Hi lezers,
Ik ben ten einde raad, en opzoek naar een helpende hand!
Ten eerste vind ik het niet kunnen dat de overgang naar Odido pas is aangekondigd nadat ik al op mijn telefoon verbonden met Odido was, de app verandert was etc. Het lijkt me dat gebruikers van een eindproduct als eerst moeten horen over een verandering. Deze ergernis terzijde heeft de switch naar Odido me letterlijk alleen nog maar ellende gebracht.
4-31 september: van de een op de andere dag heb ik minimale internet verbinding. Het is niet genoeg om een recept te googelen, en het kijken van series gaat duurt 2 keer zo lang door al het bufferen. Met andere woorden; dit is anno 2023 geen werkbare WiFi. Van 300 mbits/s ging ik naar 3 mbits/s.
Ik heb destijds met Odido meerdere malen gebeld, er waren werkzaamheden dus ik zat het uit. Daarna is mijn internet weer als vanouds snel geworden.
24 oktober tot op heden: WEER amper internet in mijn eigen huis. Ik heb die dag meteen de klantenservice gebeld, omdat het slechte bereik me deed denken aan dat ik nog recht had op een compensatie voor september. Die heb ik ook gekregen: een korting van €17 totaal op een maandbedrag voor mobiel + 4g voor thuis van €76. Ik vind dit persoonlijk echt schandalig, het kortingsbedrag komt niet eens in de buurt van het 4g maandbedrag (€28), en ik heb praktisch niets normaal kunnen doen met mijn internet.
Mijn probleem is dus dat sinds T-Mobile Odido is geworden ik veel te veel tijd doorbreng zonder mijn dagelijkse gebruik van internet. Ik word gek!
Het probleem is dat ik zowel op mijn telefoon slecht internet heb en slecht internet op mijn 4G voor thuis wifi netwerk. De enige manier waarop ik nu een film kan kijken, is door mijn router buiten op het balkon te zetten met mijn deuren open. Dan krijg ik op mijn router in plaats van geen, 1 streepje te zien. Het is veel te koud hiervoor en slaat überhaupt nergens op dat ik zover moet gaan.
Ik vermoed dat ook al zijn dezelfde masten in gebruik, er toch iets gebeurd is met de sterkte van het netwerk.
Dit keer is er geen onderhoud/storing etc, het lijkt er dus op alsof slecht of zeer onbetrouwbaar internet de maatstaf is. Wat gaat Odido concreet doen om mijn verbinding te verbeteren?
Een korting op de rekening van €17 op €76 totale kosten voor een maand lang amper tot geen internet in mijn huis is eigenlijk onnaceptabel. Ik wil mijn abbonement het liefst niet beëindigen, er zijn namelijk geen andere aansluitingen voor internet in mijn huis. Maar als dit probleem niet binnen een maand is opgelost heb ik geen andere keus.