Skip to main content
Heb je geen of een slechte verbinding met 4G voor Thuis? Graag helpen we je op weg om dit te verbeteren!



Heb je momenteel een trage of haperende verbinding, of heb je helemaal geen verbinding?



Ik heb een trage/haperende verbinding



Dit kan verschillende oorzaken hebben. We gaan kijken wat er mogelijk fout gaat.



1 Zijn er storingen?

Op onze Dekkingskaart kun je zien of er momenteel storingen zijn op ons netwerk. Is dit niet het geval? Ga dan verder naar stap 2.



2. Hoeveel streepjes bereik heb je op het modem?

In het rood omlijnde gebied zie je hoeveel streepjes bereik je hebt. Dit zijn er maximaal 3:







1 streepje: Je bereik is niet sterk. Mogelijk ervaar je hierdoor een trage of haperende verbinding. Ga door naar stap 3.

2 streepjes: Je bereik is redelijk goed, dus je zou een stabiele verbinding moeten kunnen ervaren. Werkt het toch niet goed? Ga dan naar stap 4.

3 streepjes: Je hebt een prima bereik! Mogelijk ben je verbonden met 3G in plaats van 4G. Op 3G is een lagere snelheid mogelijk dan op 4G, dus wellicht is dit de oorzaak dat je verbinding traag werkt of hapert. Ga door naar stap 4.



3. Plaats je modem dichterbij het raam

Omdat je bereik niet sterk is, is dit waarschijnlijk de oorzaak van je langzame of haperende verbinding. Probeer je 4G-modem dichterbij een raam te plaatsen en controleer of het bereik dan verbetert. Is dit niet het geval? Ga dan door naar stap 4.



4. Van welk netwerktype maak je gebruik?

We gaan nu controleren met welk netwerk je verbonden bent: 3G of 4G. Volg de volgende stappen:



- Verbind met je 4G voor Thuis netwerk (met WiFi of een kabel).

- Open je browser en ga naar http://192.168.8.1. Dit is de startpagina van je 4G voor Thuis modem.

- Je ziet nu de signaalsterkte en het netwerktype in beeld:





Onder de verbindingsstreepjes zie je 3G of 4G.

Staat er 3G? Dan helpt het om je modem vast te zetten op 4G. Het 4G netwerk van T-Mobile is landelijk dekkend, dus het zou ook op jouw locatie beschikbaar moeten zijn. Klik hier voor een uitleg om je modem vast te zetten op 4G.



Staat er 4G? Ga dan door naar de volgende stap.



5. Herstart het 4G-modem

Helpen de andere tips niet? Probeer dan je modem te herstarten. Dit bouwt de verbinding met ons mobiele netwerk opnieuw op en verhelpt het probleem in veel gevallen.



6. Nog steeds problemen?

Dien dan een Netwerkklacht in. Onze netwerkspecialisten controleren dan de verbinding op jouw locatie en kunnen je eventueel adviseren om een buitenantenne te bestellen.





Ik heb helemaal geen verbinding



Probeer eerst je modem te herstarten door de stekker eruit te halen en deze er na 10 seconden weer in te doen. Het modem zal dan opnieuw verbinding proberen te zoeken met ons netwerk.



1. Kleur van het "Mode" lampje

Wat is de kleur van het "Mode" lampje? Dit is het tweede lampje in onderstaande afbeelding.





1A (rood lampje): Er is geen verbinding met het T-Mobile netwerk. Dit kan verschillende oorzaken hebben:

- Er zit geen simkaart in je modem;

- De pincode van de simkaart is niet uitgezet. Je word bij installatie al gevraagd om deze uit te schakelen. Hoe dat moet lees je in dit topic;

- Er is geen dekking, bijv. door een storing. Check je dekking en of er storingen zijn op de Dekkingskaart. Probeer ook om je modem dichterbij een raam te plaatsen;

- Je simkaart is (nog niet) actief. Controleer of de simkaart wel werkt als je deze in een ander toestel stopt (zoals je mobiele telefoon).



1B (blauw lampje): Er is verbinding met het T-Mobile netwerk. Controleer het volgende:

- Is je databundel wellicht op? Je kunt dan helemaal geen verbinding meer maken met internet. Ga naar My T-Mobile en controleer of je nog data over hebt uit je bundel.

