Skip to main content

Beste T-mobile,

 

Wat verkoopt u mij eigenlijk? Een zak gebakken lucht? Een leugen? 

Gisteravond was de finale van de Champions League. De enige voetbalwedstrijd in het jaar die ik kijk. En ging daar eens goed voor zitten.

Nou .. beeld op zwart en de fantastische downloadsneheid van wel 190 kb per seconden. Nou nou .. geen finale voor mij dus.

Upload was gewoon rond de 10 Mb/s. Netjes, en dus niks aan de hand met mijn apparatuur. Abonnement van 500 Gb, Huawei buitenrouter etc.

Dus .. terwijl iedere blaag met een abonnement van pappie en mammie met zijn vriendjes op het terras de wedstrijd kan zien via zijn 4G abonnement op zijn telefoon  ..  sta ik achteraan omdat ik 4G voor thuis heb voor €50 per maand en de zogenaamde fantastische dekking van jullie gewoon op is.

 

Bijzonder frustrerend en asociaal van T-mobile.

Ik heb zitten rekenen en met 190 kb/s redden jullie het niet om mij van 500Gb per maand te voorzien en stel ik T-mobile bij deze in gebreke en gaan we dit aanvechten.

Uw 4G voor thuis is een leugen.

 

Er zal nu een persoon gaan reageren waardoor ik uiteindelijk toch weer klantenservice moet gaan bellen voor een zogenaamde 'specialist'.

Ik krijg dan een wachtmuziekje te horen wat is opgenomen met een cassetterecorder uit 1980 en dat klinkt zo slecht, dat je na 5 minuten van ellende maar ophangt. Zeer professioneel bedacht T-mobile. 

Kijk naar mijn upload, en die is okay. Uw dekking voor download deugt niet.

 

1145PL Katwoude 

De upload telt ook mee uit de 500GB bundel. Dus als je allerlei camera's zou koppelen dan krijg je die bundel toch op!

Het blijft een shared radio medium waar je gebruik van maakt. Smartphone internet krijgt voorrang o0 4g voor thuis gebruikers.  Daarom betaal je ook zo'n lage prijs per Gb. Daar hoort geen QOS bij. Maar 190 kb/'s klinkt alsof iedereen daar deze match via 4G mobiel zat te kijken. Want je zult toch normaal wel.meer hebben met een goede buitenantenne?


Ik heb het zelfde probleem met mijn 4g thuis de jongen van klanten service kon mij vertellen dat er een grote storing is met 4g thuis


Aleen snachts heb ik een goede verbinding


Triest, zo’n lage snelheid.
Als het op andere momenten wel goed is - daar zegt u niets over - dan zal het wel te wijten zijn aan de belasting op de mast op dat moment. Ik zie dat hier ook, mijn 4GvT download snelheid wisselt tussen 30 en 130 Mbps. (Ik heb nog de oude abonnementsvorm met 100 Gb. per maand en niet beperkte snelheid.) Ook lijkt er sprake te zijn van een soms kunstmatige beperking. Als ik een lage snelheid heb dan kan ik die weer op maximaal krijgen door de data verbinding in de Huawei router even te disconnecten en weer te connecten. Enige tijd later is het dan weer lager.

Dat 4GvT “achterin de rij staat” is wel, gezien de prijs, een belachelijke zaak zo langzamerhand. De prijs van mobiele abonnementen staat door de concurrentie onder druk. Voor EUR 35 heeft tmobile unlimited bellen/internet. Waarom zou dan 4GvT voor minimaal ook die prijs “achter in de rij” staan? Juist zo vervelend omdat het voor de 4GvT gebruiker de enige optie is, smartphone gebruikers hebben ook nog andere opties zoals hun internet verbinding thuis.

Ik denk eigenlijk dat 4GvT juist voorrang zou moeten krijgen. Gezien de prijs maar ook gezien het feit dat de afhankelijkheid er van voor de gebruiker zo groot is.


@GrannySmith ,

 

Op maandagochtend wanneer de jeugd even niet 'youtubed' kan ik gewoon thuis werken. Snelheid is dan zo rond de 30 Mb/s download. Niks aan de hand.

's Avonds houdt hier alles op. 1Mb/s download is dan standaard. Lachen toch?

Terwijl de datafuckertjes (T-mobile CEO's) weer een nieuw mootje kreeft aansnijden op hun jacht aan de Cote d'azur zit ik klaar om mijn afstandbediening door het scherm te gooien.

Dus ..  datafuckertje .. pomp gewoon wat meer data door die mast en houdt je klanten tevreden. Eet je vanavond maar krab in plaats van kreeft.


nou nou nou

Misschien iets anders verwoorden, dan zal je serieus genomen worden. 

Succes met he probleem.


@Bert Boot ik snap dat belasting van een mast een ding is maar dan moeten ze een betere mast neer zetten ik heb overdag 110kb download met 70% pakket verlies dit lijtlkt mij niet normaal en downloaden via 4gvt is voor mij de enige oplossing in mij chalet kan niet eens even netflix kijken overdag


Beste community,

 

Mijn welgemeende excuses voor mijn taalgebruik. Normaal ben ik een sociaal mens met leuke vrienden, maar dit is wat er gebeurt als je mensen in de maling denkt te kunnen nemen.

Maar ..

Ik zie overal gogo-deals voor onbeperkt internet (5g) voor €35 per maand. Betekent dit dat als ik zo'n simkaartje in mijn telefoon doe ik een onbeperkte hotspot voor op het platteland heb? En dus 4g voor thuis eigenlijk helemaal niet nodig heb?

Met vriendelijke groet,

 

B. Boot


Hoi @Bert Boot ,

1) voor een abonnement wat je in een router mag gebruiken (met 097 nummer) kun je een datasim nemen.

2) het grote verschil tussen deze sims en 4g voor thuis sims is dat een unlimited datasim abonnement een FUP van 10Gb per dag heeft en dat je dan in je t-mobile app gratis bundelboosters kan bestellen van elke keer 2Gb. Dat dus in tegenstelling tot 4g voor thuis waar je een grote databundel per maand hebt en daarna gratis bundelboosters van 5Gb kunt bestellen. 

Maar misschien past een Datasim jouw beter.


Beste community,

 

Mijn welgemeende excuses voor mijn taalgebruik. Normaal ben ik een sociaal mens met leuke vrienden, maar dit is wat er gebeurt als je mensen in de maling denkt te kunnen nemen.

Maar ..

Ik zie overal gogo-deals voor onbeperkt internet (5g) voor €35 per maand. Betekent dit dat als ik zo'n simkaartje in mijn telefoon doe ik een onbeperkte hotspot voor op het platteland heb? En dus 4g voor thuis eigenlijk helemaal niet nodig heb?

Met vriendelijke groet,

 

B. Boot


Dat lost je probleem toch niet op? De lage snelheid die je hebt komt vrijwel zeker door gebrek aan capaciteit op de 4G mast.


Das niet helemaal waar want mijn 5g doet het ook gewoon en 4gvt niet @GrannySmith 


Das niet helemaal waar want mijn 5g doet het ook gewoon en 4gvt niet @GrannySmith 

Ik heb het over de vragen van Dhr. Boot.

 


Misschien een overbodige vraag maar stel hem toch. Hebben jullie de dekkingskaart gecontroleerd? Je heb daar de mogelijkheid om een storing aan te melden. T-mobile neemt dan contact met je op om samen naar je probleem te kijken. 


Reageer