo snel mogelijk moeten worden gecorrigeerd. Excuses voor de verwarring! Je kunt nu wel lekker genieten van extra data haha. Kun je mij een privébericht sturen met je 097-nummer, samen met je postcode + huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van het bij ons bekende bankrekeningnummer ter verificatie? Kun je mij ook laten weten of je het alleen in de app of ook via een browser te zien krijgt? Dan kan ik dit voor je doorzetten naar onze technische specialisten om het uit te laten zoeken! 

 

Groetjes, 

Pharwin 


PM met gevraagde info gezonden. Voor iedereen hier: in een browser staat wel de goede hoeveelheid rest GB’s. Is dus een fout in de app versie 7,2.4 op iOS.

 


Zag dat er een update van de app is. Update geïnstalleerd, zelfde foutieve resultaat in de gegevens in de app. Dat is dus niet de oplossing.


Fout bestaat ook in de meest recente app op Android.


Fout bestaat ook in de meest recente app op Android.

Hi @GrannySmith, wat gek dat het bij jou alleen in de app speelt. Ik heb dit voor je doorgezet naar onze technische specialisten om het uit te laten zoeken. Zij zullen hier onderzoek naar doen en telefonisch bij je terugkomen met meer duidelijkheid en een oplossing!

 

Groetjes, 

Pharwin 


Pharwin,

Tja, maar als het zowel op twee iPads met twee verschillende versies iPadOS en op een Android smartphone fout zit - en enige tijd geleden goed was - dan lijkt het me toch echt een probleem in de app of in de data die de app uit de back-end haalt.

Jammer dat de community rond 4GvT niet erg actief meer is hier, want ik ben wel benieuwd of anderen deze fout in de app ook zien. Wellicht alleen bij 4GvT abonnees die nog de oorspronkelijke (2018) abonnementsvorm hebben met de 100Gb. bundel met maximale snelheid. Misschien treedt het probleem niet op bij de meer recentere abonnementsvormen.

We gaan het zien, voorlopig gebruik ik om mijn verbruik te zien dan maar een browser.


Hier met 4gvt extra snel geen probleem.


Hier met 4gvt extra snel geen probleem.

Interessant. Zoals gezegd, misschien alleen met de oudere abonneevorm. Lijkt me toch sterk dat het specifiek alleen bij mij is. Waarom dan? De app haalt de data uit een back-end van tmobile, wellicht gaat er wat fout met de berekening van het resterende aantal Gb’s gezien de nachtbundel in dit oudere abonnement o.i.d.

En in een browser gaat het goed dus de data in de backend is goed.


Ha, eindelijk ontdekt wat hier fout gaat! 
In een browser zie ik dit:

Let op het enorme beschikbare tegoed in de nacht bij dit 100 Gb. 4GvT abonnement. Tussen 00:00 en 06:00 mag ik per maand gratis 950 Gb. verbruiken. En dus in het abonnement per maand 100 Gb. tussen 06:00 en 23:59 uur.

Mooi uitgesplitst in de browser die twee tegoeden per periode. Maar wat zie ik in de app:

Juist! Alleen het totaal. En daar ligt de “fout”. De app zou ook moeten laten zien wat het tegoed is in die twee periodes, dag en nacht dus.

Kan dit in de komende release van de app meegenomen worden?


Hi @GrannySmith 

Bedankt voor het uitzoeken! Ik zal je feedback zeker doorzetten naar de app ontwikkelaars. Ik weet niet of het mogelijk om dat aan te passen, maar zal het dus aan ze voorleggen.


Hi @GrannySmith 

Ik heb ook even je case erbij gepakt en zie dat onze specialist aangeeft dat je in dit geval het beste de app kan verwijderen en opnieuw installeren. Laat je even weten of het daarmee is opgelost? 

Je feedback over de app wordt sowieso doorgezet!


Hi @GrannySmith 

Ik heb ook even je case erbij gepakt en zie dat onze specialist aangeeft dat je in dit geval het beste de app kan verwijderen en opnieuw installeren. Laat je even weten of het daarmee is opgelost? 

Je feedback over de app wordt sowieso doorgezet!

Dat heb ik al eens geprobeerd, zie hierboven. Geeft geen oplossing. Ook (zie hierboven) een volledige nieuwe installatie op een Android smartphone geeft hetzelfde resultaat.

Ik vermoed dat de app ontwikkelaars deze abonnementsvorm voor 4GvT uit 2017 wat deze grafiek betreft “vergeten” zijn. Dus dat er twee periodes zijn met ‘s-nachts tussen 00:00 en 06:00 uur 5 Gb. per uur extra, bovenop de 100 Gb. per maand.

Die twee tegoeden bij elkaar optellen geeft een situatie waar je de app niet kunt gebruiken om te kijken of je door je tegoed gaat.


Reageer