- Brandt het WiFi lampje op het modem (lampje 3)? Zo niet, druk dan heel kort (minder dan een seconde) op het knopje "Wi-Fi" aan de rechterkant van het modem. Het WiFi lampje zou nu moeten gaan branden en je zou verbinding moeten kunnen maken met het modem. Werkt dit niet? Dan is je modem mogelijk kapot. Reageer in dat geval in dit topic, zodat onze technische specialisten nog een aantal tests met je uit kunnen voeren en eventueel het modem kunnen vervangen.

- Ben je verbonden met je 4G voor Thuis netwerk (via WiFi of een kabel)? Zo niet, maak er dan verbinding mee.



Werken deze tips niet? Ga dan door naar stap 2.



2. Verbindingsstatus controleren

Zorg dat je verbonden bent met je 4G voor Thuis-verbinding (WiFi of kabel) en ga naar http://192.168.8.1 in je browser. Je krijgt nu het volgende scherm in beeld met daarin één van de volgende statussen:

- Connected

- Disconnected

- No service

- Anders





2A. Connected

Er is mogelijk iets mis met het modem als er "Connected" staat en je nog steeds geen verbinding hebt. Reageer in dit topic, zodat onze medewerkers kunnen controleren of alles goed staat in onze systemen. Zij kunnen eventueel zorgen dat je door één van onze Technische Specialisten wordt teruggebeld, en zij kunnen eventueel het modem voor je omruilen als blijkt dat het aan het modem ligt.



2B. Disconnected

Je modem is niet verbonden met het T-Mobile netwerk. Probeer te verbinden met de stappen in dit topic. Werkt dit niet? Reageer dan in dit topic, zodat onze Technische Specialisten contact met je op kunnen nemen om dit verder te onderzoeken.



2C. No service

Het lijkt erop dat er geen dekking is. In een eerdere stap heb je al gecontroleerd of er storingen bekend zijn en dit bleek niet het geval. Mogelijk heb je ook al geprobeerd om je modem dichterbij het raam te plaatsen. Krijg je nog steeds de melding "No service", reageer dan in dit topic, zodat onze Technische Specialisten contact met je op kunnen nemen om dit verder te onderzoeken.



2D. Anders

Reageer dan in dit topic, zodat onze Technische Specialisten contact met je op kunnen nemen om dit verder te onderzoeken.





Mocht je naar aanleiding van dit topic nog vragen hebben over je 4G voor Thuis verbinding, laat het dan weten in een reactie op dit topic. We helpen je dan graag verder!
Hoi, hier ook slecht bereik en traag internet via 4g voor thuis. In eerste instantie een mb verdeler gehad maar het abonnement waar deze aan gekoppeld was liep af en toen ik aansluitend hierop naar de t mobile shop ging kreeg ik te horen dat deze niet meer bestaan. Uiteindelijk eind december 2018 overgestapt naar 4g voor thuis, in het begin leek het nog goed te gaan maar al snel waren de GB’s op en kort daarna liep ook de snelheid snel achteruit (ook na het aanvullen/ nieuwe bundel). In het begin met de mb verdeler zat de snelheid gemiddeld rond de 70/80 Mbps en na een tijdje met 4g voor thuis zo rond de 10/15 Mbps. In vergelijking met daarvoor dus tergend langzaam. Na een telefoontje met t mobile werd mij verteld dat de 4g antennes anders gericht zouden zijn en dat daardoor de snelheid wat minder zou kunnen zijn. Of ik graag een 4g buitenantenne geplaatst zou willen hebben om de snelheid weer op te krikken. Nou graag dus ik zou terug gebeld worden door Gideon om een afspraak te maken. Uiteindelijk eind februari een afspraak gemaakt voor 8 maart. 8 maart niets gehoord en niemand gezien. Na het bellen met Gideon kreeg ik te horen dat ik niet in het systeem te vinden was. Het was weekend dus ik zou maandag teruggebeld worden door een andere medewerker die in een ander systeem kon kijken. Nooit meer iets van vernomen, en ook bij de klantenservice van t mobile zelf konden ze mij niet verder helpen. Uiteindelijk door drukte is alles wat blijven liggen en zelf ook geen tijd meer gehad ergens achteraan te gaan. Eind juni toch nog eens contact opgenomen met Gideon of ze misschien inmiddels wel een idee hadden en het bleek van wel. Er werd een nieuwe afspraak ingepland voor maandag 15 juli. Smorgens werd ik gebeld door de monteur dat hij alleen nog een defecte antenne in de bus had liggen en dat hij een nieuw had besteld. Deze zou in de loop van de week binnenkomen en dan zou hij de zaterdag dan echt langskomen.


Blijkbaar had er vrijdag iemand gebeld, waarvan geen gemiste oproep. En zaterdag daagde er dus weer niemand op. Weer gebeld en hetzelfde verhaal: stond niet in het systeem en daar waar ik we in zou staan konden ze niet in kijken. Maandags weer gebeld en bleek dat de monteur “ziek “ was geweest. Of het 5 augustus mogelijk was, ik zei nee maar 9 augustus wel. Dit kon ze niet meteen beantwoorden maar ze zou mij terugbellen. Ook weer niets vernomen. Later die week weer gebeld met gideon met de vraag of de datum inmiddels bevestigd kon worden. Ik zou weer teruggebeld worden dezelfde dag, waarop ik zei ik mag het hopen want ik heb het inmiddels wel vaker gehoord! “Nee hoor meneer, u heeft mijn woord!”


Niks meer gehoord natuurlijk.


Zoals je kunt begrijpen ben ik met t mobile EN gideon met hun waardeloze toezeggingen HELEMAAL klaar en wens ook niet langer aan een abonnement vast te zitten. Ik zou hierbij graag alle 3 mijn abonnementen op willen zeggen, en tot het overnemen van mijn nieuwe aanbieder nog gebruik willen maken van de “diensten”


mij ontvang hier graag een bevestiging van op het bekende e-mail adres, zodat ik verder kan naar een wel functionerende verbinding!

Elke dag valt ons wifi tussen 18:00 en 19:00 weg voor een aantal minuten. Het vervelende is dat we meerdere dagen per week dan een online vergadering hebben. Is het mogelijk het reset moment (wat we denken dat het is) te verschuiven?


Elke dag valt ons wifi tussen 18:00 en 19:00 weg voor een aantal minuten. Het vervelende is dat we meerdere dagen per week dan een online vergadering hebben. Is het mogelijk het reset moment (wat we denken dat het is) te verschuiven?


Elke 24 uur wordt inderdaad de 4G verbinding gereset. Als je op een voor jullie handig tijdstip de T-Mobile router reboot of een keer uit- en aanzet gebeurt deze dagelijkse reset op dat nieuwe tijdstip.


Afgelopen woensdag is de monteur bij ons het 4G voor thuis modem komen plaatsen inclusief buitenrouter voor extra snel internet. De monteur had zelf eerst ook wat problemen met verbinden, maar na wat opnieuw opstarten en extra controle aan de buitenrouter lukte het hem om met de wifi te verbinden. Echter, vanaf die tijd lukt het ons niet meer, en branden er ook nog maar twee lampjes op het binnenmodem, deze zijn rood (power) en oranje (wifi). Het mode lampje lijkt helemaal niet te branden. Wat kunnen we doen om toch internet te krijgen?


Wij hebben 4g voor thuis, duur abonnement en continu een trage verbinding hier op Goeree-Overflakkee. 
Inmiddels al meerdere malen contact gezocht maar nog geen oplossing vanuit t-mobile. 


Verbinding genoeg , allen leveren ze maar 5mb/s waardeloos! Duur betalen niks leveren 


Ik heb maand gleden de AF55 ontvangen en geïnstalleerd omdat ik de zelfde problemen had en nu nog steeds heb, want een nieuw buiten en binnen unit heeft het dus niet opgelost. verbinding heel slecht, hierdoor kan ik zelfs geen series kijken en de verbinding valt ook regelmatig helemaal weg.

Ben er al paar maanden mee bezig en van alles geprobeerd, maar helaas nog geen oplossing gevonden. Heb nu 2 jaar 4G voor thuis en het heeft 21 maanden gewoon prima gewerkt, maar zoals het nu werkt kan ik het wel opzeggen.


Reageer